Motorové lokomotivy ř. 750 a 754
GVD 2003/2004
PŘEHLED ZMĚN NA TĚCHTO STRÁNKÁCH |
|
2004-10-24 | Z "nulkových" brejlovců jsou provozní 750.022, 118, 143,
144, 243, 275, 277 a 308. Stroj 750.118 byl nějakou dobu veden v PJ Jihlava
jako záložní pro "čtyřkové" brejlovce, avšak nedávno strávil víkend na
"staré Tišnovce", tzn. že už to nemusí být pravda. Ze "čtyřkových" brejlovců jsou odstaveny 754.022, 025 a 043. Rozdělení do TS 701 až 704 tak jak píši níže bylo ještě v první polovině října téměř bezchybné. Nyní je to krapet pomotané. O víkendu 16. - 17. 10. 2004 se do vozby na Jihlavu zapojil v TS 701 stroj 754.007, o víkendu 23. - 24. 10. 2004 se v TS objevil 754.045 a 074, brejlovec 754.023 se náhle objevil místo 754.021... |
2004-10-28 | Doplněna informace o vedení Os 4846/4849 dne 26.10.2004 strojem 750.243. |
2004-11-27 | Doplněny informace o vedení vlaků lokomotivami 750.022 a 243. |
2004-12-01 | Odstraněna informace o odstavení lokomotivy 754.043. Jednalo se o mylný údaj, stroj byl zprovozněn 16. 7. 2004. |
2004-12-03 | Doplněny informace o obězích v GVD 2004/2005. Doplnění stroje 750.289. |
Co napsat k brejlovcům, tedy k lokomotivám řady 750 a 754 ... Myslím že je to natolik stěžejní řada lokomotiv a je natolik známa z literatury, že vynechám teorie a napíši rovnou něco o jejich "bydlení" v DKV Brno.
Lokomotivy řady 750
Novinkou je skutečnost, že v DKV Brno není v GVD 2002/2003 turnusován ani jeden "brejlovec" řady 750. Ve stavu DKV Brno je nyní celkem 14 brejlovců řady 750.
V současné době jsou brejlovci
častěji vidět na trati Brno - Jihlava. Situace souvisí s momentálním špatným
provozním stavem motorových vozů ř. 850. Výkony na kterých jsem "nulkové
brejlovce" zahlédl:
750.022: 19.8.2004 - 4846/4849, 20.8.2004 - 4846/4849, 25.8.2004 - 4846/4849,
5.9.2004 - 4809, 23.9.2004 - 1663, 27.11.2004 - 667
750.118: 24.8.2004 - 862, 27.8.2004 - 667, 5.9.2004 - 860
750.243: 26.10.2004 - 4846/4849, 21.11.2004 - 1662
Lokomotiva č. | Provozní jednotka | Pozn. | Aktualizace |
750.022 | Maloměřice | 2004-09-06 | |
750.103 | Maloměřice | 2004-10-25 | |
750.116 | Havlíčkův Brod | odstaven, motor převázán do 750.022 | 2000-09-10 |
750.118 | Maloměřice | 2004-09-05 | |
750.143 | Maloměřice | spalovací motor z ř. 754 | 2003-07-23 |
750.144 | Maloměřice | 2003-10-09 | |
750.210 | Maloměřice | zrušen, čeká na fyzickou likvidaci | 2004-04-23 |
750.225 | Havlíčkův Brod | zrušen, čeká na fyzickou likvidaci | 2003-03-20 |
750.243 | Maloměřice | 2004-10-26 | |
750.250 | Maloměřice | zrušen, čeká na fyzickou likvidaci | 2004-04-23 |
750.275 | Havlíčkův Brod | 2003-01-09 | |
750.277 | Maloměřice | 2004-04-20 | |
750.289 | Maloměřice | podle všeho v Nymburku jako zdroj náhradních dílů | 2004-12-03 |
750.308 | Maloměřice | 2004-08-14 |
Lokomotivy řady 754
Brejlovců řady 754 (tedy původních T 478.4) má DKV Brno (po spojení s PJ Veselí nad Moravou) celkem 27 a všichni jsou soustředěny do PJ Maloměřice.
Lokomotiva č. | Provozní jednotka | Pozn. | Aktualizace |
754.007 | Maloměřice | 2004-10-16 | |
754.008 | Maloměřice | 2004-06-17 | |
754.009 | Maloměřice | 2004-06-17 | |
754.012 | Maloměřice | 2004-06-17 | |
754.013 | Maloměřice | 2004-06-17 | |
754.016 | Maloměřice | 2004-06-17 | |
754.018 | Maloměřice | 2004-06-17 | |
754.021 | Maloměřice | 2004-10-23 | |
754.022 | Maloměřice | oprava MVY v Nymburku | 2004-02-26 |
754.023 | Maloměřice | 2004-10-16 | |
754.025 | Maloměřice | výměna motoru - PJ Veselí nad Moravou | 2004-06-25 |
754.026 | Maloměřice | 2004-10-23 | |
754.037 | Maloměřice | 2004-06-17 | |
754.041 | Maloměřice | 2004-10-16 | |
754.042 | Maloměřice | 2004-08-14 | |
754.043 | Maloměřice | 2004-12-01 | |
754.044 | Maloměřice | 2004-10-09 | |
754.045 | Maloměřice | 2004-10-23 | |
754.046 | Maloměřice | 2004-10-24 | |
754.049 | Maloměřice | 2004-08-24 | |
754.062 | Maloměřice | 2004-10-09 | |
754.063 | Maloměřice | 2004-08-13 | |
754.066 | Maloměřice | 2004-06-17 | |
754.067 | Maloměřice | 2004-06-17 | |
754.074 | Maloměřice | 2004-10-23 | |
754.075 | Maloměřice | 2004-06-17 | |
754.076 | Maloměřice | 2004-10-17 |
Lokomotivy řady 754 jsou v GVD 2003/2004 rozděleny do turnusových skupin 701, 702, 703 a 704 (původní brněnský oběh) a po převzetí "veselských" brejlovců se turnusové skupiny rozšířily o TS 761.
Turnusová skupina 701 znamená 5-denní oběh, výkony se provádí na trati Brno - Jihlava s jedinou výjimkou, a tou je zájezd z Jihlavy do Znojma na R 1519 / 1518 (což v GVD 2002/2003 zajišťovaly jihlavské lok. 749.018 nebo 749.051):
754.021, 041, 042,
|
|||
Den | Pracovní dny | Sobota | Neděle |
1. | Ja 4805 Bo / 4816 Ja | Ja 665 Bo / 666 Ja | Bo 860 Ja |
2. | Ja
861 Bo / 860 Ja (v pátek dále 1519 Zo) |
Ja 4811 Bo / 4874_4814 Ja | Ja 4813 Bo / 862 Ja |
3. | Ja 665 Bo / 4814 Ja | Znojmo | Ja 665 Bo / 4874_4814 Ja |
4. | Ja 4813 Bo / 862 Ja | Ja 861 Bo / 4808 Ja / 4813 Bo / 862 Ja | Zo 1518 Ja |
5. | Ja 667 Bo / 666 Ja | Ja 667 Bo | Ja 667 Bo / 666 Ja |
Turnusová skupina 702 je jednodenní turnus s těmito výkony:
754.063 |
|||
Den |
Pracovní dny |
Sobota |
Neděle |
1. |
Bo 4830 Tr / 4833 Bo / 664 Ja / 663 Bo |
Bo 721 Bj / 4371 By |
By 4362 Bj / 720 Bo / 721 Bj / 4371 Vp / 1928 Bo |
Turnusová skupina 703 je 3-denní turnus s výkony především na trati Brno - Jihlava a Brno - Hrušovany nad Jevišovkou:
754.026, 044, 076 | |||
Den | Pracovní dny | Sobota | Neděle |
1. | Hs 4401 Bo / 4874 Za / 4877 Bo / 4464 Mi / 4467 Bo | Bo 664 Ja / 663 Bo | Bo 664 Ja / 663 Bo |
2. | Bo 4440 Ol / 4443 Bo / 1662 Ja / 4815 Bo / 4820 Ok | Bo 1662 Ja / 4815 Bo | Bo 1662 Ja / 4815_4845 Bo / 4820 Ok |
3. | Ok 4821 Bo / 4806 Ja / 4811 Bo / 4412 Hs (v pátek dále Lv Bo) | Ok 4821 Bo / 4404 Hs / 4407 Bo | Bo 1921 Vp / 1926 Bo / 4418 Hs |
Konečně turnusová skupina 704 obsahuje pouze doplňující výkony o víkendech:
zpravidla: 1a - 754.074, 1b - 750, 1c - 754 | |||
Den | Pracovní dny | Sobota | Neděle |
1a. | - | Bo 1676 Zd / 1677 Bo | Bo 1676 Zd / 1677 Bo |
1b. | - | Bo 14906 Zd / 14911 Ti / 14912 Zd / 14921 Ti | Ti 14906 Zd / 14911 Ti / 14912 Zd / pk1677 Nn / 14914 Zd / 14921 Bo |
1c. | - | - | Bo Lv Hs / Sv 24892 Šu / 1739 Bo |
Z uvedeného výčtu obratů už zajisté víte, kam si půjdete svého obrýleného oře "cvaknout". Takový snímeček "brejlovcového pantografu" v neděli na Sp 1677 mezi Žďárem nad Sázavou a Novým Městem na Moravě může být docela zajímavý ...
Turnusová skupina
722
znamená 8-denní oběh "brejlovců", přičemž se jedná o oběh výlučně na "vlárské"
trati, tzn. na trati Brno - Veselí nad Moravou - Vlárský průsmyk. Lokomotivy ř.
754 se však podívají i na odbočné tratě: Újezdec u Luhačovic - Luhačovice,
Kunovice - Staré Město u Uh. Hradiště.
Dle sledování kolegy Tomáše Kašpaříka a doplnění ze strany DKV Brno jsou zde k vidění:
754.008, 012, 013, 037, 049, 066,
067, 075.