PŘEHLED AKTUALIZACÍ |
|
---|---|
2013-11-24 | Popis GVD 2013/2014. |
2013-12-15 | Aktualizovány údaje o obězích v GVD 2013/2014 a stavu vozidlového parku. |
2014-05-25 | Lokomotiva 754.009 je od 13. 5. 2014 odstavena pro závadu na bateriích. |
2014-06-08 | Dne 1. 6. 2014 došlo při jízdě R 666 ke střetu s osobním automobilem v Rosicích u Brna (http://www.firebrno.cz/album/2014-06-01-dn-oa-a-vlak-rosice), lokomotiva 750.704 po opravě vyjela 7. 6. 2014 do provozu. "Brejlovec" 754.009 je od 1. 6. 2014 provozní. |
2014-08-02 | U TS 706 doplněn výčet lokomotiv, které letos vezly Sp "Velo Podyjí". |
2014-08-17 | "Brejlovec" 754.043 dlouhodobě deponovaný v Havlíčkově Brodě se od 2. 8. do 16. 8. 2014 pohyboval netradičně v okolí Brna, v Havlíčkově Brodě jej po tuto dobu vystřídal stroj 754.016. |
2014-10-18 | Na opravu MVY do DPOV Nymburk odjela 15. 10. 2014 lokomotiva 754.009, odstavena je od 13. 10. 2014. |
2014-11-02 | Dne 27. 10. 2014 byl ve stavu DKV Brno naposledy "rudý ďábel" 754.066, nově je ve stavu DKV Plzeň. Naopak od 28. 10. 2014 je ve stavu DKV Brno plzeňská lokomotiva 754.029. "Brejlovec" 754.066 pod hlavičkou DKV Brno vezl naposledy vlak Os 4816 dne 22. 10. 2014, pak byl jako nečinný přepraven 25. 10. 2014 na R 667 z Jihlavy do Brna, dne 27. 10. 2014 převezl z Brna do Veselí nad Moravou plzeňskou "osmsetdesítku" 810.416 a konečně dne 28. 10. 2014 přejel z Veselí nad Moravou přes Brno, Okříšky, Pelhřimov a Milevsko do Plzně. Plzeňský "brejlovec" 754.029 odvezl tamtéž svůj poslední vlak dne 24. 10. 2014 (Os 7407 z Domažlic do Plzně) a 26. 10. 2014 přejel z Plzně přes Milevsko, Pelhřimov a Havlíčkův Brod do Brna (z Tábora do Brna vezl výše zmíněný motorový vůz 810.416 určený do DPOV). |
2014-11-16 | Do DKV Brno byly ke dni 7. 11. 2014 předislokováni další čtyři "brejlovci" z DKV Plzeň 754.019, 754.058, 754.059 a 754.060. Tyto lokomotivy spolu s dříve přemístěným "brejlovcem" 754.029 budou ve stavu DKV Brno, ale výkony budou zajišťovat na Slovensku. Celá tato akce je vyvolaná zavedením možnosti cestovat zdarma u železniční společnosti ZSSK od 17. 11. 2014 u vybraných skupin cestujících. Protože se očekává zvýšená poptávka cestujících, budou české lokomotivy i osobní vozy smluvně tyto výkony u ZSSK zajišťovat. Přeprava lokomotiv proběhla z Plzně přes Beroun, Prahu hl. n. a Českou Třebovou do Brna-Maloměřic jako Sv 11065/11051/11413 (Plzeň hl. n. odj. 5. 11. 2014 v 22:17 h, Brno-Maloměřice příj. 6. 11. 2014 v 6:04 h) ve složení 363.071 (jen do Berouna) + 754.019 + 754.058 + 754.059 + 754.060 + vozy Bdt279 018 + 025 + 038 + 022 + 046 + 063 + 065 + 074 + 081 + 083 + 087 + 090 + 024 + 134 + 148 + 157 + 174 + 175 + 030 + 180 + 810.418 + z Berouna 814.101. Z Brna putovaly lokomotivy dále na Slovensko z Brna-Maloměřic přes Lanžhot st. hr. ve dvou soupravách v jednom dni 13. 11. 2014: |
V roce 1968 vyjely ze závodu ČKD Praha dvě lokomotivy T 478.3001 a T 478.3002. V letech 1970-1977 pak následovala výroba dalších 406 lokomotiv této řady. Pracovníci brněnského depa v roce 1991 dokončili úpravu dvou lokomotiv řady 753 (na kterou se mezitím řada T 478.3 přeznačila) spočívající v dosazení topného alternátoru místo "pegasa". Takto upravené lokomotivy obdržely nové označení jako řada 750 a v následujících letech došlo k úpravě mnoha dalších lokomotiv řady 753 a jejich přeznačení na řadu 750, přičemž byla zachována inventární čísla. Na řadu 750 (750.409 a 750.410) byly přeznačeny i dva prototypy "čtyřkových brejlovců".
Se vznikem ČD Cargo v roce 2007 odešlo k této společnosti i několik desítek lokomotiv této řady; lokomotivy řady 750 se tedy vyskytují jak u osobního dopravce ČD, tak u nákladního dopravce ČD Cargo.
Ve stavu DKV Brno se nachází poslední lokomotiva řady 750, avšak tento "brejlovec" 750.289 je ve stavu symbolicky, neboť pod DKV Brno přešel jako zrušený a fyzicky by se měl nalézat v kopřivách v Nymburku.
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
T 478.3289 |
1975/9525 |
92 54 2 750.289-1 |
zrušena, čeká na fyzickou likvidaci, deponie Nymburk |
2005-03-03 |
Pod označením řadou 750.7 (ČD) se skrývá 19 modernizovaných lokomotiv předchozí řady 750. Modernizaci provedla firma CZ LOKO, a.s. v České Třebové v letech 2010-2012. Hnací agregát se nyní skládá ze spalovacího motoru Caterpillar 3512C HD (jmenovitý výkon je nastaven na 1 550 kW) se soustrojím alternátorů Siemens. Přenos výkonu na hnací dvojkolí elektrický, střídavě-stejnosměrný (AC/DC). Regulaci výkonu a celé ovládání lokomotivy zajišťuje elektronický řídicí systém MSV s funkcí automatické regulace rychlosti (ARR) a automatického vedení vlaku (AVV) s cílovým brzděním. Lokomotiva má tři systémy vzduchotlakových brzd, mechanickou brzdu ruční (zajišťovací) a elektrodynamickou brzdu (EDB). Maximální rychlost lokomotivy zůstala na hodnotě 100 km/h. Výkon trvalý na háku je uváděn ve výši 1 111 kW, výkon dynamické brzdy činí 1 460 kW. Lokomotivy z CZ LOKO vyjely s nátěrem v korporátních barvách.
DKV Brno má ve stavu 7 lokomotiv, z nichž 7 je zapojeno do turnusu. Oproti minulým dvěma grafikonům se tedy jejich nasazení neliší.
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
T 478.3119 |
1973/8857 |
92 54 2 750.704-9 |
GIULIETTA; později 753.119 a 750.119 |
2014-06-07 |
T 478.3259 |
1975/9495 |
92 54 2 750.709-8 |
později 753.259 a 750.259 |
2013-12-15 |
T 478.3285 |
1975/9521 |
92 54 2 750.710-6 |
později 753.285 a 750.285 |
2013-12-15 |
T 478.4001 |
1975/9842 |
92 54 2 750.711-4 |
později T 478.4201, 754.201 a 750.409 |
2013-12-15 |
T 478.4002 |
1975/9843 |
92 54 2 750.712-2 |
později T 478.4202, 754.202 a 750.410 |
2013-12-15 |
T 478.3162 |
1974/9158 |
92 54 2 750.713-0 |
později 753.162 a 750.162 |
2013-12-15 |
T 478.3096 |
1973/8834 |
92 54 2 750.719-7 |
později 753.096 a 750.096 |
2013-12-15 |
Brněnské lokomotivy řady 750.7 jezdí ve dvou turnusových skupinách 701 a 702. Pravidelně je můžeme vidět na stále stejných tratích:
240 Brno - Jihlava;
250 Brno - Tišnov;
251 Tišnov - Žďár nad Sázavou;
330 Staré Město u Uherského Hradiště - Otrokovice;
331 Otrokovice - Zlín střed;
340 Brno - Uherské Hradiště;
341 Staré Město u Uherského Hradiště - Újezdec u Luhačovic - Luhačovice.
Čtyři lokomotivy řady 750.7 jezdí v "jihlavské" turnusové skupině 701:
750 |
|||
---|---|---|---|
Den |
Pracovní dny |
Sobota |
Neděle |
1. |
BNO 668 JHL / 661 BNO / 662 JHL / 667 BNO / 620 JHL |
BNO 668 JHL / 661 BNO / 662 JHL / 667 BNO [a přechází na (+) 666] |
BNO 668 JHL / 661 BNO / 662 JHL / 667 BNO / 620 JHL |
2. |
JHL 623 BNO / 664 JHL / 665 BNO / 622 JHL [a v (5) přechází na (1) 621] |
JHL 623 BNO / 664 JHL / 665 BNO / 622 JHL [a přechází na (+) 623] |
JHL 623 BNO / 664 JHL / 665 BNO / 622 JHL |
3. |
JHL 4801 BNO / 4816 JHL |
odstavena JHL |
odstavena JHL |
4. |
JHL 621 BNO / 666 JHL / 663 BNO / 660 JHL / 669 BNO |
JHL 621 BNO / 666 JHL / 663 BNO / 660 JHL / 669 BNO |
BNO 666 JHL / 663 BNO / 660 JHL / 669 BNO |
Turnusová skupina 702 je třídenní a představuje zejména vozbu rychlíků v úseku Staré Město u Uherského Hradiště - Luhačovice, dostane se však přes Brno a "starou tišnovku" až do Žďáru nad Sázavou:
750 |
|||
---|---|---|---|
Den |
Pracovní dny |
Sobota |
Neděle |
1. |
BNO 1729 SMH / 891 LUE / 880 SMH / 561 VNM |
BNO 1636 ZNS / 1637 BNO [a přechází na (+) 1636] |
BNO 1636 ZNS / 1637 BNO [a přechází na (1) 1729] |
2. |
VNM 560 SMH / 883 LUE / 888 SMH / 889 LUE / 882 SMH / 21:56 70241 OTE / 551 ZLN ST |
VNM 560 SMH / 883 LUE / 888 SMH / 889 LUE / 882 SMH / 21:56 70241 OTE / 551 ZLN ST |
VNM 560 SMH / 883 LUE / 888 SMH / 889 LUE / 882 SMH / 21:56 70241 OTE / 551 ZLN ST |
3. |
ZLN ST 550 OTE / 5:41 70240 SMH / 881 LUE / 890 SMH / 885 LUE / 884 SMH / 1732 BNO |
ZLN ST 550 OTE / 5:41 70240 SMH / 885 LUE / 884 SMH / 891 LUE / 880 SMH / 561 VNM [a přechází na (+) 560] |
ZLN ST 550 OTE / 5:41 70240 SMH / 885 LUE / 884 SMH / 891 LUE / 880 SMH / 561 VNM [a přechází na (1) 560] |
Potřeba elektrického vytápění osobních vozů na neelektrizovaných tratích byla důvodem vzniku lokomotiv řady T 478.4. V roce 1975 vznikly v ČKD Praha lokomotivy T 478.4001 a T 478.4002 (později přeznačeny na T 478.4201 a T 478.4202, pak 754.201 a 754.202 a konečně na 750.409 a 750.410). V letech 1978-1980 bylo k ČSD dodáno dalších 84 lokomotiv této řady. Bylo by jich víc, ale výrobu ukončil 19. 7. 1980 známý požár závodu ČKD Naftové motory na Smíchově založený úmyslně závodním hasičem (tehdy požárníkem).
Po oddělení nákladního dopravce ČD Cargo zůstaly tyto lokomotivy u osobního dopravce ČD.
DKV Brno disponuje v PJ Maloměřice 16 lokomotivami řady 754, z nichž 7 je turnusovaných. Počet turnusovaných lokomotiv se tedy od minulého GVD 2012/2013 sice početně zvýšil, ale jen kvůli sedmi dnům v roce (Sp 1826/1827 a 1828/1829 "Velo Podyjí"). Inventární stav činil od začátku GVD 2013/2014 dvanáct lokomotiv, avšak z důvodu výkonů lokomotiv řady 754 ČD na Slovensku i železniční společnosti ZSSK od listopadu 2014 se počet zvýšil na 16 lokomotiv. Na Slovensko odjelo 5 lokomotiv, ve skutečnosti se tedy jedná o pokles inventárního stavu pro výkony na ČD o jeden stroj ze 12 na 11.
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
T 478.4009 |
1978/10440 |
92 54 2 754.009-9 |
odstavena - oprava MVY v DPOV Nymburk |
2014-10-13 |
T 478.4012 |
1979/10443 |
92 54 2 754.012-3 |
|
2013-12-15 |
T 478.4013 |
1979/10444 |
92 54 2 754.013-1 |
|
2013-12-15 |
T 478.4016 |
1979/10447 |
92 54 2 754.016-4 |
|
2014-08-16 |
T 478.4018 |
1979/10449 |
92 54 2 754.018-0 |
|
2013-12-15 |
T 478.4019 |
1979/10450 |
92 54 2 754.019-8 |
výkony na Slovensku pro ZSSK |
2014-11-13 |
T 478.4023 |
1979/10454 |
92 54 2 754.023-0 |
|
2013-12-15 |
T 478.4029 |
1979/10883 |
92 54 2 754.029-7 |
výkony na Slovensku pro ZSSK |
2014-11-13 |
T 478.4043 |
1979/10897 |
92 54 2 754.043-8 |
deponie PJ Havlíčkův Brod |
2014-08-16 |
T 478.4049 |
1980/10903 |
92 54 2 754.049-5 |
|
2013-12-15 |
T 478.4058 |
1980/10912 |
92 54 2 754.058-6 |
výkony na Slovensku pro ZSSK |
2014-11-13 |
T 478.4059 |
1980/10913 |
92 54 2 754.059-4 |
výkony na Slovensku pro ZSSK |
2014-11-13 |
T 478.4060 |
1980/10914 |
92 54 2 754.060-2 |
výkony na Slovensku pro ZSSK |
2014-11-13 |
T 478.4062 |
1980/10916 |
92 54 2 754.062-8 |
|
2013-12-15 |
T 478.4067 |
1980/10921 |
92 54 2 754.067-7 |
|
2013-12-15 |
T 478.4075 |
1980/10929 |
92 54 2 754.075-0 |
VENDULKA |
2013-12-15 |
Obraty lokomotiv řady 754 jsou rozděleny do šesti turnusových skupin 703, 704, 705, 706, 707 a 711. Tratě, na kterých jsou lokomotivy řady 754 turnusované, se oproti GVD 2012/2013 rozšířily o úsek Brno - Břeclav - Mikulov na Moravě:
240 Brno - Okříšky;
244 Brno - Hrušovany nad Jevišovkou;
246 Břeclav - Mikulov na Moravě a Hrušovany nad Jevišovkou - Znojmo;
248 Znojmo - Šatov;
250 Brno-Královo Pole - Brno hl. n. - Břeclav;
300 Blažovice - Kojetín;
303 Kojetín - Valašské Meziříčí;
323 Valašské Meziříčí - Frenštát pod Radhoštěm;
340 Brno - Uherské Hradiště;
341 Staré Město u Uherského Hradiště - Vlárský průsmyk.
Spěšné a osobní vlaky na "vláře" vozí lokomotivy zařazené do dvoudenní turnusové skupiny 703:
754 |
|||
---|---|---|---|
Den |
Pracovní dny |
Sobota |
Neděle |
1. |
(1): VNM 3:24 70291 BOJ / 1720 BNO / 1733 BYE |
odstavena VNM |
BNO 1733 BYE |
2. |
(1)-(4): BYE 1722 BNO / 1731 SMH / 4343 BOJ |
BYE 1722 BNO |
odstavena VNM |
Lokomotiva v turnusové skupině 704 dopravuje pár osobních vlaků mezi Brnem a Okříšky a o víkendu si zajede do Frenštátu pod Radhoštěm s nocováním ve Valašském Meziříčí:
754 |
|||
---|---|---|---|
Den |
Pracovní dny |
Sobota |
Neděle |
1. |
(1)-(4): OKY 4827 BNO / 4834 OKY |
BNO 1643 FPR / 3170 VLM |
VLM 3177 FPR / 1646 BNO / 21:45 70100 OKY |
Součástí pohotovostní soupravy IDS JMK, která je k dispozici v ŽST Brno hl. n. na odstavném nádraží A, je "brejlovec" zařazený do turnusové skupiny 705:
754 |
|||
---|---|---|---|
Den |
Pracovní dny |
Sobota |
Neděle |
1. |
BNO HN 4:30 - 19:00 souprava IDS |
BNO HN 7:00 - 19:00 souprava IDS |
BNO HN 7:00 - 19:00 souprava IDS |
Turnusová skupina 706 obsahuje pátečně-nedělní obrat na "vláře" a obsahuje též sobotní vozbu Sp 1826/1827 a 1828/1829 "Velo Podyjí". Ve skutečnosti byla na spěšný vlak do Šatova vypravována jiná lokomotiva, než která vezla Sp 1727 // 1736. V roce 2014 se na "Velo Podyjí" postupně vystřídaly lokomotivy 754.067, 750.710 (24. 5. 2014 se jelo odklonem přes Břeclav, v úseku Brno hl. n. - Mikulov na Moravě v trase Sp "Velo Pálava"), 754.016, 750.713, 750.712, 754.062 a 750.712:
754 |
|||
---|---|---|---|
Den |
Pracovní dny |
Sobota |
Neděle |
1. |
(1)-(4): odstavena BNO |
odstavena VNM |
VNM 13:55 70293 BYE / 1736 BNO |
Nový spěšný vlak "Velo Pálava" z Brna hl. n. do Mikulova na Moravě a zpět vozí lokomotiva zařazená do turnusové skupiny 707:
754 |
|||
---|---|---|---|
Den |
Pracovní dny |
Sobota |
Neděle |
1. |
odstavena BNO |
19.IV.–27.IX. a 1., 8.V.: |
odstavena BNO |
Lokomotiva řady 754 zařazená do turnusové skupiny 711 je nepřetržitě k dispozici u nehodového vlaku:
754 |
|||
---|---|---|---|
Den |
Pracovní dny |
Sobota |
Neděle |
1. |
BNO MA 0:00 - 24:00 nehodový vlak |
BNO MA 0:00 - 24:00 nehodový vlak |
BNO MA 0:00 - 24:00 nehodový vlak |
V DKV Brno se již nevyskytují:
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
T 478.4066 |
1980/10920 |
92 54 2 754.066-9 |
|
2014-10-28 |
Provoz v GVD: 2001/2002 | 2002/2003 | 2003/2004 | 2004/2005 | 2005/2006 | 2006/2007 | 2007/2008 | 2008/2009 | 2009/2010 | 2010/2011 | 2011/2012 | 2012/2013