PŘEHLED AKTUALIZACÍ |
|
---|---|
2018-12-02 | Popis GVD 2018/2019. |
2018-12-22 | Bohumínský "brejlovec" 754.079 odjel 12. 12. 2018 v čele R 907 z Brna do Olomouce. V Brně však nově vypomáhá jeho kolega, stroj 754.080. Do Brna najel 20. 12. 2018 vlakem R 914 a odjel na "starou tišnovku" zajišťovat vozbu posílených souprav na Světový pohár v biatlonu probíhající v Novém Městě na Moravě ve dnech 19.–23. 12. 2018. |
2019-01-06 | Lokomotiva 754.080 odjela 26. 12. 2018 v závěsu R 907 z Brna do Olomouce. Od 4. 1. 2019 nastala změna v turnusové skupině 704. |
2019-01-20 | Netrvalo dlouho a olomoucký "brejlovec" 754.079 vyjel opět vypomáhat do Brna. Dojel sem 8. 1. 2019 na konci R 908. |
2019-02-03 | Odstavené jsou dvě lokomotivy řady 750: 750.719 od 23. 1. 2019 (více závad) a 750.713 od 31. 1. 2019 odjela do CZ LOKO v České Třebové na opravu MVY. Do provozu se 30. 1. 2019 vrátil "brejlovec" 750.712. |
2019-02-17 | "Brejlovec" 750.719 je od 9. 2. 2019 opět provozní. Stroj 754.079, který byl v Brně na výpomoci, odjel 10. 2. 2019 do Olomouce. |
2019-03-17 | Na opravu MVY do CZ LOKO v České Třebové odjel 26. 2. 2019 z Rakovníka "brejlovec" 750.705 a je tak odstaven. Naopak z opravy MVY se vrátila lokomotiva 750.704, od 2. 3. 2019 je zpět v provozu. A provozní je od 7. 3. 2019 rovněž téměř rok odstavený "brejlovec" 754.013. |
2019-03-31 | V Bohumíně vypomáhá od 19. 3. 2019 brněnský "brejlovec" 754.019. |
2019-04-14 | V Havlíčkově Brodě došlo 26. 3. 2019 k výměně tam deponovaného "brejlovce" - lokomotiva 754.043 odjela do Maloměřic a místo ní najel do Havlíčkova Brodu stroj 754.012. Lokomotiva 754.019 se 2. 4. 2019 vrátila z Bohumína zpět do Brna. |
2019-05-05 | V Havlíčkově Brodě je od 15. 4. 2019 deponována lokomotiva 754.043, "brejlovec" 754.012 se vrátil do Maloměřic. Od 16. 4. 2019 je pro závadu na vodním okruhu odstavena lokomotiva 750.711. |
2019-06-09 | Odstavený "brejlovec" 750.711 byl 19. 5. 2019 přepraven do Šumperku a 1. 6. 2019 odtud do CZ LOKO v České Třebové na opravu MVY. Od 9. 6. 2019 dochází ke změně v turnusové skupině 704. |
2019-06-23 | Do provozu se 11. 6. 2019 vrátila lokomotiva 750.713. |
2019-07-28 | Na lokomotivě 750.705 byla dokončena oprava MVY, od 3. 7. 2019 je provozní. Nevrátila se však do SÚ Rakovník, nýbrž začala jezdit u SÚ Šumperk mezi Zábřehem na Moravě a Jeseníkem. |
2019-08-18 | Na lokomotivě 754.018 došlo 25. 7. 2019 k zahoření kabeláže a je tak odstavena. Dne 12. 8. 2019 odjel do CZ LOKO v České Třebové "brejlovec" 750.710 na opravu MVY a je rovněž odstaven. |
2019-09-29 | Maloměřické středisko údržby odevzdalo do OCÚ Střed - SÚ Praha-Vršovice lokomotivu 750.705, naopak do stavu OCÚ Východ - SÚ Maloměřice přibyl do té doby vršovický "brejlovec" 754.007. Přeprava obou lokomotiv do svých nových domovů proběhla 18. 9. 2019, což byl také poslední den jejich straých působišť. Místo lokomotivy 750.705 najel do Šumperku 17. 9. 2019 stroj 750.711 přímo z CZ LOKO v České Třebové po opravě MVY (který je tím pádem opět provozní), je však veden i nadále v SÚ Maloměřice. Do CZ LOKO v České Třebové odjel 25. 9. 2019 "brejlovec" 750.709 na opravu MVY a je tak odstaven. |
2019-10-20 | Počet lokomotiv řady 750 v SÚ Maloměřice od 5. 10. 2019 činí 6 strojů. Sice se z deponie v Šumperku vrátil do Brna 5. 10. 2019 "brejlovec" 750.711, avšak dne 4. 10. 2019 odjela z Brna do Šumperku nadobro lokomotiva 750.704. Odstaven je od 5. 10. 2019 "brejlovec" 750.713 z důvodu závady na elektronice. Od 16. 10. 2019 je provozní lokomotiva 754.018. Z Havlíčkova Brodu odjela 4. 10. 2019 do Brna lokomotiva 754.043, místo ní je od 7. 10. 2019 v Havlíčkově Brodě "brejlovec" 754.019. |
2019-11-03 | Od 1. 10. do 29. 11. 2019 nastaly v turnusových skupinách 702 a 703 přechodné změny. V Havlíčkově Brodě je od 27. 10. 2019 opět deponován "brejlovec" 754.043, lokomotiva 754.019 se vrátila do Brna. |
2019-11-17 | Prasklá řemenice u alternátoru je důvodem odstavení lokomotivy 754.018 od 27. 10. 2019. "Brejlovec" 750.713 je od 13. 11. 2019 provozní. |
2019-12-01 | Trutnovská lokomotiva 750.714 se po opravě MVY v CZ LOKO v České Třebové rozjela 19. 11. 2019 do Brna-Maloměřic, aby zde (patrně od téhož dne) posílila řady "sedmičkových brejlovců", ve stavu SÚ Maloměřice je tedy 7 lokomotiv. Od 27. 11. 2019 je opět v provozu lokomotiva 750.710. |
2019-12-15 | "Brejlovec" 754.018 je od 2. 12. 2019 opět provozní. Naopak odstavena je od 3. 12. 2019 lokomotiva 754.023 z důvodu závady na podvozku. Dne 13. 12. 2019 odvezla lokomotiva 750.719 vlak R 849 z Brna-Králova Pole do Bohumína a v SÚ Bohumín již zůstane; ve stavu SÚ Maloměřice byla naposledy 22. 12. 2019. |
Pod označením řadou 750.7 (ČD) se skrývá 19 modernizovaných lokomotiv předchozí řady 750. Modernizaci provedla firma CZ LOKO, a.s., v České Třebové v letech 2010–2012. Hnací agregát se skládá ze spalovacího motoru Caterpillar 3512C HD (jmenovitý výkon je nastaven na 1 550 kW) se soustrojím alternátorů Siemens. Přenos výkonu na hnací dvojkolí elektrický, střídavě-stejnosměrný (AC/DC). Regulaci výkonu a celé ovládání lokomotivy zajišťuje elektronický řídicí systém MSV s funkcí automatické regulace rychlosti (ARR) a automatického vedení vlaku (AVV) s cílovým brzděním. Lokomotiva má tři systémy vzduchotlakových brzd, mechanickou brzdu ruční (zajišťovací) a elektrodynamickou brzdu (EDB). Maximální rychlost lokomotivy zůstala na hodnotě 100 km/h. Výkon trvalý na háku je uváděn ve výši 1 111 kW, výkon dynamické brzdy činí 1 460 kW. Lokomotivy z CZ LOKO vyjely s nátěrem v korporátních barvách.
Ve sledovaných střediscích údržby OCÚ Východ je ve stavu 7 lokomotiv (do 17. 9. 2019 zde bylo 8 strojů, do 4. 10. 2019 zde bylo 7 strojů a do 18. 11. 2019 jen 6 lokomotiv). Do turnusu je zapojeno 7 lokomotiv. Oproti minulému GVD byl na počátku GVD stav nezměněn.
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
T 478.3259 |
1975/9495 |
92 54 2 750.709-8 |
později 753.259 a 750.259; odstavena - oprava MVY |
2019-09-25 |
T 478.3285 |
1975/9521 |
92 54 2 750.710-6 |
MÍŠA; později 753.285 a 750.285 |
2019-11-27 |
T 478.4001 |
1975/9842 |
92 54 2 750.711-4 |
později T 478.4201, 754.201 a 750.409 |
2019-10-05 |
T 478.4002 |
1975/9843 |
92 54 2 750.712-2 |
později T 478.4202, 754.202 a 750.410 |
2019-01-30 |
T 478.3162 |
1974/9158 |
92 54 2 750.713-0 |
později 753.162 a 750.162 |
2019-11-11 |
T 478.3022 |
1972/7939 |
92 54 2 750.714-8 |
HENRY; později 753.022 a 750.022 |
2019-11-19 |
Brněnské lokomotivy řady 750 jezdí ve dvou turnusových skupinách 701 a 702. Pravidelně je můžeme vidět na stále stejných tratích jako v minulém GVD:
240 Brno - Jihlava;
250 Brno - Tišnov;
251 Tišnov - Žďár nad Sázavou;
330 Staré Město u Uherského Hradiště - Otrokovice;
331 Otrokovice - Zlín střed;
340 Brno - Uherské Hradiště;
341 Staré Město u Uherského Hradiště - Újezdec u Luhačovic - Luhačovice / Bylnice.
Čtyři lokomotivy řady 750.7 jezdí v "jihlavské" turnusové skupině 701, oběhy jsou stejné jako v minulém GVD:
750 |
|||
---|---|---|---|
Den |
Pracovní dny |
Sobota |
Neděle |
1. |
BNO 668 JHL / 661 BNO / 662 JHL / 667 BNO / 650 JHL |
BNO 668 JHL / 661 BNO / 662 JHL / 667 BNO [a přechází na (+) 666] |
BNO 668 JHL / 661 BNO / 662 JHL / 667 BNO / 650 JHL |
2. |
JHL 653 BNO / 664 JHL / 665 BNO / 652 JHL [a v (5) přechází na (1) 651] |
JHL 653 BNO / 664 JHL / 665 BNO / 652 JHL [a přechází na (+) 653] |
JHL 653 BNO / 664 JHL / 665 BNO / 652 JHL |
3. |
JHL 4801 BNO / 4816 JHL |
odstavena JHL |
odstavena JHL |
4. |
JHL 651 BNO / 666 JHL / 663 BNO / 660 JHL / 669 BNO |
JHL 651 BNO / 666 JHL / 663 BNO / 660 JHL / 669 BNO |
BNO 666 JHL / 663 BNO / 660 JHL / 669 BNO |
Turnusová skupina 702 je třídenní, "brejlovci" dopravují rychlíky v úseku Staré Město u Uherského Hradiště - Luhačovice a 897 / 894 mezi Otrokovicemi a Zlínem, podílí se na vozbě spěšných vlaků mezi Brnem a Starým Městem u Uherského Hradiště, jednou za týden se ukáží v Bylnici, dále vozí vlaky 4834 // 4827 Brno - Okříšky a o víkendu zavítají na "starou tišnovku" se spěšným vlakem 1436 / 1437 "Pernštejn" Brno - Žďár nad Sázavou. Doplňuji, že po dobu nepřetržité výluky Újezdec u Luhačovic - Bojkovice od 1. 10. do 29. 11. 2019 se obraty z Újezdce u Luhačovic a Bylnice přesunuly do Uherského Brodu:
750 |
|||
---|---|---|---|
Den |
Pracovní dny |
Sobota |
Neděle |
1. |
(1)–(4): VNM 892 SMH / 883 LUE / 888 SMH / 887 LUE / 884 SMH / 891 LUE / 880 SMH / 21:43 70241 OTE / 897 ZLN ST
(5): VNM 892 SMH / 883 LUE / 888 SMH / 887 LUE / 884 SMH / 891 LUE / 880 SMH / 895 VNM [a přechází na (6) 892] |
VNM 892 SMH / 883 LUE / 888 SMH / 887 LUE / 884 SMH / 891 LUE / 880 SMH / 21:43 70241 OTE / 897 ZLN ST [a přechází na (+) 894] |
VNM 892 SMH / 883 LUE / 888 SMH / 887 LUE / 884 SMH / 891 LUE / 880 SMH / 21:45 70241 OTE / 897 ZLN ST |
2. |
(1)–(4): ZLN ST 894 OTE / 5:56 70240 UHE / 1722 BNO / 4834 OKY
(5): ZLN ST 894 OTE / 5:56 70240 UHE / 1722 BNO / 1729 SMH / 1732 BNO [a přechází na (6) 1436] |
BNO 1436 ZNS / 1437 BNO [a přechází na (+) 1636] |
BNO 1436 ZNS / 1437 BNO / 20:42 70100 OKY |
3. |
(1)–(4): OKY 4827 BNO / 1731 SMH / 895 VNM
(5): OKY 4827 BNO / 1725 SMH / 1730 BNO / 1733 BYE |
BYE 1722 UHE / 6:40 70250 SMH / 881 LUE / 890 SMH / 885 LUE / 886 SMH / 889 LUE / 882 SMH / 895 VNM |
ZLN ST 894 OTE / 5:56 70240 SMH / 885 LUE / 886 SMH / 889 LUE / 882 SMH / 895 VNM |
Ve sledovaných střediscích OCÚ Východ se již nevyskytují:
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
T 478.3119 |
1973/8857 |
92 54 2 750.704-9 |
GIULIETTA; později 753.119 a 750.119 |
2019-10-05 |
T 478.3078 |
1973/8816 |
92 54 2 750.705-6 |
GORDON; později 753.078 a 750.078; deponie SÚ Šumperk |
2019-09-19 |
T 478.3096 |
1973/8834 |
92 54 2 750.719-7 |
EVIČKA; později 753.096 a 750.096 |
2019-12-23 |
"Giulietta" 750.704 najíždí dne 12. 7. 2019 jako Sv 1723 z ŽST Brno-Maloměřice na Odb Brno-Židenice z, odkud odjede jako Sp 1723 Santon do Starého Města u Uherského Hradiště. Autor snímku Julian Mandeville. Dne 8. 9. 2017 se od Krahulova blíží do svého cíle - Okříšek - vlak Os 4834 vedený lokomotivou 750.705. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík. U AHr Smrk byl dne 17. 10. 2019 zachycen "brejlovec" 750.719 v čele Os 4816. Autor snímku Jan Zavadil.
|
Potřeba elektrického vytápění osobních vozů na neelektrizovaných tratích byla důvodem vzniku lokomotiv řady T 478.4. V roce 1975 vznikly v ČKD Praha lokomotivy T 478.4001 a T 478.4002 (později přeznačeny na T 478.4201 a T 478.4202, pak 754.201 a 754.202 a konečně na 750.409 a 750.410). V letech 1978–1980 bylo k ČSD dodáno dalších 84 lokomotiv této řady. Bylo by jich víc, ale výrobu ukončil 19. 7. 1980 známý požár závodu ČKD Naftové motory na Smíchově založený úmyslně závodním hasičem (tehdy požárníkem).
Po oddělení nákladního dopravce ČD Cargo zůstaly tyto lokomotivy u osobního dopravce ČD.
Ve sledovaných střediscích údržby OCÚ Východ se nachází 11 lokomotiv (do 17. 9. 2019 zde bylo 10 strojů), z nichž 5 je turnusovaných. Stav byl na počátku GVD stejný jako v grafikonu předešlém.
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
T 478.4007 |
1978/10438 |
92 54 2 754.007-3 |
|
2019-09-19 |
T 478.4012 |
1979/10443 |
92 54 2 754.012-3 |
|
2019-04-15 |
T 478.4013 |
1979/10444 |
92 54 2 754.013-1 |
|
2019-03-07 |
T 478.4016 |
1979/10447 |
92 54 2 754.016-4 |
BOMBARĎÁK |
2018-12-09 |
T 478.4018 |
1979/10449 |
92 54 2 754.018-0 |
DOMINIČKA |
2019-12-02 |
T 478.4019 |
1979/10450 |
92 54 2 754.019-8 |
|
2019-10-27 |
T 478.4023 |
1979/10454 |
92 54 2 754.023-0 |
odstavena - závada na podvozku |
2019-12-03 |
T 478.4043 |
1979/10897 |
92 54 2 754.043-8 |
deponie SÚ Havlíčkův Brod |
2019-10-27 |
T 478.4062 |
1980/10916 |
92 54 2 754.062-8 |
|
2018-12-09 |
T 478.4067 |
1980/10921 |
92 54 2 754.067-7 |
|
2018-12-09 |
T 478.4075 |
1980/10929 |
92 54 2 754.075-0 |
VENDULKA |
2018-12-09 |
Obraty lokomotiv řady 754 jsou rozděleny do čtyř turnusových skupin 703, 704, 705 a 706. Oproti minulému GVD nově zajíždí z Brna do Okříšek ("páteční okříšky") a do Brna-Králova Pole:
240 Brno - Okříšky;
250 Brno hl. n. - Brno-Královo Pole;
300 Blažovice - Kojetín;
303 Kojetín - Valašské Meziříčí;
323 Valašské Meziříčí - Frenštát pod Radhoštěm;
330 Staré Město u Uherského Hradiště - Otrokovice;
331 Otrokovice - Zlín střed;
340 Brno - Uherské Hradiště;
341 Staré Město u Uherského Hradiště - Újezdec u Luhačovic - Luhačovice / Bylnice.
Rychlíky Staré Město u Uherského Hradiště - Luhačovice včetně jednoho obratu do Zlína střed z pátku na sobotu a oproti předešlému GVD ve zvýšené míře spěšné vlaky na "vláře" vozí lokomotivy zařazené do dvoudenní turnusové skupiny 703. Doplňuji, že po dobu nepřetržité výluky Újezdec u Luhačovic - Bojkovice od 1. 10. do 29. 11. 2019 se obraty z Újezdce u Luhačovic a Bylnice přesunuly do Uherského Brodu:
754 |
|||
---|---|---|---|
Den |
Pracovní dny |
Sobota |
Neděle |
1. |
(1)–(4): BYE 1722 UHE / 06:40 70250 SMH / 881 LUE / 890 SMH / 885 LUE / 886 SMH / 889 LUE / 882 SMH / 4347 BOJ ME / posun BOJ
(5): BYE 1722 UHE / 06:40 70250 SMH / 881 LUE / 890 SMH / 885 LUE / 886 SMH / 889 LUE / 882 SMH / 4347 BOJ ME / posun BOJ / 20:01 70290 VNM* |
ZLN ST 894 OTE / 05:56 70240 UHE / 1722 BNO / 1723 SMH / 1728 BNO |
odstavena VNM / BOJ* |
2. |
(1): VNM* 03:35 70291 BOJ / 1720 BNO HN / 14162 BNO ZE / 1725 SMH / 1730 BNO / 1733 BYE
(5): BOJ 1720 BNO HN / 14162 BNO ZE / 1723 SMH / 1728 BNO / 1731 SMH / 21:43 70241 OTE / 897 ZLN ST |
odstavena VNM / BOJ* |
BNO 1733 BYE |
Součástí pohotovostní soupravy IDS JMK je "brejlovec" zařazený do turnusové skupiny 704. S ohledem na roční nepřetržitou výluku na brněnském hlavním nádraží byla zprvu umístěna netradičně v ŽST Brno-Královo Pole, leč lehce předoucí motor lokomotivy zavdal stížnosti obyvatel z přilehlé ulice Myslínova, a tak se počínaje 4. 1. 2019 pohotovostní souprava musela nedobrovolně přestěhovat do ŽST Brno-Maloměřice (nemohu nevzpomenout obdobné stížnosti z dob, kdy se v Brně-Králově Poli dělaly přepřahy nákladních vlaků od Havlíčkova Brodu na Veselí nad Moravou a opačně, a na témže místě duněli "sergejové"). Tato změna (oficiálně vydaná k datumu 21. 1. 2019) je vyznačena zeleně. Nicméně od červnové změny GVD 9. 6. 2019 se pohotovostní souprava do Brna-Králova Pole opět přesouvá; změna je vyznačena červeně:
754 |
|||
---|---|---|---|
Den |
Pracovní dny |
Sobota |
Neděle |
1. |
BNO |
BNO |
BNO |
Lokomotiva v turnusové skupině 705 je vystavována v pátek na osobní vlak do Okříšek, o víkendu vozí pár spěšných vlaků "Hostýn" Brno - Frenštát pod Radhoštěm s nocováním ve Valašském Meziříčí:
754 |
|||
---|---|---|---|
Den |
Pracovní dny |
Sobota |
Neděle |
1. |
(1)–(4): odstavena BNO
|
BNO 1643 FPR / 1644 VLM |
VLM 3175 FPR / 1646 BNO |
Poslední lokomotiva řady 754 zařazená do turnusové skupiny 706 je nepřetržitě k dispozici u nehodového vlaku:
754 |
|||
---|---|---|---|
Den |
Pracovní dny |
Sobota |
Neděle |
1. |
BNO MA 0:00 - 24:00 nehodový vlak |
BNO MA 0:00 - 24:00 nehodový vlak |
BNO MA 0:00 - 24:00 nehodový vlak |
Provoz v GVD: 2001/2002 | 2002/2003 | 2003/2004 | 2004/2005 | 2005/2006 | 2006/2007 | 2007/2008 | 2008/2009 | 2009/2010 | 2010/2011 | 2011/2012 | 2012/2013 | 2013/2014 | 2014/2015 | 2015/2016 | 2016/2017 | 2017/2018 (DKV Brno) | 2017/2018 (OCÚ Východ)