Motorové lokomotivy ř. 750 a 754 |
PŘEHLED ZMĚN NA TĚCHTO STRÁNKÁCH |
|
2009-11-15 | Popis GVD 2009/2010. Stav a události v GVD 2008/2009 umístěny pod zvláštní odkaz na konci stránky. |
2010-01-11 | Od 10. 12. 2009 je pro závadu na motoru odstavena lokomotiva 754.012. |
2010-01-16 | Lokomotiva 754.067 se 15. 1. 2010 vrátila z CZ LOKO Česká Třebová po opravě MH do DKV Brno. Park lokomotiv ČD Cargo v SOKV Ostrava - PJ Brno se rozšíří na 5 strojů, nově 750.326, 750.333 a 750.338; lokomotiva 750.333 zde již je. |
2010-01-22 | Doplněna informace o odstavení lokomotivy 754.043 od 28. 12. 2009 z důvodu zahoření kabeláže. |
2010-01-27 | Lokomotiva 754.012 je od 23. 1. 2010 po opravě opět v provozu. |
2010-02-13 | K 1. 2. 2010 proběhla v TS 702 drobná změna oběhů. |
2010-03-09 | Od 7. 3. 2010 drobné úpravy oběhů v turnusových skupinách 703, 706 a 708. |
2010-03-26 | Další "brejlovec" se podrobuje opravě v rozsahu MH - od 16. 3. 2010 je odstaven stroj 754.046, dne 23. 3. 2010 byl dopraven do CZ LOKO Česká Třebová. |
2010-04-11 | Lokomotiva 754.075 je od 8. 4. 2010 odstavena (střet s autobusem, bez většího poškození na lokomotivě). Po více jak čtvrt roce, 4. 4. 2010, se do provozu vrátila lokomotiva 754.043. |
2010-04-27 | K 16. 4. 2010 nastaly změny v TS 703. Po modernizaci se od 17. 4. 2010 vrátila do provozu lokomotiva 754.037. O den později se provozní stala i lokomotiva 754.075. |
2010-05-13 | Doplněny lokomotivy řady 750 ČD Cargo. V PJ Brno by mělo být 7 strojů: 750.103, 163, 252, 277, 326, 333 a 338. |
2010-06-12 | K 16. 4. 2010 a 13. 6. 2010 nastaly drobné změny v TS 706. U ČD Cargo došlo ke změně v TS 701 a nově je zde vedena TS 711. |
2010-06-18 | Garanční oprava je důvodem odstavení lokomotivy 754.026 od 9. 6. 2010. |
2010-07-17 | 15. 7. 2010 byl posledním dnem, kdy byla ve stavu DKV Brno lokomotiva 754.076; od následujícího dne je ve stavu DKV Olomouc. Fyzicky přejela do nové PJ Bohumín 16. 7. 2010 na R 1445. Od 10. 7. 2010 je provozní lokomotiva 754.026. |
2010-07-27 | Lokomotivy 750.022, 750.143 a 750.144 jsou od 13. 7. 2010 majetkem společnosti IMPULS-Leasing-AUSTRIA (viz článek zde). Lokomotiva 750.308 byla předána do DKV Olomouc, ve stavu brněnského depa byla naposledy 23. 7. 2010. |
2010-08-28 | Z opravy MH provedené v CZ LOKO Česká Třebová se 26. 8. 2010 vrátila lokomotiva 754.046, od 27. 8. 2010 je v provozu. |
2010-11-05 | Z důvodu závady na systému Intelo byla od 14. 10. do 3. 11. 2010 odstavena lokomotiva 754.013. |
2010-11-28 | Lokomotiva 750.144 je od 19. 11. 2010 odstavená, čeká ji rekonstrukce na řadu 750.7 v CZ LOKO Česká Třebová. |
2010-12-02 | Modernizaci a opravě MH v CZ LOKO Česká Třebová se podrobuje lokomotiva 754.075, od 1. 12. 2010 je odstavená. |
2010-12-11 | Tímto GVD ukončuji sledování lokomotiv řady 750 ČD Cargo. |
Co napsat k brejlovcům, tedy k lokomotivám řady 750 a 754 ... Myslím že je to natolik stěžejní řada lokomotiv a je natolik známa z literatury, že vynechám teorie a napíši rovnou něco o jejich "bydlení" v DKV Brno.
Motorové lokomotivy ř. 750 |
OSOBNÍ DOPRAVA
Ve stavu DKV Brno se nachází 4 "nulkoví brejlovci" (do odchodu lokomotivy 750.308 k 24. 7. 2010 jich bylo pět) s tím, že lokomotiva 750.289 je zrušená a deponovaná mimo Brno. Dostáváme se tak na počet 3 provozních lokomotiv této řady. Stejně tak jako v předešlých GVD, ani v tomto GVD není žádná lokomotiva řady 750 turnusována. Zaskakují tak za lokomotivy řady 754 v případě snížení jejich provozního stavu a zejména je můžeme vídat na přetazích nezávislou trakcí při různých výlukách.
PJ Maloměřice
Původní označení | Rok/výr. číslo | Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
T 478.3022 |
1972/7939 | 92 54 2 750.022-6 | spalovací motor z řady 754; v majetku společnosti IMPULS-Leasing-AUSTRIA | 2010-07-13 |
T 478.3143 |
1974/9139 | 92 54 2 750.143-0 | spalovací motor z řady 754, zimní pluh; v majetku společnosti IMPULS-Leasing-AUSTRIA | 2010-07-13 |
T 478.3144 |
1974/9140 | 92 54 2 750.144-8 | zimní pluh; v majetku společnosti IMPULS-Leasing-AUSTRIA; reko do CZ LOKO Česká Třebová | 2010-11-19 |
T 478.3289 |
1975/9525 | 92 54 2 750.289-1 | zrušena, čeká na fyzickou likvidaci, deponie v Nymburku | 2005-03-03 |
NÁKLADNÍ DOPRAVA
"Nulkové brejlovce" provozuje též ČD Cargo v SOKV Ostrava - PJ Maloměřice. Ve stavu se nachází 7 lokomotiv, turnusováno je 6 lokomotiv.
Původní označení | Rok/výr. číslo | Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
T 478.3103 |
1973/8841 | 92 54 2 750.103-4 | 2009-12-13 | |
T 478.3163 |
1974/9159 | 92 54 2 750.163-8 | 2010-05-13 | |
T 478.3252 |
1975/9248 | 92 54 2 750.252-9 | 2010-05-13 | |
T 478.3277 |
1975/9513 | 92 54 2 750.277-6 | 2009-12-13 | |
T 478.3326 |
1976/9869 | 92 54 2 750.326-1 | na opravě MVY | 2009-12-13 |
T 478.3333 |
1976/9876 | 92 54 2 750.333-7 | 2009-12-13 | |
T 478.3338 |
1976/9881 | 92 54 2 750.338-6 | 2009-12-13 |
První dvojice "brejlovců" jezdí v turnusové skupině 701, což jsou výkony v úseku Brno - Kyjov a dispečerský výkon v Maloměřicích. Změny od 1. 2. 2010 jsou vyznačeny růžově, změny od 13. 6. 2010 červeně:
2 x 750 | |||
Den | Pracovní dny | Sobota | Neděle |
1. | (1):
Ky 1:42 62250 Ma / 6:00 - 17:30 dispečerský výkon / (2): Ky 1:42 62250 Ma / 3:23 66263 Ky / 4:50 Lv Ma / 7:51 52071 Ot / 11:47 60240 Ma / (3): Ky 1:42 62250 Ma / (4),(5): Ky 1:42 62250 Ma / 7:51 52071 Ot / 11:47 60240 Ma / |
Ky 1:42
62250 Ma / 7:51 52071 Ot / 11:47 60240 Ma / |
Ky 1:42
62250 Ma / 6:00 - 17:30 dispečerský výkon / |
Pro případy mimořádností v provozu je od 13. 6. 2010 k dispozici maloměřická dvojice "brejlovců" v turnusové skupině 711; do 12. 6. 2010 byla je tato turnusová skupina zajišťována lokomotivami řady 742.
2 x 750 | |||
Den | Pracovní dny | Sobota | Neděle |
1. | Ma 0:00 - 24:00 mimořádnosti | Ma 0:00 - 24:00 mimořádnosti | Ma 0:00 - 24:00 mimořádnosti |
Po trase (Brno -) Břeclav - Znojmo - Retz jezdí druhá dvojice lokomotiv řady 750, jedná se o turnusovou skupinu 741:
2 x 750 | |||
Den | Pracovní dny | Sobota | Neděle |
1. | (1): Ma 2:46
44053 Bv / 5:24 44052 Zo / 9:25 44053 Re / 11:20 44050 Zo / 13:14 44055 Re /
16:52 44056 / 20:20 44057 Bv (2)-(4): Bv 5:24 44052 Zo / 9:25 44053 Re / 11:20 44050 Zo / 13:14 44055 Re / 16:52 44056 / 20:20 44057 Bv |
Bv 5:24 44052 Zo / 9:25 44053 Re / 11:20 44050 Zo / 13:14 44055 Re / 16:52 44056 / 20:20 44057 Bv | Bv 0:57 44056 Ma |
Motorové lokomotivy ř. 754 |
"Brejlovců" řady 754 (tedy původních T 478.4) má DKV Brno celkem 24 (do 15. 7. 2010 to bylo 25 lokomotiv), z nichž je turnusováno 17. Jedná se tedy o další pokles turnusové potřeby, oproti GVD 2008/2009 o 1 lokomotivu (o rok dříve pokles činil 2 lokomotivy).
PJ Maloměřice
Původní označení | Rok/výr. číslo | Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
T 478.4007 |
1978/10438 | 92 54 2 754.007-3 | 2009-12-13 | |
T 478.4008 |
1978/10439 | 92 54 2 754.008-1 | 2009-12-13 | |
T 478.4009 |
1978/10440 | 92 54 2 754.009-9 | 2009-12-13 | |
T 478.4012 |
1979/10443 | 92 54 2 754.012-3 | 2010-01-23 | |
T 478.4013 |
1979/10444 | 92 54 2 754.013-1 | 2010-11-04 | |
T 478.4016 |
1979/10447 | 92 54 2 754.016-4 | 2009-12-13 | |
T 478.4018 |
1979/10449 | 92 54 2 754.018-0 | 2009-12-13 | |
T 478.4023 |
1979/10454 | 92 54 2 754.023-0 | 2009-12-13 | |
T 478.4025 |
1979/10456 | 92 54 2 754.025-5 | odstavena z důvodu opravy MVY v DPOV Nymburk | 2008-09-23 |
T 478.4026 |
1979/10457 | 92 54 2 754.026-3 | 2010-07-10 | |
T 478.4037 |
1979/10891 | 92 54 2 754.037-0 | 2010-04-17 | |
T 478.4041 |
1979/10895 | 92 54 2 754.041-2 | 2009-12-13 | |
T 478.4042 |
1979/10896 | 92 54 2 754.042-0 | na lokomotivě by měl být štítek s chybným výr. č. 10296 | 2009-12-13 |
T 478.4043 |
1979/10897 | 92 54 2 754.043-8 | 2010-04-04 | |
T 478.4044 |
1979/10898 | 92 54 2 754.044-6 | 2009-12-13 | |
T 478.4045 |
1980/10899 | 92 54 2 754.045-3 | 2009-12-13 | |
T 478.4046 |
1980/10900 | 92 54 2 754.046-1 | 2010-08-27 | |
T 478.4049 |
1980/10903 | 92 54 2 754.049-5 | 2009-12-13 | |
T 478.4062 |
1980/10916 | 92 54 2 754.062-8 | 2009-12-13 | |
T 478.4063 |
1980/10917 | 92 54 2 754.063-6 | 2009-12-13 | |
T 478.4066 |
1980/10920 | 92 54 2 754.066-9 | 2009-12-13 | |
T 478.4067 |
1980/10921 | 92 54 2 754.067-7 | 2010-01-15 | |
T 478.4074 |
1980/10928 | 92 54 2 754.074-3 | 2009-12-13 | |
T 478.4075 |
1980/10929 | 92 54 2 754.075-0 | odstavena z důvodu opravy MH + modernizace v CZ LOKO Česká Třebová | 2010-12-01 |
Turnusová skupina 701 nedoznává proti GVD 2008/2009 zásadních změn; jako obvykle se jedná o oběhy 5 lokomotiv řady 754 (všechny jsou tzv. "počítačovky") převážně na rychlících mezi Brnem a Jihlavou. O víkendech se "brejlovci" projedou na "staré tišnovce" na spěšných vlacích:
754.018, 026, 049, 066, 074 | |||
Den | Pracovní dny | Sobota | Neděle |
1. | (1)-(4): Ja 929 /
Bo 664 / Ja 665 / 4818 Ok (5): Ja 929 / Bo 664 / Ja 665 / 4818 Ok / 20:55 Lv Ja |
Ja 929 / Bo 664 / Ja 665 / 926 Ja | Ja 929 / Bo 664 / Ja 665 / 926 Ja |
2. | (1): Ja 1:45 Lv Ok
/ 4825 Bo / 660 Ja / 667 Bo / 666 Ja / 663 Bo / 928 Ja (2)-(5): Ok 4825 Bo / 660 Ja / 667 Bo / 666 Ja / 663 Bo / 928 Ja |
Ja 4803 Bo / 1766 Zd / 1767 Bo | odstavena v Jihlavě |
3. | (1)-(4): Ja
927 Bo / 926 Ja (5): Ja 927 Bo / 662 Ja |
Ja 927 Bo / 662 Ja / 669 Bo / 668 Ja / 661 Bo | Bo 1766 Zd / 1767 Bo / 4818 Ok |
4. | Ja 4801 Bo / 4816 Ja | odstavena v Jihlavě | Bo 660 Ja / 667 Bo / 666 Ja / 663 Bo / 928 Ja |
5. | (1)-(4): Ja 1661 Bo /
668 Ja (5): Ja 1661 Bo / 926 Ja |
odstavena v Jihlavě | odstavena v Jihlavě |
Další 3 lokomotivy řady 754 obíhají na výkonech v turnusové skupině 702. Jedná se o další výkony trati Brno - Jihlava, jeden pár vlaků do Starého Města u Uherského Hradiště a víkendová projížďka do Valašského Meziříčí a Frenštátu pod Radhoštěm. Od 1. 2. 2010 přibyl ranní výkon mezi Brnem a Třebíčí na vlacích 4822/4805, změny od 1. 2. 2010 jsou vyznačeny růžově:
754.009, 023, 063 | |||
Den | Pracovní dny | Sobota | Neděle |
1. | (1): Bo 1729
Su / 1732 Bo (2)-(4): Ok 4829 Bo / 4806 Ja / 661 Bo (5): Ok 4829 Bo / 4806 Ja / 669 Bo / 668 Ja / 661 Bo |
Bo 660 Ja / 667 Bo / 666 Ja / 663 Bo | Vm 3917 Fš / 1642 Bo / 22:27 Lv Ok |
2. | (1): Ok 4829
Bo / 4806 Ja / 661 Bo (2)-(5): Bo 1729 Su / 1732 Bo |
Bo 4:30 - 19:00 souprava IDS | Bo 1729 Su / 1732 Bo |
3. | (1)-(4): Bo 4822 Tr / 4805 Bo / 4836 Ok (5): Bo 4836 Ok / 16:45 Lv Bo |
Bo 1643 Vm | Bo 662 Ja / 669 Bo / 668 Ja / 661 Bo |
Vlárská trať je doménou čtyř lokomotiv obíhajících v turnusové skupině 703. Dva dny se věnují vozbě rychlíků mezi Starým Městem u Uherského Hradiště a Luhačovicemi, další dva dny se s nimi můžeme setkat mezi Brnem a Bojkovicemi. Zajímavostí je vozba Ex 523/522 mezi Otrokovicemi a Zlínem. Změny platné od 7. 3. 2010 jsou vyznačeny modře, změny od 16. 4. 2010 jsou vyznačeny zeleně:
754.013, 037, 041, 067 | |||
Den | Pracovní dny | Sobota | Neděle |
1. | Vi 524 Su / 527 Lh / 526 Su / 529 Lh / 528 Su / 525 Lh / 708 Su / 4345 Bj | Vi 524 Su / 527 Lh / 526 Su / 529 Lh / 528 Su / 525 Lh / 708 Su / 19:45 Lv Ot / 523 Zl [a přechází na (+) 522] | Zl 522 Ot / 5:35 Lv Su / 527 Lh / 526 Su / 529 Lh / 528 Su / 525 Lh / 708 Su / 4345 Bj [a přechází na (1) 1722] |
2. | (1)-(4): Bj
1720 Bo / 1731 Su / 4343 Bj (5): Bj 1720 Bo / 1731 Su / 4343 Bj / 19:50 Lv Vi |
Bj 1722 Bo
[a přechází na (+) |
Bo 1731 Su / 4343 Bj [a přechází na (1) 1720] |
3. | (1)-(4): Bj 1722 Bo /
4143 Ns / 4148 Ma / 17:04 Sv 1733 Bo / 1733 Su / 19:45 Lv Ot / 523 Zl |
odstavena ve Veselí nad Moravou | Vi 2:49 Lv Bj / 1722 Bo [a přechází na (+) 1731]/ 1733 Su / 19:45 Lv Ot / 523 Zl |
4. | Zl 522 Ot / 5:35 Lv Su / 709 Lh / 702 Su / 705 Lh / 704 Su / 707 Lh / 706 Su / 703 Vi | Zl 522 Ot /
5:35 Lv Su / 709 Lh / 702 Su / 705 Lh / 704 Su / 707 Lh / 706 Su / 703 Vi [a
přechází na (+) |
Vi 8:25 29701 Uh / 702 Su / 705 Lh / 704 Su / 707 Lh / 706 Su / 703 Vi |
"Brejlovec" v turnusové skupině 704 je vystavován kromě soboty na odstavné nádraží A v Brně hl. n., kde bdí na pohotovostní soupravě IDS JMK:
754.008 | |||
Den | Pracovní dny | Sobota | Neděle |
1. | Bo 4:30 - 19:00 souprava IDS | odstavena v Brně | Bo 4:30 - 19:00 souprava IDS |
Pár osobních vlaků mezi Brnem a Kyjovem vozí lokomotiva zařazená v turnusové skupině 705:
754.012 | |||
Den | Pracovní dny | Sobota | Neděle |
1. | Ky 4146 Bo / 4149 Ky | odstavena v Kyjově | odstavena v Kyjově |
Turnusová skupina 706 představuje vozbu osobních vlaků mezi Brnem a Nesovicemi či Nemoticemi, od 16. 4. 2010 jezdí z pátka na sobotu až do Veselí nad Moravou. Změny platné od 7. 3. 2010 jsou vyznačeny modře, změny od 16. 4. 2010 jsou vyznačeny zeleně:
754.075 | |||
Den | Pracovní dny | Sobota | Neděle |
1. | (1): Bo 3:23
4191 Ns / 4144 Bo / 4145 Ni (2)-(4): Ns 4144 Bo / 4145 Ni (5): Ns 4144 Bo / 4113 Uh / 4120 Bo / 4119 Vi |
|
odstavena v Brně |
Poslední turnusová skupina 708 představuje víkendové výkony. Změny platné od 7. 3. 2010 jsou vyznačeny modře:
754.016 | |||
Den | Pracovní dny | Sobota | Neděle |
1. | (5): Bo vlož739 Kj / 1445 Oa / 19:15 Lv Bi | odstavena v Bohumíně | Bi 14:40 Lv Oa / 1444 Bo |
754 | |||
Den | Pracovní dny | Sobota | Neděle |
1a. | (5): Bo 1727 By / 4314 Su / 18:04 Lv Vi | odstavena ve Veselí nad Moravou | Vi 12:25 |
V DKV Brno se již nevyskytují:
Lokomotiva 754.076 dne 25. 4. 2010 mezi Valašaském Meziříčím a AHr Krhová v čele R 1444. Autor snímku ing. Tomáš Kašpařík. |
Provoz lokomotiv ř. 750 a 754 DKV Brno v GVD 2001/2002.
Provoz lokomotiv ř. 750 a 754 DKV Brno v GVD 2002/2003.
Provoz lokomotiv ř. 750 a 754 DKV Brno v GVD 2003/2004.
Provoz lokomotiv ř. 750 a 754 DKV Brno v GVD 2004/2005.
Provoz lokomotiv ř. 750 a 754 DKV Brno v GVD 2005/2006.
Provoz lokomotiv ř. 750 a 754 DKV Brno v GVD 2006/2007.