Motorové lokomotivy ř. 750 a 754

PŘEHLED ZMĚN NA TĚCHTO STRÁNKÁCH

2007-11-10 Popis GVD 2007/2008. Stav a události v GVD 2006/2007 umístěny pod zvláštní odkaz na konci stránky.
2007-12-07 Lokomotivy řady 750 převedené od 1. 12. 2007 pod ČD Cargo se z Brna stěhují do SOKV Ústí nad Labem - PJ Nymburk, týká se to lokomotiv 750.103, 750.275 a 750.277.
2007-12-15 Po opravě MH je od 30. 11. 2007 v provozu lokomotiva 754.018.
2008-02-17 Od 15. 1. 2008 se odstavená lokomotiva 754.074 podrobuje opravě MH a dalším úpravám v CZ LOKO Česká Třebová.
2008-02-29 Vyznačena drobná úprava v turnusové skupině 703 platná od 3. 3. 2008.
2008-03-10 Další lokomotiva - 754.066 - se od 25. 2. 2008 podrobuje opravě MH a dalším úpravám v CZ LOKO Česká Třebová.
2008-04-19 Dne 16. 4. 2008 je na opravě MH a dalších úpravách v CZ LOKO Česká Třebová lokomotiva 754.049.
2008-05-21 Lokomotiva 750.022 je od 7. 5. 2008 odstavena z důvodu zadření spalovacího motoru, čeká na jeho výměnu.
2008-05-26 Dne 23. 5. 2008 zahořela lokomotiva 754.013 a byla odstavena.
2008-05-31 Z opravy MH provedené v CZ LOKO Česká Třebová se 30. 5. 2008 vrátila lokomotiva 754.074; čeká ji nasazení do TS 701.
2008-06-13 Od 6. 6. 2008 je pro závadu na podvozku odstavena lokomotiva 750.143.
2008-07-02 Do provozu se 27. 6. 2008 vrátila lokomotiva 754.013 (po zahoření).
2008-07-09 Lokomotiva 754.066 je od 4. 7. 2008 po opravě MH v CZ LOKO Česká Třebová zpět v Brně, poprvé vyjela na řádný výkon 6. 7. 2008 na obrat 1729 / 4375 / 4378 / 1736.
2008-08-07 Od 10. 7. 2008 je v provozu lokomotiva 750.143 a od 27. 7. 2008 i lokomotiva 750.022, která má nyní spalovací motor z lok. ř. 754.
2008-08-18 V neděli 17. 8. 2008 na Os 14921 zahořela lokomotiva 754.025 a je odstavena.
2008-09-07 Pro závadu na podvozcích je od 24. 8. 2008 odstavena lokomotiva 754.016. O dva dny později došlo k odstavení lokomotivy 750.119, čeká na novou nápravu.
2008-09-08 Lokomotiva 754.025, odstavená po zahoření, čeká na přistavení na opravu MVY a další úpravy v DPOV Nymburk.
2008-09-15 Porucha trakčního dynama je důvodem k odstavení lokomotivy 750.022 od 10. 9. 2008. Lokomotiva 750.119 se od 8. 9. 2008 vrátila do provozu, od 15. 9. 2008 je v provozu i stroj 754.016.
2008-09-25 Odstavená lokomotiva 754.025 byla 23. 9. 2008 přistavena do DPOV Nymburk na opravy MVY.
2008-10-05 Dne 3. 10. 2008 se z opravy MH v CZ LOKO Česká Třebová vrátila lokomotiva 754.049.
2008-10-14 Lokomotiva 750.022 je od 5. 10. 2008 po opravě zpět v provozu.
2008-11-06 Dne 22. 10. 2008 byly lokomotivy 750.118 a 750.119 předány do DKV Česká Třebová.

Co napsat k brejlovcům, tedy k lokomotivám řady 750 a 754 ... Myslím že je to natolik stěžejní řada lokomotiv a je natolik známa z literatury, že vynechám teorie a napíši rovnou něco o jejich "bydlení" v DKV Brno.

Lokomotivy řady 750

750Po odčlenění ČD Cargo některé lokomotivy řady 750 přešly pod ČD Cargo, ale většina jich zůstala ve službách osobní dopravy. Ve stavu DKV Brno bylo od počátku platnosti GVD 2007/2008 8 lokomotiv. Ke dni 22. 10. 2008 však byly předány lokomotivy 750.118 a 750.119 do DKV Česká Třebová, čímž počet brejlovců řady 750 klesl na 6. Podobně jako v GVD 2006/2007 není ani v právě platném GVD turnusován žádný z "nulkových brejlovců". S lokomotivami řady 750 se budeme potkávat zejména při mimořádnostech (napěťové výluky, ...) či při záskocích při správkách "čtyřkových brejlovců".

PJ Maloměřice

Původní označení Rok/výr. číslo Současné označení

Poznámka

Aktualizace

T 478.3022

1972/7939 92 54 2 750.022-6 spalovací motor z řady 754 2008-10-05

T 478.3118

1973/8856 92 54 2 750.118-2 22. 10. 2008 předána do DKV Česká Třebová 2008-10-22

T 478.3119

1973/8857 92 54 2 750.119-0 22. 10. 2008 předána do DKV Česká Třebová 2008-10-22

T 478.3143

1974/9139 92 54 2 750.143-0 spalovací motor z řady 754, zimní pluh 2008-07-10

T 478.3144

1974/9140 92 54 2 750.144-8 zimní pluh 2007-09-21

T 478.3243

1975/9239 92 54 2 750.243-8 zimní pluh 2007-09-21

T 478.3289

1975/9525 92 54 2 750.289-1 zrušena, čeká na fyzickou likvidaci, deponie v Nymburku 2005-03-03
T 478.3308 1975/9851 92 54 2 750.308-9   2007-09-21

 

V Brně se již nevyskytují:

750103
Lokomotiva 750.103 v čele Os 4113 u Kyjova zastávky dne 23. 2. 2007. V pozadí na vlečce skláren je vidět lokomotiva 730.633. Autor snímku ing. Tomáš Kašpařík. Dne 20. 7. 2008 byla mezi Rajnochovicemi a Osíčkem  zachycena v čele R 1444 lokomotiva 750.118. Autor snímku ing. Tomáš Kašpařík. Sp 1720 vjíždí dne 21. 5. 2007 s "brejlovcem" 750.119 do ŽST Nemotice. Autor snímku ing. Tomáš Kašpařík. Mn 82732 odvezla dne 25. 5. 2007 lokomotiva 750.275, na snímku zachycená za zastávkou Plačkov. Autor snímku ing. Vojtěch Jelínek.

 

750277      
Os 4114 dne 23. 2. 2007 mezi Vlkošem a Kyjovem zastávkou v čele s lokomotivou 750.277. Autor snímku ing. Tomáš Kašpařík.      

 

 

Lokomotivy řady 754

754 I po odčlenění ČD Cargo zůstaly všechny lokomotivy řady 754 v osobní dopravě.Brejlovců řady 754 (tedy původních T 478.4) má DKV Brno celkem 27 a všichni jsou soustředěny do PJ Maloměřice.

Původní označení Rok/výr. číslo Současné označení

Poznámka

Aktualizace

T 478.4007

1978/10438 92 54 2 754.007-3   2007-09-21

T 478.4008

1978/10439 92 54 2 754.008-1   2007-09-21

T 478.4009

1978/10440 92 54 2 754.009-9   2007-09-21

T 478.4012

1979/10443 92 54 2 754.012-3   2007-09-21

T 478.4013

1979/10444 92 54 2 754.013-1   2008-06-27

T 478.4016

1979/10447 92 54 2 754.016-4   2008-09-15

T 478.4018

1979/10449 92 54 2 754.018-0   2007-11-30

T 478.4021

1979/10452 92 54 2 754.021-4   2007-09-21

T 478.4022

1979/10453 92 54 2 754.022-2   2007-09-21

T 478.4023

1979/10454 92 54 2 754.023-0   2007-09-21

T 478.4025

1979/10456 92 54 2 754.025-5 odstavena z důvodu opravy MVY v DPOV Nymburk 2008-09-23

T 478.4026

1979/10457 92 54 2 754.026-3   2007-09-21

T 478.4037

1979/10891 92 54 2 754.037-0   2007-09-21

T 478.4041

1979/10895 92 54 2 754.041-2   2007-09-21

T 478.4042

1979/10896 92 54 2 754.042-0 na lokomotivě by měl být štítek s chybným výr. č. 10296 2007-09-21

T 478.4043

1979/10897 92 54 2 754.043-8   2007-09-21

T 478.4044

1979/10898 92 54 2 754.044-6   2007-09-21

T 478.4045

1980/10899 92 54 2 754.045-3   2007-09-21

T 478.4046

1980/10900 92 54 2 754.046-1   2007-09-21

T 478.4049

1980/10903 92 54 2 754.049-5   2008-10-03

T 478.4062

1980/10916 92 54 2 754.062-8   2007-09-21

T 478.4063

1980/10917 92 54 2 754.063-6   2007-09-21

T 478.4066

1980/10920 92 54 2 754.066-9   2008-07-04

T 478.4067

1980/10921 92 54 2 754.067-7   2007-09-21

T 478.4074

1980/10928 92 54 2 754.074-3   2008-05-30

T 478.4075

1980/10929 92 54 2 754.075-0   2007-09-21
T 478.4076 1980/10930 92 54 2 754.076-8   2007-09-21

Turnusová skupina 701 představuje oběhy 5 lokomotiv řady 754 převážně na rychlících mezi Brnem a Jihlavou:

754.018, 049, 062, 066, 074
Den Pracovní dny Sobota Neděle
1. Ja 923 Bo / 664 Ja / 665 Bo / 924 Ja
[v (5) přechází na (1) 1661]
Ja 923 Bo / 664 Ja / 665 Bo / 924 Ja
[přechází na (1) 925]
Ja 923 Bo / 664 Ja / 665 Bo / 924 Ja
[přechází na (1) 923]
2. Ja 925 Bo / 4836 Ok; v (5) dále Lv Ja
[v (5) přechází na (1) Lv Ok a 4829]
odstaven v Jihlavě odstaven v Jihlavě
3. v (1) Ja Lv Ok a dále: Ok 4829 Bo / 4806 Ja / 4813 Bo / 4850 Ok odstaven v Jihlavě Bo 1676 Zd / 1677 Bo / 4850 Ok
4. Ok 4825 Bo / 662 Ja / 667 Bo / 922 Ja / 661 Bo / 926 Ja Ok 4823 Bo / 662 Ja / 667 Bo / 922 Ja / 661 Bo
[přechází na (+) 1676]
odstaven v Jihlavě
5. Ja 1661 Bo / 4814 Ok / 4886 Ja odstaven v Jihlavě odstaven v Jihlavě

Další 4 lokomotivy řady 754 obíhají na výkonech v turnusové skupině 702. Jedná se o další výkony trati Brno - Jihlava, již jen jediný výkon na trati Brno - Hrušovany nad Jevišovkou, výkony na "staré tišnovce" a nedělní oběh do Vlárského průsmyku.

754.009, 023, 026, 046
Den Pracovní dny Sobota Neděle
1. Bo 4400 Hs / 1921 Bo / 4816 Ja Bo 1676 Zd / 1677 Bo Bo 662 Ja / 667 Bo / 922 Ja / 661 Bo / 926 Ja
2. Ja 4805 Bo / 4842 Na / 4857 Bo Ja 925 Bo / 666 Ja / 663 Bo Bo 1729 Ub / 4375 Vp / 4378 Bj / 1736 Bo
3. Bo 4222 Tr / 4839 Bo / 4830 Na / 4845 Bo / 666 Ja / 663 Bo Bo 14906 Zd / 14911 Ti / 14912 Zd / 14921 Ti Bo 668 Ja / 663 Bo
4. Bo 4:30 - 19:00 souprava IDS Bo 4:30 - 19:00 souprava IDS Ti 14906 Zd / 14911 Ti / 14912 Zd / 14921 Bo

Výkony na "vláře" jsou zahrnuty do turnusové skupiny 703, jedná se o čtyřdenní oběh (změny od 3. 3. 2008 jsou vyznačeny modře):

754.013, 037, 067, 075
Den Pracovní dny Sobota Neděle
1. (1): Ns 4102 Bo / 1727 By Bj
(2) - (4): Vi 4104 Kp / 4195 Bo / 1727 By Bj
(5): Vi 4104 Kp / 4195 Bo / 1727 By
odstaven ve Veselí nad Moravou Bo 4:30 - 9:00 souprava IDS / 1723 By / 1730 Bo / 1731 Bj
2. (1): Bj 1720 Bo / 1729 Bj
(2) - (4): By Bj 1722 Bo / Lv Hp / 24280 Ma / Lv Bo / 1729 Bj
(5) By Bj 1722 Bo / Lv Hp / 24280 Ma / Lv Bo / 1729 Bj / 4394 Vi
By 1722 Bo / 1727 By Vi 4169 Uh / 4339 Bj / 1734 Bo / 1735 Vi
3. (1) Vi 4393 Bj a dále: Bj 4304 Su / 2208 Vi / 4116 Bo / 1731 Bj; v (5) dále 70290 Vi odstaven ve Veselí nad Moravou By 1722 Bo / 1727 By
4. (1): By 1722 Bo / Lv Hp / 24280 Ma / Lv Bo / 4113 Vi
(2) - (5): Bj 1720 Bo / 4113 Vi
Vi 4108 Bo Vi 70291 Bj / 1732 Bo / Lv Ns

Následuje turnusová skupina 704 s 2 lokomotivami řady 754 jezdícími na "vláře" s víkendovým zpestřením - zájezdem do Ostravy a Bohumína:

754.008
Den Pracovní dny Sobota Neděle
1. (1) Bo 4191 Ns a dále: Ns 4142 Bo / 4105 Vi / 4114 Bo / 4147 Ns / 4152 Ma / 4199 Bo / 4155 Ns; v (5) dále 4192 Bo Bo vlož831 Kj / 1643 Oa / Lv Bi Bo 9:00 - 19:00 souprava IDS / 1733 Vi
2. (1): Vi 4104 Kp / 4195 Bo / 4143 Ns / 4148 Ma / 4197 Bo / 4151 Ns
(2) - (5): Ns 4102 Bo / 4143 Ns / 4148 Ma / 4197 Bo / 4151 Ns; v (5) dále Lv Bo
odstaven v Brně Bi Lv Oa / 1444 Bo

Další tři lokomotivy zařazené do turnusové skupiny 705, jsou k vidění převážně na rychlících mezi Starým Městem u Uh. Hradiště a Luhačovicemi:

754.042, 044, 045
Den Pracovní dny Sobota Neděle
1. Zl 520 Ot / 70336 Su / 928 Lh / 702 Su / 705 Lh / 704 Su / 707 Lh / 706 Su / 703 Vi Zl 520 Ot / 70336 Su / 928 Lh / 702 Su / 705 Lh / 704 Su / 707 Lh / 706 Su / 703 Vi Zl 520 Ot / 70336 Su / 928 Lh / 702 Su / 705 Lh / 704 Su / 707 Lh / 706 Su / 703 Vi
2. Vi 4106 Bo / 4115 Vi odstaven ve Veselí nad Moravou odstaven ve Veselí nad Moravou
3. Vi 522 Su / 525 Vi / 524 Su / 523 Lh / 929 Su / 70337 Ot / 521 Zl Vi 522 Su / 525 Vi / 524 Su / 523 Lh / 929 Su / 70337 Ot / 521 Zl Vi 522 Su / 525 Vi / 524 Su / 523 Lh / 929 Su / 70337 Ot / 521 Zl

Turnusová skupina 706 představuje výkon pro jednoho "brejlovce" mezi Kyjovem a Brnem:

754.012
Den Pracovní dny Sobota Neděle
1. Ky 4144 Bo / 4145 Ns / 4150 Ma / 4153 Ky odstaven v Kyjově (?) odstaven v Kyjově (?)

Poslední turnusová skupina 707 je určena pro víkendový obrat mezi Brnem a Bohumínem:

754
Den Pracovní dny Sobota Neděle
1. (1) - (4): odstaven v Brně
(5): Bo vlož739 Kj / 1445 Oa / Lv Bi
odstaven v Bohumíně Bi Lv Oa / 3126 Fš / 1642 Bo

 

Provoz lokomotiv ř. 750 a 754 DKV Brno v GVD 2001/2002.

Provoz lokomotiv ř. 750 a 754 DKV Brno v GVD 2002/2003.

Provoz lokomotiv ř. 750 a 754 DKV Brno v GVD 2003/2004.

Provoz lokomotiv ř. 750 a 754 DKV Brno v GVD 2004/2005.

Provoz lokomotiv ř. 750 a 754 DKV Brno v GVD 2005/2006.

Provoz lokomotiv ř. 750 a 754 DKV Brno v GVD 2006/2007.