PŘEHLED AKTUALIZACÍ |
|
---|---|
2016-11-20 | Popis GVD 2016/2017. |
2016-12-11 | Aktualizovány údaje o obězích v GVD 2016/2017 a stavu vozidlového parku. Ještě závěrem předešlého GVD přijela 3. 12. 2016 z České Třebové do Brna lokomotiva 754.059, je i nadále vedena ve stavu DKV Česká Třebová. |
2016-12-26 | Do PP Jihlava odjela 10. 12. 2016 lokomotiva 754.012. |
2017-01-22 | Tradičně "veselský" záložní stroj 754.013 se od počátku GVD dost často vyskytuje v turnusové skupině 702. Zpět do České Třebové odjela 3. 1. 2017 lokomotiva 754.059 a dne 21. 1. 2017 odjel do PP Jihlava "brejlovec" 754.019. |
2017-02-05 | Z Jihlavy odjely do Maloměřic lokomotivy 754.012 (27. 1. 2017), 754.016 (30. 1. 2017) a 754.019 (3. 2. 2017), opačným směrem přejel "brejlovec" 754.067 (3. 2. 2017). |
2017-02-19 | V Jihlavě nyní "slouží" lokomotivy 754.019 (od 13. 2. 2017) a 754.012 (od 17. 2. 2017), do Brna odjel "brejlovec" 754.062 (7. 2. 2017). |
2017-03-05 | Nepřetržitá výluka Zastávka u Brna - Náměšť nad Oslavou od 1. 3. do 30. 6. 2017 přinesla změny v turnusových skupinách 701 a 702. Lokomotivy řady 754 se nyní v turnusové skupině 701 soustřeďují na provoz v úseku Náměšť nad Oslavou - Jihlava, např. ke dnešnímu dni je jich společně s deponovaným strojem 754.043 v Havlíčkově Brodě celkem 8. |
2017-03-19 | Českotřebovský "brejlovec" 754.059 přijel 24. 2. 2017 opět vypomáhat do DKV Brno. Od 1. 3. 2017 je z důvodu protočených obručí odstavena lokomotiva 750.704. |
2017-04-02 | Od 29. 3. 2017 je opět provozní lokomotiva 750.704. |
2017-05-08 | Více závad odstavilo od 9. 4. 2017 "brejlovce" 754.013. |
2017-05-28 | Lokomotiva 754.013 je od 20. 5. 2017 opět provozní. |
2017-07-01 | Změna jízdního řádu platná od 11. 6. 2017 vyvolala změnu v turnusové skupině 702. Ukončení nepřetržité výluky Zastávka u Brna - Náměšť nad Oslavou způsobilo změnu oběhů od 1. 7. 2017 v turnusových skupinách 701 a 702. |
2017-07-30 | Dne 25. 7. 2017 došlo ve Vracově ke střetu Sp 1723 s automobilem, "brejlovec" 754.018 táhnoucí dvouvozovou soupravu Bmx765 126 + 124 je tak odstaven. |
2017-09-03 | Od 31. 7. 2017 je odstavena pro závadu na chladicím okruhu lokomotiva 754.023. "Brejlovec" 754.018 je od 10. 8. 2017 opět provozní. Od 15. 8. do 28. 8. 2017 vypomáhala v brněnském depu lokomotiva 754.060 z DKV Česká Třebová - PJ Hradec Králové. |
2017-09-24 | "Brejlovec" 754.013 je pro závadu hlavního generátoru od 11. 9. 2017 odstaven. |
2017-10-29 | Od 14. 10. 2017 je lokomotiva 754.013 opět provozní. |
2017-11-12 | Dne 29. 10. 2017 dorazil do Rakovníka "brejlovec" 750.705, který zde bude vypomáhat s vozbou Rakovník - Kladno - Praha. |
2017-12-02 | Lokomotiva 754.023 je od 21. 11. 2017 opět provozní. |
2017-12-10 | Z důvodu závady na chlazení je od 6. 12. 2017 odstavena lokomotiva 754.062. |
Pod označením řadou 750.7 (ČD) se skrývá 19 modernizovaných lokomotiv předchozí řady 750. Modernizaci provedla firma CZ LOKO, a.s., v České Třebové v letech 2010–2012. Hnací agregát se skládá ze spalovacího motoru Caterpillar 3512C HD (jmenovitý výkon je nastaven na 1 550 kW) se soustrojím alternátorů Siemens. Přenos výkonu na hnací dvojkolí elektrický, střídavě-stejnosměrný (AC/DC). Regulaci výkonu a celé ovládání lokomotivy zajišťuje elektronický řídicí systém MSV s funkcí automatické regulace rychlosti (ARR) a automatického vedení vlaku (AVV) s cílovým brzděním. Lokomotiva má tři systémy vzduchotlakových brzd, mechanickou brzdu ruční (zajišťovací) a elektrodynamickou brzdu (EDB). Maximální rychlost lokomotivy zůstala na hodnotě 100 km/h. Výkon trvalý na háku je uváděn ve výši 1 111 kW, výkon dynamické brzdy činí 1 460 kW. Lokomotivy z CZ LOKO vyjely s nátěrem v korporátních barvách.
DKV Brno má ve stavu 8 lokomotiv, z nichž 7 je zapojeno do turnusu. Oproti minulému GVD je stav nezměněn.
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
T 478.3119 |
1973/8857 |
92 54 2 750.704-9 |
GIULIETTA; později 753.119 a 750.119 |
2017-03-29 |
T 478.3078 |
1973/8816 |
92 54 2 750.705-6 |
GORDON; později 753.078 a 750.078; výpomoc v DKV Plzeň - PJ Rakovník |
2017-10-29 |
T 478.3259 |
1975/9495 |
92 54 2 750.709-8 |
později 753.259 a 750.259 |
2016-12-11 |
T 478.3285 |
1975/9521 |
92 54 2 750.710-6 |
MÍŠA; později 753.285 a 750.285 |
2016-12-11 |
T 478.4001 |
1975/9842 |
92 54 2 750.711-4 |
později T 478.4201, 754.201 a 750.409 |
2016-12-11 |
T 478.4002 |
1975/9843 |
92 54 2 750.712-2 |
později T 478.4202, 754.202 a 750.410 |
2016-12-11 |
T 478.3162 |
1974/9158 |
92 54 2 750.713-0 |
později 753.162 a 750.162 |
2016-12-11 |
T 478.3096 |
1973/8834 |
92 54 2 750.719-7 |
EVIČKA; později 753.096 a 750.096 |
2016-12-11 |
Brněnské lokomotivy řady 750 jezdí ve dvou turnusových skupinách 701 a 702. Pravidelně je můžeme vidět na stále stejných tratích jako v minulém GVD:
240 Brno - Jihlava;
250 Brno - Tišnov;
251 Tišnov - Žďár nad Sázavou;
330 Staré Město u Uherského Hradiště - Otrokovice;
331 Otrokovice - Zlín střed;
340 Brno - Uherské Hradiště;
341 Staré Město u Uherského Hradiště - Újezdec u Luhačovic - Luhačovice / Bylnice.
Čtyři lokomotivy řady 750.7 jezdí v "jihlavské" turnusové skupině 701, oběhy jsou stejné jako v minulém GVD:
750 |
|||
---|---|---|---|
Den |
Pracovní dny |
Sobota |
Neděle |
1. |
BNO 668 JHL / 661 BNO / 662 JHL / 667 BNO / 650 JHL |
BNO 668 JHL / 661 BNO / 662 JHL / 667 BNO [a přechází na (+) 666] |
BNO 668 JHL / 661 BNO / 662 JHL / 667 BNO / 650 JHL |
2. |
JHL 653 BNO / 664 JHL / 665 BNO / 652 JHL [a v (5) přechází na (1) 651] |
JHL 653 BNO / 664 JHL / 665 BNO / 652 JHL [a přechází na (+) 653] |
JHL 653 BNO / 664 JHL / 665 BNO / 652 JHL |
3. |
JHL 4801 BNO / 4816 JHL |
odstavena JHL |
odstavena JHL |
4. |
JHL 651 BNO / 666 JHL / 663 BNO / 660 JHL / 669 BNO |
JHL 651 BNO / 666 JHL / 663 BNO / 660 JHL / 669 BNO |
BNO 666 JHL / 663 BNO / 660 JHL / 669 BNO |
Po dobu nepřetržité výluky Náměšť nad Oslavou - Krahulov od 11. 12. 2016 do 28. 2. 2017 byla turnusová skupina 701 upravena:
750 |
|||
---|---|---|---|
Den |
Pracovní dny |
Sobota |
Neděle |
1. |
JHL 651 OKY / 668 JHL / 661 OKY / 664 JHL / 665 OKY / 660 JHL / 669 OKY / 650 JHL |
JHL 651 OKY / 668 JHL / 661 OKY / 664 JHL / 665 OKY / 660 JHL / 669 OKY [a přechází na (+) 668] |
OKY 668 JHL / 661 OKY / 664 JHL / 665 OKY / 660 JHL / 669 OKY / 650 JHL |
2. |
JHL 653 OKY / (5) 666 JHL / (5) 663 OKY / 662 JHL / 667 OKY / 652 JHL |
JHL 653 OKY / 666 JHL / 663 OKY / 662 JHL / 667 OKY / 622 JHL [a přechází na (+) 623] |
JHL 653 OKY / 666 JHL / 663 OKY / 662 JHL / 667 OKY / 652 JHL |
750 |
|||
---|---|---|---|
1a. |
(1)–(4): NNO 4801 BNO / 4816 NNO / 4847 BNO / 4850 NNO |
odstavena BNO |
BNO 4856 NNO |
Po dobu nepřetržité výluky Zastávka u Brna - Náměšť nad Oslavou od 1. 3. do 30. 6. 2017 byla turnusová skupina 701 vedena pod lokomotivní řadou 754.
Turnusová skupina 702 je třídenní, "brejlovci" dopravují rychlíky v úseku Staré Město u Uherského Hradiště - Luhačovice a Rx 897 / 894 mezi Otrokovicemi a Zlínem, podílí se na vozbě spěšných vlaků mezi Brnem a Starým Městem u Uherského Hradiště (oproti minulému GVD se jedná o redukci), jednou za týden se ukáží v Bylnici, dále převzaly od řady 754 vozbu vlaků 4834 // 4827 Brno - Okříšky a o víkendu zavítají na "starou tišnovku" se spěšným vlakem 1636 / 1637 "Pernštejn" Brno - Žďár nad Sázavou. Změna od 1. 7. 2017 je vyznačena červeně, 11. 9. 2017 je vyznačena růžově:
750 |
|||
---|---|---|---|
Den |
Pracovní dny |
Sobota |
Neděle |
1. |
(1)–(4): VNM 892 SMH / 883 LUE / 888 SMH / 887 LUE / 884 SMH / 891 LUE / 880 SMH / 21:44 70241 OTE / 897 ZLN ST
(5): VNM 892 SMH / 883 LUE / 888 SMH / 887 LUE / 884 SMH / 891 LUE / 880 SMH / 895 VNM [a přechází na (6) 892] |
BYE 1722 UHE / 6:41 70250 SMH / 883 LUE / 888 SMH / 887 LUE / 884 SMH / 891 LUE / 880 SMH / 21:44 70241 OTE / 897 ZLN ST [a přechází na (+) 894] |
VNM 892 SMH / 883 LUE / 888 SMH / 887 LUE / 884 SMH / 891 LUE / 880 SMH / 21:44 70241 OTE / 897 ZLN ST |
2. |
(1)–(4): ZLN ST 894 OTE / 5:50 70240 UHE / 1722 BNO / 4834 OKY
(5): ZLN ST 894 OTE / 5:50 70240 UHE / 1722 BNO / 4834 OKY / 17:00 70101 BNO [a přechází na (6) 1636] |
BNO 1636 ZNS / 1637 BNO [a přechází na (+) 1636] |
BNO 1636 ZNS / 1637 BNO / |
3. |
(1)–(4): OKY 4827 BNO / 1731 UHE / 12277 KUE / 12262 SMH / 895 VNM
(5): OKY 4827 BNO / 4145 NEM / 4150 BNO / 1733 BYE |
VNM 892 SMH / 885 LUE / 886 SMH / 889 LUE / 882 SMH / 895 VNM |
ZLN ST 894 OTE / 5:50 70240 SMH / 885 LUE / 886 SMH / 889 LUE / 882 SMH / 895 VNM |
Po dobu nepřetržité výluky Náměšť nad Oslavou - Krahulov byla od 11. 12. 2016 do 28. 2. 2017 turnusová skupina 702 upravena:
750 |
|||
---|---|---|---|
Den |
Pracovní dny |
Sobota |
Neděle |
1. |
(1)–(4): VNM 892 SMH / 883 LUE / 888 SMH / 887 LUE / 884 SMH / 891 LUE / 880 SMH / 21:44 70241 OTE / 897 ZLN ST
(5): VNM 892 SMH / 883 LUE / 888 SMH / 887 LUE / 884 SMH / 891 LUE / 880 SMH / 895 VNM [a přechází na (6) 892] |
BYE 1722 UHE / 6:41 70250 SMH / 883 LUE / 888 SMH / 887 LUE / 884 SMH / 891 LUE / 880 SMH / 21:44 70241 OTE / 897 ZLN ST [a přechází na (+) 894] |
VNM 892 SMH / 883 LUE / 888 SMH / 887 LUE / 884 SMH / 891 LUE / 880 SMH / 21:44 70241 OTE / 897 ZLN ST |
2. |
(1)–(4): ZLN ST 894 OTE / 5:50 70240 UHE / 1722 BNO / 4834 NNO
(5): ZLN ST 894 OTE / 5:50 70240 UHE / 1722 BNO / 4834 NNO / 17:00 70101 BNO [a přechází na (6) 1636] |
BNO 1636 ZNS / 1637 BNO [a přechází na (+) 1636] |
BNO 1636 ZNS / 1637 BNO / poh4856 NNO |
3. |
(1)–(4): NNO 4827 BNO / 1731 UHE / 12277 KUE / 12262 SMH / 895 VNM
(5): NNO 4827 BNO / 4145 NEM / 4150 BNO / 1733 BYE |
VNM 892 SMH / 885 LUE / 886 SMH / 889 LUE / 882 SMH / 895 VNM |
ZLN ST 894 OTE / 5:50 70240 SMH / 885 LUE / 886 SMH / 889 LUE / 882 SMH / 895 VNM |
Po dobu nepřetržité výluky Zastávka u Brna - Náměšť nad Oslavou od 1. 3. do 30. 6. 2017 byla turnusová skupina 702 upravena, změna od 3. 6. 2017 je vyznačena zeleně:
750 |
|||
---|---|---|---|
Den |
Pracovní dny |
Sobota |
Neděle |
1. |
(1)–(4): VNM 892 SMH / 883 LUE / 888 SMH / 887 LUE / 884 SMH / 891 LUE / 880 SMH / 21:44 70241 OTE / 897 ZLN ST
(5): VNM 892 SMH / 883 LUE / 888 SMH / 887 LUE / 884 SMH / 891 LUE / 880 SMH / 895 VNM [a přechází na (6) 892] |
BYE 1722 UHE / 6:41 70250 SMH / 883 LUE / 888 SMH / 887 LUE / 884 SMH / 891 LUE / 880 SMH / 21:44 70241 OTE / 897 ZLN ST [a přechází na (+) 894] |
VNM 892 SMH / 883 LUE / 888 SMH / 887 LUE / 884 SMH / 891 LUE / 880 SMH / 21:44 70241 OTE / 897 ZLN ST |
2. |
(1)–(3): ZLN ST 894 OTE / 5:50 70240 UHE / 1722 BNO / 4816 ZUB
(4): ZLN ST 894 OTE / 5:50 70240 UHE / 1722 BNO / 1729 UHE / 12275 KUE / 12260 SMH / 12265 KUE / 12274 UHE / 1732 BNO / 4850 ZUB
(5): ZLN ST 894 OTE / 5:50 70240 UHE / 1722 BNO [a přechází na (6) 1636] |
BNO 1636 ZNS / 1637 BNO [a přechází na (+) 1636] |
BNO 1636 ZNS / 1637 BNO / 4856 ZUB |
3. |
(1)–(4): ZUB 4801 BNO / 1731 UHE / 12277 KUE / 12262 SMH / 895 VNM
(5): ZUB 4801 BNO |
VNM 892 SMH / 885 LUE / 886 SMH / 889 LUE / 882 SMH / 895 VNM |
ZLN ST 894 OTE / 5:50 70240 SMH / 885 LUE / 886 SMH / 889 LUE / 882 SMH / 895 VNM |
Potřeba elektrického vytápění osobních vozů na neelektrizovaných tratích byla důvodem vzniku lokomotiv řady T 478.4. V roce 1975 vznikly v ČKD Praha lokomotivy T 478.4001 a T 478.4002 (později přeznačeny na T 478.4201 a T 478.4202, pak 754.201 a 754.202 a konečně na 750.409 a 750.410). V letech 1978–1980 bylo k ČSD dodáno dalších 84 lokomotiv této řady. Bylo by jich víc, ale výrobu ukončil 19. 7. 1980 známý požár závodu ČKD Naftové motory na Smíchově založený úmyslně závodním hasičem (tehdy požárníkem).
Po oddělení nákladního dopravce ČD Cargo zůstaly tyto lokomotivy u osobního dopravce ČD.
Ve stavu DKV Brno se nachází 10 lokomotiv, z nichž 5 je turnusovaných. Ve srovnání s minulým GVD se jedná o pokles 2 turnusovaných lokomotiv vlivem motorizace na "vláře" a "Expresu Pálava-Podyjí".
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
T 478.4012 |
1979/10443 |
92 54 2 754.012-3 |
|
2017-02-17 |
T 478.4013 |
1979/10444 |
92 54 2 754.013-1 |
deponie PJ Veselí nad Moravou |
2017-10-14 |
T 478.4016 |
1979/10447 |
92 54 2 754.016-4 |
|
2017-01-30 |
T 478.4018 |
1979/10449 |
92 54 2 754.018-0 |
DOMINIČKA |
2017-08-10 |
T 478.4019 |
1979/10450 |
92 54 2 754.019-8 |
|
2017-02-13 |
T 478.4023 |
1979/10454 |
92 54 2 754.023-0 |
|
2017-11-21 |
T 478.4043 |
1979/10897 |
92 54 2 754.043-8 |
deponie PJ Havlíčkův Brod |
2016-12-11 |
T 478.4062 |
1980/10916 |
92 54 2 754.062-8 |
odstavena - závada na chlazení |
2017-12-06 |
T 478.4067 |
1980/10921 |
92 54 2 754.067-7 |
|
2017-02-03 |
T 478.4075 |
1980/10929 |
92 54 2 754.075-0 |
VENDULKA |
2016-12-11 |
Obraty lokomotiv řady 754 jsou rozděleny do čtyř turnusových skupin 703, 704, 705 a 706.
Poklesem zaturnusovaných lokomotiv se také značně zredukovaly tratě s pravidelným výskytem lokomotiv řady 754. Jedná se o tratě 240, 246, 248 a 250 a dále o úsek Bylnice - Vlárský průsmyk na trati 341:
300 Blažovice - Kojetín;
303 Kojetín - Valašské Meziříčí;
323 Valašské Meziříčí - Frenštát pod Radhoštěm;
330 Staré Město u Uherského Hradiště - Otrokovice;
331 Otrokovice - Zlín střed;
340 Brno - Uherské Hradiště;
341 Staré Město u Uherského Hradiště - Újezdec u Luhačovic - Luhačovice / Bylnice.
Po dobu nepřetržité výluky Zastávka u Brna - Náměšť nad Oslavou od 1. 3. do 30. 6. 2017 byla turnusová skupina 701 vedena pod lokomotivní řadou 754 v šestidenním oběhu:
754 |
|||
---|---|---|---|
Den |
Pracovní dny |
Sobota |
Neděle |
1. |
OKY 4827 NNO / 4822 TRC / 4868 JHL / 14870 HBR / 14867 JHL |
odstavena JHL |
odstavena JHL |
2. |
JHL 4813 NNO / 4816 JHL |
odstavena JHL |
odstavena JHL |
3. |
JHL 653 NNO / 664 JHL / 665 NNO / 652 JHL |
JHL 653 NNO / 664 JHL / 665 NNO / 652 JHL |
JHL 653 NNO / 664 JHL / 665 NNO / 652 JHL |
4. |
JHL 651 NNO / 666 JHL / 663 NNO / 660 JHL / 669 NNO / 4856 TRC |
JHL 651 NNO / 666 JHL / 663 NNO / 660 JHL / 669 NNO / 4856 OKY |
JHL 5:20 104863 OKY / 4831 NNO / 666 JHL / 663 NNO / 660 JHL / 669 NNO / 4856 TRC |
5. |
TRC 4860 JHL / 1869 NNO / 668 JHL / 661 NNO / 662 JHL / 667 NNO / 650 JHL |
TRC 4821 NNO / 668 JHL / 661 NNO / 662 JHL / 667 NNO / 4848 OKY / 20:50 100650 JHL [a přechází na (+) 653] |
OKY 4801 NNO / 668 JHL / 661 NNO / 662 JHL / 667 NNO / 650 JHL |
6. |
JHL 4801 NNO / 4824 TRC / 4807 NNO / 4808 TRC / 4876 JHL / pk4813 NNO / 4834 OKY [a v (5) přechází na (1) 4827] |
odstavena JHL |
odstavena JHL |
Spěšné a osobní vlaky na "vláře" a rychlíky Staré Město u Uherského Hradiště - Luhačovice včetně jednoho obratu do Zlína střed vozí lokomotivy zařazené do dvoudenní turnusové skupiny 703:
754 |
|||
---|---|---|---|
Den |
Pracovní dny |
Sobota |
Neděle |
1. |
(1)–(4): BYE 1722 UHE / 6:41 70250 SMH / 881 LUE / 890 SMH / 885 LUE / 886 SMH / 889 LUE / 882 SMH / 4343 BOJ
(5): BYE 1722 UHE / 6:41 70250 SMH / 881 LUE / 890 SMH / 885 LUE / 886 SMH / 889 LUE / 882 SMH / 4343 BOJ / 20:28 70290 VNM* |
ZLN ST 894 OTE / 5:49 70240 UHE / 1722 BNO |
odstavena VNM / BOJ* |
2. |
(1): VNM* 2:30 70291 BOJ / 1720 BNO / 1733 BYE
(5): BOJ 1720 BNO / 1731 UHE / 12277 KUE / 12262 SMH / 21:44 70241 OTE / 897 ZLN ST |
odstavena VNM / BOJ* |
BNO 1733 BYE |
Součástí pohotovostní soupravy IDS JMK, která je k dispozici v ŽST Brno hl. n. na odstavném nádraží A, je "brejlovec" zařazený do turnusové skupiny 704:
754 |
|||
---|---|---|---|
Den |
Pracovní dny |
Sobota |
Neděle |
1. |
BNO HN 4:30 - 19:00 souprava IDS |
BNO HN 7:00 - 19:00 souprava IDS |
BNO HN 7:00 - 19:00 souprava IDS |
Lokomotiva v turnusové skupině 705 je vystavována od pátku do neděle na vozbu Brno - Staré Město u Uherského Hradiště (pátek) a Brno - Frenštát pod Radhoštěm s nocováním ve Valašském Meziříčí (sobota až neděle):
754 |
|||
---|---|---|---|
Den |
Pracovní dny |
Sobota |
Neděle |
1. |
(1)–(4): odstavena BNO
|
BNO 1643 FPR / 1644 VLM |
VLM 3175 FPR / 1646 BNO |
Poslední lokomotiva řady 754 zařazená do turnusové skupiny 706 je nepřetržitě k dispozici u nehodového vlaku:
754 |
|||
---|---|---|---|
Den |
Pracovní dny |
Sobota |
Neděle |
1. |
BNO MA 0:00 - 24:00 nehodový vlak |
BNO MA 0:00 - 24:00 nehodový vlak |
BNO MA 0:00 - 24:00 nehodový vlak |
Provoz v GVD: 2001/2002 | 2002/2003 | 2003/2004 | 2004/2005 | 2005/2006 | 2006/2007 | 2007/2008 | 2008/2009 | 2009/2010 | 2010/2011 | 2011/2012 | 2012/2013 | 2013/2014 | 2014/2015 | 2015/2016