PŘEHLED AKTUALIZACÍ |
|
---|---|
2017-12-10 | Popis GVD 2017/2018. |
2018-01-07 | Lokomotiva 754.062 se po opravě závady na chlazení projela 28. 12. 2017 v pravidelném provozu, avšak hned poté byla odstavena, tentokrát pro přeskok na trakčním generátoru. |
2018-01-27 | Českotřebovský "brejlovec" 754.059 vyskytující se delší dobu v brněnském depu, odjel 9. 1. 2018 do Bohumína. Dne 18. 1. 2018 vjel vlak R 669 vedený lokomotivou 750.710 mezi Jihlavou a Lukami nad Jihlavou do spadlého stromu, výsledkem je poškození kabiny a odstavení lokomotivy. |
2018-02-11 | Od 29. 1. 2018 je opět provozní lokomotiva 754.062 a od 4. 2. 2018 i stroj 750.710. |
2018-03-04 | "Brejlovec" 754.016 je z důvodu přeskoku na generátoru a trakčních motorech od 23. 2. 2018 odstaven. |
2018-03-25 | Výluka v úseku Blažovice - Šlapanice a ve Šlapanicích si vyžádala od 9. 3. 2018 změnu v turnusových skupinách 702, 703 a 705. Lokomotiva 754.016 je od 9. 3. 2018 provozní, naopak do odstavených přešla 16. 3. 2018 lokomotiva 754.062 pro závadu na spalovacím motoru. |
2018-04-15 | Od 17. 4. 2018 se vrací TS 702, 703 a 705 do původního stavu, naopak změněna je od téhož data turnusová skupina 704. Pro závadu na spalovacím motoru je od 5. 4. 2018 odstaven "brejlovec" 754.013, ve Veselí nad Moravou je od 2. 4. 2018 stroj 754.019. Lokomotiva 754.062 je od 8. 4. 2018 zpět v provozu. |
2018-05-27 | Lokomotiva 754.012 je od 14. 5. 2018 odstavena z důvodu protočených obručí. Dne 24. 5. 2018 najel do Havlíčkova Brodu "brejlovec" 754.016, načež stroj 754.043 odjel 25. 5. 2018 do Brna. |
2018-06-10 | Převázání podvozků z lokomotivy 754.013 umožnilo zprovoznění "brejlovce" 754.012 od 27. 5. 2018. Lokomotiva 754.019 odjela 29. 5. 2018 z Veselí nad Moravou do Brna 754.018. Od 30. 5. 2018 je v Havlíčkově Brodě zpět lokomotiva 754.043, o den později se stroj 754.016 odtud vrátil zpět do Brna. |
Pod označením řadou 750.7 (ČD) se skrývá 19 modernizovaných lokomotiv předchozí řady 750. Modernizaci provedla firma CZ LOKO, a.s., v České Třebové v letech 2010–2012. Hnací agregát se skládá ze spalovacího motoru Caterpillar 3512C HD (jmenovitý výkon je nastaven na 1 550 kW) se soustrojím alternátorů Siemens. Přenos výkonu na hnací dvojkolí elektrický, střídavě-stejnosměrný (AC/DC). Regulaci výkonu a celé ovládání lokomotivy zajišťuje elektronický řídicí systém MSV s funkcí automatické regulace rychlosti (ARR) a automatického vedení vlaku (AVV) s cílovým brzděním. Lokomotiva má tři systémy vzduchotlakových brzd, mechanickou brzdu ruční (zajišťovací) a elektrodynamickou brzdu (EDB). Maximální rychlost lokomotivy zůstala na hodnotě 100 km/h. Výkon trvalý na háku je uváděn ve výši 1 111 kW, výkon dynamické brzdy činí 1 460 kW. Lokomotivy z CZ LOKO vyjely s nátěrem v korporátních barvách.
DKV Brno má ve stavu 8 lokomotiv, z nichž 7 je zapojeno do turnusu. Oproti minulému GVD je stav nezměněn.
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
T 478.3119 |
1973/8857 |
92 54 2 750.704-9 |
GIULIETTA; později 753.119 a 750.119 |
2017-12-10 |
T 478.3078 |
1973/8816 |
92 54 2 750.705-6 |
GORDON; později 753.078 a 750.078; výpomoc v DKV Plzeň - PJ Rakovník |
2017-10-29 |
T 478.3259 |
1975/9495 |
92 54 2 750.709-8 |
později 753.259 a 750.259 |
2017-12-10 |
T 478.3285 |
1975/9521 |
92 54 2 750.710-6 |
MÍŠA; později 753.285 a 750.285 |
2018-02-04 |
T 478.4001 |
1975/9842 |
92 54 2 750.711-4 |
později T 478.4201, 754.201 a 750.409 |
2017-12-10 |
T 478.4002 |
1975/9843 |
92 54 2 750.712-2 |
později T 478.4202, 754.202 a 750.410 |
2017-12-10 |
T 478.3162 |
1974/9158 |
92 54 2 750.713-0 |
později 753.162 a 750.162 |
2017-12-10 |
T 478.3096 |
1973/8834 |
92 54 2 750.719-7 |
EVIČKA; později 753.096 a 750.096 |
2017-12-10 |
Brněnské lokomotivy řady 750 jezdí ve dvou turnusových skupinách 701 a 702. Pravidelně je můžeme vidět na stále stejných tratích jako v minulém GVD:
240 Brno - Jihlava;
250 Brno - Tišnov;
251 Tišnov - Žďár nad Sázavou;
330 Staré Město u Uherského Hradiště - Otrokovice;
331 Otrokovice - Zlín střed;
340 Brno - Uherské Hradiště;
341 Staré Město u Uherského Hradiště - Újezdec u Luhačovic - Luhačovice / Bylnice.
Čtyři lokomotivy řady 750.7 jezdí v "jihlavské" turnusové skupině 701, oběhy jsou stejné jako v minulém GVD:
750 |
|||
---|---|---|---|
Den |
Pracovní dny |
Sobota |
Neděle |
1. |
BNO 668 JHL / 661 BNO / 662 JHL / 667 BNO / 650 JHL |
BNO 668 JHL / 661 BNO / 662 JHL / 667 BNO [a přechází na (+) 666] |
BNO 668 JHL / 661 BNO / 662 JHL / 667 BNO / 650 JHL |
2. |
JHL 653 BNO / 664 JHL / 665 BNO / 652 JHL [a v (5) přechází na (1) 651] |
JHL 653 BNO / 664 JHL / 665 BNO / 652 JHL [a přechází na (+) 653] |
JHL 653 BNO / 664 JHL / 665 BNO / 652 JHL |
3. |
JHL 4801 BNO / 4816 JHL |
odstavena JHL |
odstavena JHL |
4. |
JHL 651 BNO / 666 JHL / 663 BNO / 660 JHL / 669 BNO |
JHL 651 BNO / 666 JHL / 663 BNO / 660 JHL / 669 BNO |
BNO 666 JHL / 663 BNO / 660 JHL / 669 BNO |
Turnusová skupina 702 je třídenní, "brejlovci" dopravují rychlíky v úseku Staré Město u Uherského Hradiště - Luhačovice a Rx 897 / 894 mezi Otrokovicemi a Zlínem, podílí se na vozbě spěšných vlaků mezi Brnem a Starým Městem u Uherského Hradiště, jednou za týden se ukáží v Bylnici, dále vozí vlaky 4834 // 4827 Brno - Okříšky a o víkendu zavítají na "starou tišnovku" se spěšným vlakem 1636 / 1637 "Pernštejn" Brno - Žďár nad Sázavou (pozn.: od 8. 3. do 16. 4. 2018 byly tyto oběhy pozměněny, viz níže):
750 |
|||
---|---|---|---|
Den |
Pracovní dny |
Sobota |
Neděle |
1. |
(1)–(4): VNM 892 SMH / 883 LUE / 888 SMH / 887 LUE / 884 SMH / 891 LUE / 880 SMH / 21:45 70241 OTE / 897 ZLN ST
(5): VNM 892 SMH / 883 LUE / 888 SMH / 887 LUE / 884 SMH / 891 LUE / 880 SMH / 895 VNM [a přechází na (6) 892] |
VNM 892 SMH / 883 LUE / 888 SMH / 887 LUE / 884 SMH / 891 LUE / 880 SMH / 21:45 70241 OTE / 897 ZLN ST [a přechází na (+) 894] |
VNM 892 SMH / 883 LUE / 888 SMH / 887 LUE / 884 SMH / 891 LUE / 880 SMH / 21:45 70241 OTE / 897 ZLN ST |
2. |
(1)–(4): ZLN ST 894 OTE / 5:55 70240 UHE / 1722 BNO / 4834 OKY
(5): ZLN ST 894 OTE / 5:55 70240 UHE / 1722 BNO / 4834 OKY / 17:00 70101 BNO [a přechází na (6) 1636] |
BNO 1636 ZNS / 1637 BNO [a přechází na (+) 1636] |
BNO 1636 ZNS / 1637 BNO / 20:31 70100 OKY |
3. |
(1)–(4): OKY 4827 BNO / 1731 SMH / 895 VNM
(5): OKY 4827 BNO / 4145 NEM / 4150 BNO / 1733 BYE |
BYE 1722 UHE / 6:32 70250 SMH / 881 LUE / 890 SMH / 885 LUE / 886 SMH / 889 LUE / 882 SMH / 895 VNM |
ZLN ST 894 OTE / 5:55 70240 SMH / 881 LUE / 890 SMH / 885 LUE / 886 SMH / 889 LUE / 882 SMH / 895 VNM |
V souvislosti s výlukou v úseku Blažovice - Šlapanice a ve Šlapanicích byly oběhy turnusové skupiny 702 od 9. 3. do 16. 4. 2018 upraveny, hlavní změnou bylo převzetí vozby spěšného vlaku "Hostýn", spěšného vlaku 1723/1728 v pondělí až čtvrtek a naopak nevedení spěšného vlaku "Pernštejn" do Žďáru nad Sázavou:
750 |
|||
---|---|---|---|
Den |
Pracovní dny |
Sobota |
Neděle |
1. |
(1)–(4): VNM 892 SMH / 883 LUE / 888 SMH / 887 LUE / 884 SMH / 891 LUE / 880 SMH / 21:45 70241 OTE / 897 ZLN ST
(5): VNM 892 SMH / 883 LUE / 888 SMH / 887 LUE / 884 SMH / 891 LUE / 880 SMH / 895 VNM [a přechází na (6) 892] |
VNM 892 SMH / 883 LUE / 888 SMH / 887 LUE / 884 SMH / 891 LUE / 880 SMH / 21:45 70241 OTE / 897 ZLN ST [a přechází na (+) 894] |
VNM 892 SMH / 883 LUE / 888 SMH / 887 LUE / 884 SMH / 891 LUE / 880 SMH / 21:45 70241 OTE / 897 ZLN ST |
2. |
(1)–(4): ZLN ST 894 OTE / 5:55 70240 UHE / 1722 BNO / 4834 OKY
(5): ZLN ST 894 OTE / 5:55 70240 UHE / 1722 BNO / 4834 OKY / 17:00 70101 BNO [a přechází na (6) 1643] |
BNO 1643 FPR / 1644 VLM [a přechází na (+) 3175] |
VLM 3175 FPR / 1646 BNO / 21:50 70100 OKY |
3. |
(1)–(4): OKY 4827 BNO / 1723 SMH / 1728 SUB / 1731 SMH / 895 VNM
(5): OKY 4827 BNO / 4145 NEM / 4150 BNO / 1733 BYE [a přechází na (6) 1722] |
BYE 1722 UHE / 6:32 70250 SMH / 881 LUE / 890 SMH / 885 LUE / 886 SMH / 889 LUE / 882 SMH / 895 VNM |
ZLN ST 894 OTE / 5:55 70240 SMH / 881 LUE / 890 SMH / 885 LUE / 886 SMH / 889 LUE / 882 SMH / 895 VNM |
Potřeba elektrického vytápění osobních vozů na neelektrizovaných tratích byla důvodem vzniku lokomotiv řady T 478.4. V roce 1975 vznikly v ČKD Praha lokomotivy T 478.4001 a T 478.4002 (později přeznačeny na T 478.4201 a T 478.4202, pak 754.201 a 754.202 a konečně na 750.409 a 750.410). V letech 1978–1980 bylo k ČSD dodáno dalších 84 lokomotiv této řady. Bylo by jich víc, ale výrobu ukončil 19. 7. 1980 známý požár závodu ČKD Naftové motory na Smíchově založený úmyslně závodním hasičem (tehdy požárníkem).
Po oddělení nákladního dopravce ČD Cargo zůstaly tyto lokomotivy u osobního dopravce ČD.
Ve stavu DKV Brno se nachází 10 lokomotiv, z nichž 5 je turnusovaných. Stav je tedy stejný jako v minulém GVD.
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
T 478.4012 |
1979/10443 |
92 54 2 754.012-3 |
|
2018-05-27 |
T 478.4013 |
1979/10444 |
92 54 2 754.013-1 |
odstavena - závada na spalovacím motoru a protočené obruče z lokomotivy 754.012 |
2018-04-05 |
T 478.4016 |
1979/10447 |
92 54 2 754.016-4 |
|
2018-05-24 |
T 478.4018 |
1979/10449 |
92 54 2 754.018-0 |
DOMINIČKA |
2017-12-10 |
T 478.4019 |
1979/10450 |
92 54 2 754.019-8 |
|
2018-05-29 |
T 478.4023 |
1979/10454 |
92 54 2 754.023-0 |
|
2017-12-10 |
T 478.4043 |
1979/10897 |
92 54 2 754.043-8 |
deponie PJ Havlíčkův Brod |
2018-05-30 |
T 478.4062 |
1980/10916 |
92 54 2 754.062-8 |
|
2018-04-08 |
T 478.4067 |
1980/10921 |
92 54 2 754.067-7 |
|
2017-12-10 |
T 478.4075 |
1980/10929 |
92 54 2 754.075-0 |
VENDULKA |
2017-12-10 |
Obraty lokomotiv řady 754 jsou rozděleny do čtyř turnusových skupin 703, 704, 705 a 706. Můžeme se s nimi setkat na stejných tratích jako v minulém GVD:
300 Blažovice - Kojetín;
303 Kojetín - Valašské Meziříčí;
323 Valašské Meziříčí - Frenštát pod Radhoštěm;
330 Staré Město u Uherského Hradiště - Otrokovice;
331 Otrokovice - Zlín střed;
340 Brno - Uherské Hradiště;
341 Staré Město u Uherského Hradiště - Újezdec u Luhačovic - Luhačovice / Bylnice.
Rychlíky Staré Město u Uherského Hradiště - Luhačovice včetně jednoho obratu do Zlína střed z pátka na sobotu a spěšné vlaky na "vláře" vozí lokomotivy zařazené do dvoudenní turnusové skupiny 703 (pozn.: od 8. 3. do 16. 4. 2018 byly tyto oběhy pozměněny, viz níže):
754 |
|||
---|---|---|---|
Den |
Pracovní dny |
Sobota |
Neděle |
1. |
(1)–(4): BYE 1722 UHE / 6:35 70250 SMH / 881 LUE / 890 SMH / 885 LUE / 886 SMH / 889 LUE / 882 SMH / 4347 BOJ ME / posun BOJ
(5): BYE 1722 UHE / 6:35 70250 SMH / 881 LUE / 890 SMH / 885 LUE / 886 SMH / 889 LUE / 882 SMH / 4347 BOJ ME / posun BOJ / 20:05 70290 VNM* |
ZLN ST 894 OTE / 5:55 70240 UHE / 1722 BNO |
odstavena VNM / BOJ* |
2. |
(1): VNM* 2:30 70291 BOJ / 1720 BNO / 1733 BYE
(5): BOJ 1720 BNO / 1731 SMH / 21:45 70241 OTE / 897 ZLN ST |
odstavena VNM / BOJ* |
BNO 1733 BYE |
V souvislosti s výlukou v úseku Šlapanice - Brno-Slatina doznala turnusová skupina 703 změnu od 9. 3. do 16. 4. 2018:
754 |
|||
---|---|---|---|
Den |
Pracovní dny |
Sobota |
Neděle |
1. |
(1)–(4): BYE 1722 UHE / 6:35 70250 SMH / 881 LUE / 890 SMH / 885 LUE / 886 SMH / 889 LUE / 882 SMH / 4347 BOJ ME / posun BOJ
(5): BYE 1722 UHE / 6:35 70250 SMH / 881 LUE / 890 SMH / 885 LUE / 886 SMH / 889 LUE / 882 SMH / 4347 BOJ ME / posun BOJ / 20:05 70290 VNM* |
ZLN ST 894 OTE / 5:55 70240 UHE / 1722 BNO |
odstavena VNM / BOJ* |
2. |
(1): VNM* 2:30 70291 BOJ / 1720 BNO / 4145 NEM / 4150 SUB / 1733 BYE
(5): BOJ 1720 BNO / 1723 SMH / 1728 SUB / 1731 SMH / 21:45 70241 OTE / 897 ZLN ST |
odstavena VNM / BOJ* |
BNO 1733 BYE |
Součástí pohotovostní soupravy IDS JMK, která je k dispozici v ŽST Brno hl. n. na odstavném nádraží N (nikoli tedy již na odstavném nádraží A, jako tomu bylo doposud), je "brejlovec" zařazený do turnusové skupiny 704 .Tento oběh platil do 16. 4. 2018:
754 |
|||
---|---|---|---|
Den |
Pracovní dny |
Sobota |
Neděle |
1. |
BNO HN 4:30 - 19:00 souprava IDS |
BNO HN 7:00 - 19:00 souprava IDS |
BNO HN 7:00 - 19:00 souprava IDS |
V souvislosti s výlukou v úseku Blažovice - Šlapanice a ve Šlapanicích je turnusová skupina 704 pozměněna, lokomotiva kromě výkonu na pohotovostní soupravě zajiždí i do Veselí nad Moravou. Oběh platí od 17. 4. 2018:
754 |
|||
---|---|---|---|
Den |
Pracovní dny |
Sobota |
Neděle |
1. |
(1)–(4): VNM 4102 BNO HN / 6:00 - 19:00 souprava IDS / 4125 VNM
(5): VNM 4102 BNO HN / 6:00 - 19:00 souprava IDS |
BNO HN 7:00 - 19:00 souprava IDS |
BNO HN 7:00 - 19:00 souprava IDS / 4125 KYV / 21:38 11589 VNM |
Lokomotiva v turnusové skupině 705 je vystavována od pátku do neděle na spěšný vlak Brno - Staré Město u Uherského Hradiště (pátek) a Brno - Frenštát pod Radhoštěm s nocováním ve Valašském Meziříčí (sobota až neděle). Pozn.: od 8. 3. do 16. 4. 2018 byly tyto oběhy pozměněny, viz níže:
754 |
|||
---|---|---|---|
Den |
Pracovní dny |
Sobota |
Neděle |
1. |
(1)–(4): odstavena BNO
|
BNO 1643 FPR / 1644 VLM |
VLM 3175 FPR / 1646 BNO |
V souvislosti s výlukou v úseku Blažovice - Šlapanice a ve Šlapanicích byly oběhy "brejlovce" v turnusové skupině 705 od 9. 3. do 16. 4. 2018 změněny, stroj jezdil i od pondělka do čtvrtka a o víkendu místo do Frenštátu pod Radhoštěm zajížděl do Žďáru nad Sázavou
754 |
|||
---|---|---|---|
Den |
Pracovní dny |
Sobota |
Neděle |
1. |
(1)–(4): KYV 4144 BNO / 4151 KYV
|
BNO 1636 ZNS / 1637 BNO |
BNO 1636 ZNS / 1637 BNO / 4125 KYV |
Poslední lokomotiva řady 754 zařazená do turnusové skupiny 706 je nepřetržitě k dispozici u nehodového vlaku:
754 |
|||
---|---|---|---|
Den |
Pracovní dny |
Sobota |
Neděle |
1. |
BNO MA 0:00 - 24:00 nehodový vlak |
BNO MA 0:00 - 24:00 nehodový vlak |
BNO MA 0:00 - 24:00 nehodový vlak |
Provoz v GVD: 2001/2002 | 2002/2003 | 2003/2004 | 2004/2005 | 2005/2006 | 2006/2007 | 2007/2008 | 2008/2009 | 2009/2010 | 2010/2011 | 2011/2012 | 2012/2013 | 2013/2014 | 2014/2015 | 2015/2016 | 2016/2017