PŘEHLED AKTUALIZACÍ |
|
---|---|
2020-11-22 | Popis GVD 2020/2021. |
2021-01-10 | Lokomotiva 754.013 je od 5. 1. 2021 odstavena z důvodu závady na spalovacím motoru. Do provozu se 6. 1. 2021 vrátil "brejlovec" 750.712. |
2021-01-24 | Závada na spalovacím motoru je důvodem odstavení lokomotivy 750.709 od 7. 1. 2021. Do provozu se vrátily stroje 750.710 (od 11. 1. 2021) a 754.013 (od 21. 1. 2021). Na toho času do Bohumína zapůjčeném odstaveném "brejlovci" 754.019 se po opravě spalovacího motoru provádí vyvazovací obnova podvozků R1. |
2021-02-07 | "Brejlovec" 754.068 je od 24. 1. 2021 odstaven z důvodu závady na spalovacím motoru. Lokomotiva 750.712 odjela 26. 1. 2021 do Bohumína na výpomoc, resp. pozdější redislokaci. |
2021-02-21 | Dne 13. 2. 2021 došlo k zahoření kabeláže u "brejlovce" 754.062, který je tak odstaven. Do provozu se 17. 2. 2021 vrátila lokomotiva 754.068. |
2021-03-07 | Lokomotiva 750.712 je od 23. 2. 2021 ve stavu SÚ Bohumín. Inventární počet lokomotiv řady 750 v SÚ Maloměřice tak poklesl z 6 na 5 strojů. |
2021-03-21 | Od 8. 3. 2021 je odstaven "brejlovec" 750.711 z důvodu závady na vypružení podvozků. Do provozu se 15. 3. 2021 vrátila lokomotiva 750.709. |
2021-04-04 | Zpět v provozu je od 27. 3. 2021 "brejlovec" 750.711. Závada na elektronice způsobila odstavení lokomotivy 750.710 od 30. 3. 2021. |
2021-04-18 | "Brejlovec" 750.710 je od 6. 4. 2021 opět v provozu. Odstavená je od 9. 4. 2021 lokomotiva 750.714 z důvodu provádění garančních oprav. |
2021-05-02 | Z důvodu závady na spalovacím motoru je od 16. 4. 2021 odstavena lokomotiva 754.012. Zpět do provozu se 19. 4. 2021 vrátil "brejlovec" 750.714. |
2021-05-16 | Lokomotiva 754.019 se po opravě vrátila z Bohumína do Brna a od 10. 5. 2021 je provozní. Do provozu se 13. 5. 2021 vrátil i "brejlovec" 754.062. |
2021-06-06 | Opět provozní je od 16. 5. 2021 "brejlovec" 754.012. Odstaveny jsou lokomotivy 754.023 od 24. 5. 2021 a 754.013 od 31. 5. 2021, v obou případech z důvodu závady na spalovacím motoru. |
2021-06-20 | Lokomotiva 754.023 je od 8. 6. 2021 provozní. |
2021-07-11 | Ke dni 1. 7. 2021 došlo ke změnám v TS 703 a 705. Ke dni 2. 7. 2021 byla změněna TS 701 a zřízena turnusová skupina 702 v souvislosti s nepřetržitou výlukou v ŽST Střelice s úplným vyloučením provozu. Ke dni 9. 7. 2021 došlo ke změnám v TS 707. |
2021-08-21 | "Brejlovec" 754.013 je od 25. 7. 2021 provozní. |
2021-09-12 | Turnusová skupina 702 je dnem 1. 9. 2021 zrušena. Ke dni 1. 9. 2021 došlo ke změně v turnusových skupinách 703 a 705. Lokomotiva 754.018 je z důvodu více závad od 1. 9. 2021 odstavena. Po vyvazovací obnově R2 provedené v ŽOS Zvolen vyjel 8. 9. 2021 do provozu "brejlovec" 754.067 opatřený červeným retro nátěrem s úzkými žlutými pruhy na čelech. |
2021-10-10 | Ke dni 21. 9. 2021 došlo ke změně v turnusové skupině 701 a vznikla nová turnusová skupina 704. Ke dni 1. 10. 2021 vznikly nové turnusové skupiny 715 a 716. Od 29. 9. 2021 byla do SÚ Maloměřice zapůjčena na výpomoc z SÚ Bohumín lokomotiva 754.081. "Brejlovec" 754.018 je od 2. 10. 2021 zpět v provozu. Na vyvazovací obnovu R2 do ŽOS Zvolen odjela 2. 10. 2021 lokomotiva 754.075, a je tak odstavena. Lokomotiva 754.043 odjela 3. 10. 2021 z Havlíčkova Brodu do Brna. |
2021-10-24 | Z Bohumína do Brna byla zapůjčena další lokomotiva řady 754, a sice od 18. 10. 2021 stroj 754.077. |
2021-11-07 | "Brejlovec" 754.081 se 2. 11. 2021 vrátil zpět do Bohumína. |
2021-12-12 | Dne 6. 12. 2021 odjela lokomotiva 754.043 z Brna do svého tradičního působiště v Havlíčkově Brodě. |
Pod označením řadou 750.7 (ČD) se skrývá 19 modernizovaných lokomotiv předchozí řady 750. Modernizaci provedla firma CZ LOKO, a.s., v České Třebové v letech 2010–2012. Hnací agregát se skládá ze spalovacího motoru Caterpillar 3512C HD (jmenovitý výkon je nastaven na 1 550 kW) se soustrojím alternátorů Siemens. Přenos výkonu na hnací dvojkolí elektrický, střídavě-stejnosměrný (AC/DC). Regulaci výkonu a celé ovládání lokomotivy zajišťuje elektronický řídicí systém MSV s funkcí automatické regulace rychlosti (ARR) a automatického vedení vlaku (AVV) s cílovým brzděním. Lokomotiva má tři systémy vzduchotlakových brzd, mechanickou brzdu ruční (zajišťovací) a elektrodynamickou brzdu (EDB). Maximální rychlost lokomotivy zůstala na hodnotě 100 km/h. Výkon trvalý na háku je uváděn ve výši 1 111 kW, výkon dynamické brzdy činí 1 460 kW. Lokomotivy z CZ LOKO vyjely s nátěrem v korporátních barvách.
Ve sledovaných střediscích údržby OCÚ Východ je ve stavu 5 lokomotiv (do 22. 2. 2021 to bylo 6 lokomotiv), do turnusu je od 1. 10. 2021 zapojeno 6 lokomotiv (do 30. 9. 2021 to bylo 5 lokomotiv). Ve srovnání s minulým GVD byl až do 30. 9. 2021 inventární a zaturnusovaný počet lokomotiv stejný.
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
T 478.3259 |
1975/9495 |
92 54 2 750.709-8 |
XENA; později 753.259 a 750.259 |
2021-03-15 |
T 478.3285 |
1975/9521 |
92 54 2 750.710-6 |
MÍŠA; později 753.285 a 750.285 |
2021-04-06 |
T 478.4001 |
1975/9842 |
92 54 2 750.711-4 |
ADÉLKA; později T 478.4201, 754.201 a 750.409 |
2021-03-27 |
T 478.3162 |
1974/9158 |
92 54 2 750.713-0 |
později 753.162 a 750.162 |
2020-12-13 |
T 478.3022 |
1972/7939 |
92 54 2 750.714-8 |
HENRY; později 753.022 a 750.022 |
2021-04-19 |
Brněnské lokomotivy řady 750 jezdí v turnusových skupinách 701 a 702. Oproti minulému GVD opouští trať Brno - Blažovice - Kojetín - Valašské Meziříčí - Frenštát pod Radhoštěm a naopak se objeví na trati Brno - Tišnov - Nedvědice - Žďár nad Sázavou. S lokomotivami řady 750 se pravidelně můžeme setkat na tratích:
240 Brno - Jihlava;
251 Brno - Tišnov;
256 Tišnov - Žďár nad Sázavou.
Pět lokomotiv řady 750 jezdí v turnusové skupině 701, která obnáší vedení vlaků na trati Brno - Jihlava s víkendovým výkonem na spěšném vlaku "Pernštejn" z Brna do Žďáru nad Sázavou. Oběhy platné do 1. 7. 2021:
750 |
|||
---|---|---|---|
Den |
Pracovní dny |
Sobota |
Neděle |
1. |
BNO 96654/654 JHL / 653/96653 BNO / 96664/664 JHL / 665/96665 BNO / 96652/652 JHL / 655/96655 BNO |
BNO 96654/654 JHL / 653/96653 BNO / 96664/664 JHL / 665/96665 BNO / 96652/652 JHL / 655/96655 BNO |
BNO 96654/654 JHL / 653/96653 BNO / 96664/664 JHL / 665/96665 BNO / 96652/652 JHL / 655/96655 BNO |
2. |
BNO 96668/668 JHL / 661/96661 BNO / 96662/662 JHL / 667/96667 BNO / 96650/650 JHL [a přechází na (+) 651] |
BNO 96668/668 JHL / 661/96661 BNO / 96662/662 JHL / 667/96667 BNO / 96650/650 JHL [a přechází na (1) 651] |
BNO 96668/668 JHL / 661/96661 BNO / 96662/662 JHL / 667/96667 BNO / 96650/650 JHL |
3. |
JHL 14803 TRC / 1927/96677 BNO [a v (5) přechází na (6) 1780] |
BNO 1780 ZNS / 1781 BNO [a přechází na (+) 1780] |
BNO 1780 ZNS / 1781 BNO |
4. |
BNO 96678/1928 TRC / 14840 JHL / 14853 TRC / 14848 JHL |
odstavena JHL |
odstavena JHL |
5. |
JHL 651/96651 BNO / 96666/666 JHL / 663/96663 BNO / 96660/660 JHL / 669/96669 BNO |
JHL 651/96651 BNO / 96666/666 JHL / 663/96663 BNO / 96660/660 JHL / 669/96669 BNO |
JHL 651/96651 BNO / 96666/666 JHL / 663/96663 BNO / 96660/660 JHL / 669/96669 BNO |
Od 2. 7. 2021 do 20. 9. 2021 probíhá nepřetržitá výluka ve Střelicích, počet zaturnusovaných lokomotiv řady 750 se snížil z 5 na 4. Výkony Brno - Žďár nad Sázavou přešly do nově aktivované TS 702. Oběhy platné od 2. 7. do 20. 9. 2021:
750 |
|||
---|---|---|---|
Den |
Pracovní dny |
Sobota |
Neděle |
1. |
JHL 14803 TRC / 1927 NNO / 11571 ZUB / 17:02 96678 NNO / 1928 TRC / 14840 JHL / 14853 TRC / 14848 JHL |
odstavena JHL |
odstavena JHL |
2. |
JHL 04:15 96651 NNO / 654 JHL / 653 NNO / 666 JHL / 663 NNO / 662 JHL / 667 NNO / 652 JHL / 655 NNO / 22:00 96650 JHL |
JHL 04:15 96651 NNO / 654 JHL / 653 NNO / 666 JHL / 663 NNO / 662 JHL / 667 NNO / 652 JHL / 655 NNO / 22:00 96650 JHL |
JHL 04:15 96651 NNO / 654 JHL / 653 NNO / 666 JHL / 663 NNO / 662 JHL / 667 NNO / 652 JHL / 655 NNO / 22:00 96650 JHL |
3. |
JHL 651 NNO / 668 JHL / 661 NNO / 664 JHL / 665 NNO / 660 JHL / 669 NNO / 650 JHL |
JHL 651 NNO / 668 JHL / 661 NNO / 664 JHL / 665 NNO / 660 JHL / 669 NNO / 650 JHL |
JHL 651 NNO / 668 JHL / 661 NNO / 664 JHL / 665 NNO / 660 JHL / 669 NNO / 650 JHL |
4. |
údržba JHL [a v (5) přechází na (1) 14803] |
údržba JHL [a přechází na (+) 96651] |
údržba JHL [a přechází na (1) 96651] |
Nepřetržitá výluka Brno-Horní Heršpice - Střelice v pondělí 20. 9. 2021 skončila, a tak se od 21. 9. 2021 "brejlovci" řady 750.7 mohli opět rozjet z Brna do Jihlavy a od 2. 10. 2021 i z Brna do Žďáru nad Sázavou. Turnusová skupina 701 je opět pětidenní. Protože od 1. 10. 2021 jeden z pěti strojů řady 750 dopravuje v úseku Břeclav - Hodonín soupravy s hnacími vozidly závislé trakce, bude se v TS 701 objevovat jako náhrada některý z "brejlovců" řady 754. Oběhy platné od 21. 9. 2021:
750 |
|||
---|---|---|---|
Den |
Pracovní dny |
Sobota |
Neděle |
1. |
(1)–(4): BNO 4818 TRC / 4843 BNO / 4842 NNO
(5): BNO 4818 TRC / 4843 BNO / 4842 NNO / 19:02 4895 BNO |
BNO 1780 ZNS / 1781 BNO [a přechází na (+) 1780] |
BNO 1780 ZNS / 1781 BNO |
2. |
(1): BNO 03:56 4890 NNO / 4807 BNO / 668 JHL / 661 BNO / 662 JHL / 667 BNO / 650 JHL
(2)–(5): NNO 4807 BNO / 668 JHL / 661 BNO / 662 JHL / 667 BNO / 650 JHL |
BNO 668 JHL / 661 BNO / 662 JHL / 667 BNO / 650 JHL |
BNO 668 JHL / 661 BNO / 662 JHL / 667 BNO / 650 JHL |
3. |
JHL 4817 BNO / 4826 NNO / 4847 BNO / 4846 JHL |
odstavena JHL |
odstavena JHL |
4. |
JHL 651 BNO / 666 JHL / 663 BNO / 660 JHL / 669 BNO [a v (5) přechází na (6) 1780] |
JHL 651 BNO / 666 JHL / 663 BNO / 660 JHL / 669 BNO |
JHL 651 BNO / 666 JHL / 663 BNO / 660 JHL / 669 BNO |
5. |
BNO 654 JHL / 653 BNO / 664 JHL / 665 BNO / 652 JHL / 655 BNO [a v (5) přechází na (6) 654] |
BNO 654 JHL / 653 BNO / 664 JHL / 665 BNO / 652 JHL / 655 BNO [a přechází na (+) 668] |
BNO 654 JHL / 653 BNO / 664 JHL / 665 BNO / 652 JHL / 655 BNO |
Dnem 2. 7. 2021 byla aktivována jednodenní turnusová skupina 702, do které přešly výkony víkendového spěšného vlaku "Pernštejn". Zrušena byla ke dni 1. 9. 2021, zprvu kvůli probíhající nepřetržité výluce Tišnov - Nedvědice, po ukončení výluky výkon přešel od 2. 10. 2021 do TS 701:
750 |
|||
---|---|---|---|
Den |
Pracovní dny |
Sobota |
Neděle |
1. |
odstavena BNO |
BNO 1780 ZNS / 1781 BNO |
BNO 1780 ZNS / 1781 BNO |
Tornádo, které 24. 6. 2021 zpustošilo trať v úseku Břeclav - Hodonín, poničilo zásadním způsobem trakční vedení. Na dobu několika měsíců (předpoklad do konce současného GVD 2020/2021) tudy vlaky vedené závislou trakcí buď nejezdí nebo jsou přetahovány motorovými lokomotivami. Do Břeclavi byla operativně nasazena některá z lokomotiv 750 nebo 754 a též "lachtan" 714.028 jako jediný vybavený sušičkou vzduchu. Turnusy byly pro "brejlovce" vytvořeny až k 1. 10. 2021. Jedná se o dvě turnusové jednodenní skupiny, ve kterých "brejlovci" přetahují mezi Břeclaví a Hodonínem vlaky vedené v závislé trakci. Turnusová skupina 715 představuje práci pro lokomotivu řady 750.7 vybavenou "kozama" nebo-li zařízením pro spřažení s automatickým spřáhlem elektrických jednotek řady 660, jedná se tedy o obraty s vlaky linky R13. Druhá turnusová skupina 716 je určena pro lokomotivu řady 754, která dopravuje soupravy vybavené klasickým spřáhlem, jedná se zejména o vlaky kategorie EC, včetně páru vlaků nighjet. V případě TS 716 se jedná de facto o výkony, které zde byly operativně vedeny již od konce června.
750 |
|||
---|---|---|---|
Den |
Pracovní dny |
Sobota |
Neděle |
1. |
BCV 801 HDN / 05:49 71900 BCV / 803 HDN / 814 BCV / 805 HDN / 812 BCV / 807 HDN / 810 BCV / 809 HDN / 808 BCV / 811 HDN / 806 BCV / 813 HDN / 804 BCV / 815 HDN / 802 BCV / 20:56 71905 HDN / 800 BCV |
BCV 801 HDN / 05:49 71900 BCV / 803 HDN / 814 BCV / 805 HDN / 812 BCV / 807 HDN / 810 BCV / 809 HDN / 808 BCV / 811 HDN / 806 BCV / 813 HDN / 804 BCV / 815 HDN / 802 BCV |
BCV 803 HDN / 814 BCV / 805 HDN / 812 BCV / 807 HDN / 810 BCV / 809 HDN / 808 BCV / 811 HDN / 806 BCV / 813 HDN / 804 BCV / 815 HDN / 802 BCV / 20:56 71905 HDN / 800 BCV |
Ve sledovaných střediscích OCÚ Východ se již nevyskytují:
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
T 478.4002 |
1975/9843 |
92 54 2 750.712-2 |
později T 478.4202, 754.202 a 750.410 |
2021-02-23 |
R 651 Rožmberk byl dne 14. 6. 2020 zachycen mezi zastávkami Střelice dolní a Troubsko v čele s "brejlovcem" 750.712. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.
|
Potřeba elektrického vytápění osobních vozů na neelektrizovaných tratích byla důvodem vzniku lokomotiv řady T 478.4. V roce 1975 vznikly v ČKD Praha lokomotivy T 478.4001 a T 478.4002 (později přeznačeny na T 478.4201 a T 478.4202, pak 754.201 a 754.202 a konečně na 750.409 a 750.410). V letech 1978–1980 bylo k ČSD dodáno dalších 84 lokomotiv této řady. Bylo by jich víc, ale výrobu ukončil 19. 7. 1980 známý požár závodu ČKD Naftové motory na Smíchově založený úmyslně závodním hasičem (tehdy požárníkem).
Po oddělení nákladního dopravce ČD Cargo zůstaly tyto lokomotivy u osobního dopravce ČD.
Ve sledovaných střediscích údržby OCÚ Východ se nachází 13 lokomotiv, z nichž 9 je turnusovaných (do 20. 9. 2021 bylo turnusováno 7 a do 30. 9. 2021 osm lokomotiv). V porovnání s předešlým GVD zůstal do 20. 9. 2021 inventární i zaturnusovaný počet lokomotiv stejný.
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
T 478.4007 |
1978/10438 |
92 54 2 754.007-3 |
JAMES 007 |
2020-12-13 |
T 478.4012 |
1979/10443 |
92 54 2 754.012-3 |
|
2021-05-16 |
T 478.4013 |
1979/10444 |
92 54 2 754.013-1 |
|
2021-07-25 |
T 478.4016 |
1979/10447 |
92 54 2 754.016-4 |
BOMBARĎÁK |
2020-12-13 |
T 478.4018 |
1979/10449 |
92 54 2 754.018-0 |
DOMINIČKA |
2021-10-02 |
T 478.4019 |
1979/10450 |
92 54 2 754.019-8 |
|
2021-05-10 |
T 478.4023 |
1979/10454 |
92 54 2 754.023-0 |
|
2021-06-08 |
T 478.4043 |
1979/10897 |
92 54 2 754.043-8 |
deponie SÚ Havlíčkův Brod |
2021-12-06 |
T 478.4047 |
1980/10901 |
92 54 2 754.047-9 |
|
2020-12-13 |
T 478.4062 |
1980/10916 |
92 54 2 754.062-8 |
|
2021-05-13 |
T 478.4067 |
1980/10921 |
92 54 2 754.067-7 |
|
2021-09-08 |
T 478.4068 |
1980/10922 |
92 54 2 754.068-5 |
|
2021-02-17 |
T 478.4075 |
1980/10929 |
92 54 2 754.075-0 |
VENDULKA; odstaven - vyvazovací obnova R2 |
2021-10-02 |
Obraty lokomotiv řady 754 jsou rozděleny do čtyř turnusových skupin 703, 705, 706 a 707. Oproti minulému GVD opouští trať z Brna přes Tišnov a Nedvědici do Žďáru nad Sázavou. Naopak se nově objeví na tratích Brno - Třebíč a Brno - Blažovice - Kojetín - Frenštát pod Radhoštěm. Zcela teoreticky v pondělí o prázdninách i v úseku Brno - Křenovice horní n., ale tento úsek do výčtu tratí, kde se s lokomotivami řady 754 můžeme pravidelně setkat, pro nejistotu nezahrnuji:
240 Brno - Třebíč;
300 Blažovice - Kojetín;
303 Kojetín - Valašské Meziříčí;
323 Valašské Meziříčí - Frenštát pod Radhoštěm;
330 Staré Město u Uherského Hradiště - Otrokovice;
331 Otrokovice - Zlín střed;
340 Brno - Uherské Hradiště;
341 Staré Město u Uherského Hradiště - Bojkovice město, Újezdec u Luhačovic - Luhačovice.
Turnusová skupina 703 je čtyřdenní, "brejlovci" v ní dopravují rychlíky v úseku Staré Město u Uherského Hradiště - Luhačovice, pár rychlíků 895 // 892 Staré Město u Uherského Hradiště - Veselí nad Moravou, 897 // 894 mezi Otrokovicemi a Zlínem, zajišťují vozbu spěšných a osobních vlaků mezi Brnem a Bojkovicemi. Oběhy platné do 30. 6. a od 1. 9. 2021 s vyznačením změny od 1. 9. 2021 (červeně):
754 |
|||
---|---|---|---|
Den |
Pracovní dny |
Sobota |
Neděle |
1. |
(1)–(4): VNM 892 SMH / 883 LUE / 888 SMH / 887 LUE / 884 SMH / 891 LUE / 880 SMH / 895 VNM
(5): BNO 1767 SMH / 891 LUE / 880 SMH / 895 VNM [a přechází na (6) 892] |
VNM 892 SMH / 883 LUE / 888 SMH / 887 LUE / 884 SMH / 891 LUE / 880 SMH / 895 VNM [a přechází na (+) 892] |
ZLN ST 894 OTE / 05:46 70240 SMH / 883 LUE / 888 SMH / 887 LUE / 884 SMH / 891 LUE / 880 SMH / 895 VNM |
2. |
VNM 4131 UHE / 1760 BNO |
odstavena VNM |
BNO 1773 BOJ |
3. |
(1)–(2), (4)–(5): BOJ 05:45 14101 BOJ ME / 1762 BNO / 1771 SMH / 893 LUE / 858 SMH / 21:40 70241 OTE / 897 ZLN ST
(3): BOJ 05:45 14101 BOJ ME / 1762 BNO |
BOJ 05:45 14101 BOJ ME / 1762 BNO [a přechází na (+) 1771] |
BNO 1771 SMH / 1774 BNO / 1777 VNM [a přechází na (1) 892] |
4. |
(1)–(3): ZLN ST 894 OTE / 05:46 70240 SMH / 881 LUE / 890 SMH / 885 LUE / 886 SMH / 889 LUE / 882 SMH / 1774 BNO / 1777 VNM
(4): odstavena BNO
(5): ZLN ST 894 OTE / 05:46 70240 SMH / 881 LUE / 890 SMH / 885 LUE / 886 SMH / 889 LUE / 882 SMH / 1774 BNO [a přechází na (+) 1773] |
ZLN ST 894 OTE / 05:46 70240 SMH / 881 LUE / 890 SMH / 885 LUE / 886 SMH / 889 LUE / 882 SMH / 893 LUE / 858 SMH / 21:40 70241 OTE / 897 ZLN ST |
VNM 892 SMH / 885 LUE / 886 SMH / 889 LUE / 882 SMH / 893 LUE / 858 SMH / 21:40 70241 OTE / 897 ZLN ST [a přechází na (1) 894] |
Dnem 1. 7. 2021 nastala změna spočívající ve sloučení výkonů z TS 705 v pracovní dny do TS 703. Oběhy platné od 1. 7. do 31. 8. 2021:
754 |
|||
---|---|---|---|
Den |
Pracovní dny |
Sobota |
Neděle |
1. |
VNM 892 SMH / 883 LUE / 888 SMH / 887 LUE / 884 SMH / 891 LUE / 880 SMH / 895 VNM [a v (5) přechází na (6) 892] |
VNM 892 SMH / 883 LUE / 888 SMH / 887 LUE / 884 SMH / 891 LUE / 880 SMH / 895 VNM [a přechází na (+) 892] |
ZLN ST 894 OTE / 05:46 70240 SMH / 883 LUE / 888 SMH / 887 LUE / 884 SMH / 891 LUE / 880 SMH / 895 VNM |
2. |
VNM 4131 UHE / 1760 BNO / 4145 NEM / 4150 BNO / 1773 BOJ |
odstavena VNM |
BNO 1773 BOJ |
3. |
BOJ 05:45 14101 BOJ ME / 1762 BNO / 1771 SMH / 893 LUE / 858 SMH / 21:40 70241 OTE / 897 ZLN ST |
BOJ 05:45 14101 BOJ ME / 1762 BNO [a přechází na (+) 1771] |
BNO 1771 SMH / 1774 BNO / 1777 VNM [a přechází na (1) 892] |
4. |
(1)–(4): ZLN ST 894 OTE / 05:46 70240 SMH / 881 LUE / 890 SMH / 885 LUE / 886 SMH / 889 LUE / 882 SMH / 1774 BNO / 1777 VNM
(5): ZLN ST 894 OTE / 05:46 70240 SMH / 881 LUE / 890 SMH / 885 LUE / 886 SMH / 889 LUE / 882 SMH / 1774 BNO [a přechází na (+) 1773] |
ZLN ST 894 OTE / 05:46 70240 SMH / 881 LUE / 890 SMH / 885 LUE / 886 SMH / 889 LUE / 882 SMH / 893 LUE / 858 SMH / 21:40 70241 OTE / 897 ZLN ST |
VNM 892 SMH / 885 LUE / 886 SMH / 889 LUE / 882 SMH / 893 LUE / 858 SMH / 21:40 70241 OTE / 897 ZLN ST [a přechází na (1) 894] |
Po skončení nepřetržité výluky Brno-Horní Heršpice - Střelice byla dne 21. 9. 2021 aktivována jednodenní turnusová skupina 704, v níž "brejlovec" v pracovní dny dopravuje pár osobních vlaků mezi Brnem a Třebíčí a o víkendech dopravuje spěšný vlak "Radhošť" (víkendový obrat byl do té doby v TS 705):
754 |
|||
---|---|---|---|
Den |
Pracovní dny |
Sobota |
Neděle |
1. |
(1): BNO 03:56 4890 NNO / 4811 BNO / 4838 NNO / př14842 TRC
(2)–(4): TRC 04:04 70101 NNO / 4811 BNO / 4838 NNO / př14842 TRC
|
BNO 1783 FPR / 1782 VLM |
VLM 3175 FPR / 1784 BNO |
Turnusová skupina 705 je jednodenní, "brejlovec" v ní jezdí od středy do neděle. Ve středu až pátek na obratech na "vláře" a do Zlína na výkonech, které nejsou obsaženy v turnusové skupině 703, v sobotu a neděli se projel z Brna do Frenštátu pod Radhoštěm v čele spěšného vlaku "Radhošť". Oběhy platné do 30. 6. a od 1. 9. do 20. 9. 2021:
754 |
|||
---|---|---|---|
Den |
Pracovní dny |
Sobota |
Neděle |
1. |
(1)–(2): odstavena BNO
(3): BNO 1771 SMH / 893 LUE / 858 SMH / 21:40 70241 OTE / 897 ZLN ST
(4): ZLN ST 894 OTE / 05:46 70240 SMH / 881 LUE / 890 SMH / 885 LUE / 886 SMH / 889 LUE / 882 SMH / 1774 BNO / 1777 VNM
|
BNO 1783 FPR / 1782 VLM |
VLM 3175 FPR / 1784 BNO |
Od 1. 7. do 31. 8. 2021 vlivem změny TS 703 došlo k úpravě oběhů turnusové skupiny 705, v které zůstal pouze víkendový obrat (letos poprvé o letních prázdninách v rozšířené variantě):
754 |
|||
---|---|---|---|
Den |
Pracovní dny |
Sobota |
Neděle |
1. |
odstavena BNO |
BNO 1783 FPR / 1782 VLM / 1784 BNO |
BNO 1783 VLM / 3175 FPR / 1784 BNO |
V souvislosti se vznikem turnusové skupiny 704 přešla do TS 704 víkendová vozba z Brna do Frenštátu pod Radhoštěm; v turnusové skupině 705 zůstaly obraty vedené v pracovní dny. Oběhy platné od 21. 9. 2021:
754 |
|||
---|---|---|---|
Den |
Pracovní dny |
Sobota |
Neděle |
1. |
(1)–(2): odstavena BNO
(3): BNO 1771 SMH / 893 LUE / 858 SMH / 21:40 70241 OTE / 897 ZLN ST
(4): ZLN ST 894 OTE / 05:46 70240 SMH / 881 LUE / 890 SMH / 885 LUE / 886 SMH / 889 LUE / 882 SMH / 1774 BNO / 1777 VNM
|
odstavena BNO |
odstavena BNO |
Další lokomotiva řady 754 zařazená do turnusové skupiny 706 je nepřetržitě k dispozici u nehodového vlaku:
754 |
|||
---|---|---|---|
Den |
Pracovní dny |
Sobota |
Neděle |
1. |
BNO MA 0:00 - 24:00 nehodový vlak |
BNO MA 0:00 - 24:00 nehodový vlak |
BNO MA 0:00 - 24:00 nehodový vlak |
Součástí pohotovostní "motorové" soupravy IDS JMK je "brejlovec" zařazený do turnusové skupiny 707. O prázdninách (resp. již od 14. 6. 2021) se před výkonem pohotovostní soupravy provádělv pondělí výkon BNO 4021 KRE / 4000 BNO, kvůli nepřetržité výluce v ŽST Křenovice horní n. od 9. 7. do 31. 8. 2021 se jednalo o obrat BNO 03:50 96043 SOK / 4000 BNO. Vozba obratu 4021 / 4000 se kvůli nepřetržité výluce Adamov - Blansko provádí od 1. 9. 2021 v pondělí nastálo (změna od 1. 9. 2021 je vyznačena červeně):
754 |
|||
---|---|---|---|
Den |
Pracovní dny |
Sobota |
Neděle |
1. |
(1): BNO 4021 KRE / 4000 BNO / |
BNO HN 07:00 - 19:00 souprava IDS |
BNO HN 07:00 - 19:00 souprava IDS |
Tornádo, které 24. 6. 2021 zpustošilo trať v úseku Břeclav - Hodonín, poničilo zásadním způsobem trakční vedení. Na dobu několika měsíců (předpoklad do konce současného GVD 2020/2021) tudy vlaky vedené závislou trakcí buď nejezdí nebo jsou přetahovány motorovými lokomotivami. Do Břeclavi byla operativně nasazena některá z lokomotiv 750 nebo 754 a do 30. 9. 2021 též "lachtan" 714.028 jako jediný vybavený sušičkou vzduchu. Turnusy byly pro "brejlovce" vytvořeny až k 1. 10. 2021. Jedná se o dvě turnusové jednodenní skupiny, ve kterých "brejlovci" přetahují mezi Břeclaví a Hodonínem vlaky vedené v závislé trakci. Turnusová skupina 715 představuje práci pro lokomotivu řady 750.7 vybavenou "kozama" nebo-li zařízením pro spřažení s automatickým spřáhlem elektrických jednotek řady 660, jedná se tedy o obraty s vlaky linky R13. Druhá turnusová skupina 716 je určena pro lokomotivu řady 754, která dopravuje soupravy vybavené klasickým spřáhlem, jedná se zejména o vlaky kategorie EC, včetně páru vlaků nighjet. V případě TS 716 se jedná de facto o výkony, které zde byly operativně vedeny již od konce června.
754 |
|||
---|---|---|---|
Den |
Pracovní dny |
Sobota |
Neděle |
1. |
HDN 00:40 11786 BCV / 03:20 11779 HDN / 457 BCV / 04:42 71901 HDN / 826 BCV / 106 HDN / 101 BCV / 104 HDN / 09:57 71902 BCV / 130 HDN / 103 BCV / 102 HDN / 131 BCV / 17:52 71903 HDN / 105 BCV / 100 HDN / 107 BCV / 831 HDN / 22:27 71904 BCV / 456 HDN |
HDN 00:40 11786 BCV / 03:20 11779 HDN / 457 BCV / 04:42 71901 HDN / 826 BCV / 106 HDN / 101 BCV / 104 HDN / 09:57 71902 BCV / 130 HDN / 103 BCV / 102 HDN / 131 BCV / 17:52 71903 HDN / 105 BCV / 100 HDN / 107 BCV / 831 HDN / 22:27 71904 BCV / 456 HDN |
HDN 00:40 11786 BCV / 03:20 11779 HDN / 457 BCV / 04:42 71901 HDN / 826 BCV / 106 HDN / 101 BCV / 104 HDN / 09:57 71902 BCV / 130 HDN / 103 BCV / 102 HDN / 131 BCV / 17:52 71903 HDN / 105 BCV / 100 HDN / 107 BCV / 831 HDN / 22:27 71904 BCV / 456 HDN |
Provoz v GVD: 2001/2002 | 2002/2003 | 2003/2004 | 2004/2005 | 2005/2006 | 2006/2007 | 2007/2008 | 2008/2009 | 2009/2010 | 2010/2011 | 2011/2012 | 2012/2013 | 2013/2014 | 2014/2015 | 2015/2016 | 2016/2017 | 2017/2018 (DKV Brno) | 2017/2018 (OCÚ Východ) | 2018/2019 | 2019/2020