PŘEHLED AKTUALIZACÍ |
---|
2023-11-19 | Popis JŘ 2023/2024. Upřesnění inventárního počtu a konkrétních čísel lokomotiv, a dále aktualizaci jejich snímků očekávejte na začátku platnosti JŘ 2023/2024. |
Maximální povolená rychlost 120 km/h lokomotiv řady 363 nebyla pro výkony v osobní dopravě dostačující. V roce 1990 Škoda Plzeň vyrobila jednu lokomotivu s maximální povolenou rychlostí 140 km/h s označením 362.001. Další lokomotivy řady 362 vznikly záměnou podvozků mezi lokomotivami řady 162 a 363. Od roku 2009 se modernizace na řadu 362 prováděla již bez výměn podvozků. Ve všech případech je lokomotivám ponecháno původní inventární číslo.
Lokomotiv řady 362 se v Regionálním pracovišti provozu Brno nachází 35 lokomotiv, turnusy jsou vytvořeny pro 25 lokomotiv. Ve srovnání s koncem minulého JŘ na počátku tohoto JŘ je inventární počet stejný, zaturnusováno je o 1 lokomotivu více.
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
ES 499.1001 |
1981/6451 |
91 54 7 362.001-0 |
vyrobena v roce 1980; oranžovomodrý retro nátěr; ETCS |
2023-08-25 |
ES 499.1002 |
1981/6452 |
91 54 7 362.002-8 |
vyrobena v roce 1980; ETCS |
2023-01-29 |
ES 499.1017 |
1985/8128 |
91 54 7 362.017-6 |
WTB; ETCS |
2023-01-02 |
ES 499.1019 |
1985/8130 |
91 54 7 362.019-2 |
ETCS |
2022-12-11 |
ES 499.1021 |
1985/8132 |
91 54 7 362.021-8 |
ETCS |
2023-03-29 |
ES 499.1023 |
1985/8134 |
91 54 7 362.023-4 |
WTB; ETCS |
2023-06-06 |
ES 499.1024 |
1985/8135 |
91 54 7 362.024-2 |
ETCS |
2023-10-09 |
ES 499.1027 |
1985/8138 |
91 54 7 362.027-5 |
WTB; ETCS |
2022-12-11 |
ES 499.1030 |
1985/8141 |
91 54 7 362.030-9 |
ETCS |
2022-12-19 |
ES 499.1033 |
1985/8144 |
91 54 7 362.033-3 |
WTB; ETCS |
2022-12-11 |
ES 499.1039 |
1985/8150 |
91 54 7 362.039-0 |
ETCS |
2022-12-11 |
ES 499.1042 |
1985/8153 |
91 54 7 362.042-4 |
ETCS |
2023-05-06 |
363.056 |
1986/8267 |
91 54 7 362.056-4 |
WTB; ETCS |
2023-06-06 |
363.062 |
91 54 7 362.062-2 |
ETCS |
2023-07-01 |
|
363.064 |
91 54 7 362.064-8 |
WTB; ETCS |
2023-09-17 |
|
363.070 |
1987/8281 |
91 54 7 362.070-5 |
WTB; ETCS; odstavena - vyvazovací obnova R1 |
2023-09-17 |
363.111 |
1988/8362 |
91 54 7 362.111-7 |
ETCS |
2023-06-27 |
363.113 |
1988/8364 |
91 54 7 362.113-3 |
ETCS |
2023-06-27 |
363.128 |
1988/8379 |
91 54 7 362.128-1 |
WTB; ETCS |
2022-12-11 |
363.158 |
1989/8640 |
91 54 7 362.158-8 |
ETCS |
2023-09-15 |
363.159 |
1989/8641 |
91 54 7 362.159-6 |
ETCS |
2023-07-21 |
363.161 |
1989/8643 |
91 54 7 362.161-2 |
reklamní nátěr na hokej; ETCS |
2023-04-04 |
363.163 |
1989/8645 |
91 54 7 362.163-8 |
ETCS |
2023-05-21 |
363.164 |
1989/8646 |
91 54 7 362.164-6 |
ETCS |
2023-01-15 |
363.165 |
1989/8647 |
91 54 7 362.165-3 |
WTB; ETCS; modrobílý nátěr |
2023-08-07 |
363.166 |
1989/8648 |
91 54 7 362.166-1 |
odstavena - montáž ETCS |
2023-09-14 |
363.167 |
1990/8649 |
91 54 7 362.167-9 |
ETCS |
2023-07-05 |
363.168 |
1989/8650 |
91 54 7 362.168-7 |
odstavena - montáž ETCS |
2023-10-30 |
363.169 |
1989/8651 |
91 54 7 362.169-5 |
ETCS |
2023-04-29 |
363.170 |
1989/8652 |
91 54 7 362.170-3 |
ETCS |
2023-06-10 |
363.171 |
1989/8653 |
91 54 7 362.171-1 |
odstavena - montáž ETCS |
2023-10-17 |
363.172 |
1989/8654 |
91 54 7 362.172-9 |
ETCS |
2023-07-13 |
363.173 |
1989/8655 |
91 54 7 362.173-7 |
ETCS |
2022-12-11 |
363.174 |
1989/8656 |
91 54 7 362.174-5 |
|
2022-12-11 |
363.175 |
1989/8657 |
91 54 7 362.175-2 |
ETCS |
2023-10-31 |
Lokomotivám řady 362 jsou vyhrazeny turnusové skupiny 350, 350a, 351, 352, 353, 354, 355 a 356. Lokomotivy vybavené komunikační linkou WTB jezdí ve skupinách 353 a 355, v ostatních TS jezdí "esa" bez komunikační linky WTB.
Vozební ramena brněnských "es" se nezměnila. V současném JŘ je můžeme pravidelně spatřit na tratích:
002 Česká Třebová - Praha-Vršovice;
225 Havlíčkův Brod - Jihlava město;
230 Havlíčkův Brod - Kolín - Praha-Vršovice;
250 Havlíčkův Brod - Tišnov;
251 Tišnov - Brno - Šakvice;
252 Šakvice - Břeclav;
260 Česká Třebová - Brno - Křenovice horní n.;
270 Přerov - Olomouc - Zábřeh na Moravě;
271 Přerov - Bohumín;
291 Zábřeh na Moravě - Šumperk;
300 Brno - Blažovice - Holubice - Nezamyslice, Křenovice horní n. - Holubice;
301 Nezamyslice - Olomouc;
330 Břeclav - Přerov.
První turnusová skupina 350 je sestavena pro 12 lokomotiv řady 362. Podíl převažujících výkonů se nachází na vozebním rameni Brno - Havlíčkův Brod - Praha (9 dní), dva dny se "esa" pohybují mezi Břeclaví a Bohumínem a jeden den je vyhrazen pro dopravu rychlíků Brno - Šumperk. U oběhů na "brodské" trati je i vákon do Jihlavy města, v sobotu přijede na R 961 do Jihlavy města a následně se vrátí jako Sv 29961 do Jihlavy, aby v neděli najelo na Sv 29960 do Jihlavy města a na R 960 odjelo do Prahy. Mezi Břeclaví a Bohumínem lokomotiva řady 362 dopravuje vlaky EN 406 / 407 (a jejich variantu 408 / 409), ráno a večer se objeví mezi Břeclaví a Hodonínem v čele vlaků 826 / 831 a 834 / 833.
Mezi Havlíčkovým Brodem a Žďárem nad Sázavou dopravuje několik osobních vlaků lokomotiva řady 362 v jednodenní turnusové skupině 350a:
362 |
|||
---|---|---|---|
Den |
Pracovní dny |
Sobota |
Neděle |
1. |
(1)–(4): ZNS 8740 HBR / 8743 ZNS / 8746 HBR / 8747 ZNS / 8756 HBR / 8753 ZNS
(5): ZNS 8740 HBR / 8743 ZNS / 8746 HBR / 8747 ZNS / 8756 HBR / 8753 ZNS / 8758 HBR |
odstavena HBR |
HBR 8755 ZNS |
Jedna lokomotiva řady 362 provádí denně výkony v turnusové skupině 351 na rychlících z Brna do Prahy přes Českou Třebovou BNO 876 PHA / 865 BNO / 866 PHA / 875 BNO.
V jednodenní turnusové skupině 352 dopravuje další "eso" denně rychlíky z Brna do Prahy přes Českou Třebovou BNO 872 PHA / 869 BNO / 862 PHA / 879 BNO.
"Šumperky", tzn. rychlíky Brno - Olomouc - Šumperk, zajišťují dvě lokomotivy v turnusové skupině 353. V sobotu přes den jezdí jedna lokomotiva, jinak jezdí stále obě.
"Eso" s komunikační linkou WTB dopravuje v turnusové skupině 354 rychlíky (včetně Sp 1436) Brno - Olomouc - Šumperk. Jezdí denně od pondělí do soboty, v neděli je odstaveno a vyjíždí až večer.
Osobní vlaky na "ferdinandce" v úseku Břeclav - Přerov v pevném řazení vozidel 362 + Bdmtee281 + Bdmtee275 + Bfhpvee295 vozí lokomotivy vybavené komunikační linkou WTB v již tradiční pětidenní turnusové skupině označené číslem 355. Soupravy nazýváme "esosysel". Čtyři "esa" obíhají v 2. až 5. turnusovém dni na trati Břeclav - Přerov, na odsátí WC a doplnění vody zajíždí z Přerova do Olomouce každý den kromě pátku, s výjimkou sobotního Sp 1656 jako vlak Sv. V 1. turnusovém dni se nachází pupeční šňůra s PP Maloměřice, kterou tvoří z Břeclavi do Brna R 826 v pracovní dny a R 834 v sobotu; v opačném směru R 831 v pracovní dny a R 833 v neděli. Kromě R 826 jsou však vozy přepravovány uzamčené. Řídicí vozy jsou vedeny v TS 950 a dodávám, že řazení "sysla" v soupravě je předepsáno čelem směrem ku Břeclavi (nebo Vídni, chcete-li).
Dvě maloměřické lokomotivy řady 362 zabezpečují dispečerské výkony v Olomouci a v Praze ve formě dvou samostatných dnů v jedné turnusové skupině 356:
- 1. den ... dispečerský výkon Olomouc hl. n.;
- 1a. den ... dispečerský výkon Praha hl. n.
Lokomotiva 362.001 dne 1. 6. 2022 v čele vlaku R 904 Bouzov projíždí mezi AHr Zámeček a ŽST Bludov. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík. R 904 Bouzov vedený "esem" 362.002 byl 27. 5. 2021 zachycen v Blatci. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík. Dne 4. 4. 2022 projíždí mezi ŽST Blažovice a zastávkou Ponětovice lokomotiva 362.017 s vlakem R 910 Bouzov. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík. V ŽST Světlá nad Sázavou se dne 26. 7. 2021 nacházela lokomotiva 362.019 s vlakem R 975 Vysočina. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík. |
Dne 26. 2. 2022 vjíždí do ŽST Blatec vlak R 903 Bouzov vedený lokomotivou 362.021. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík. "Eso" 362.023 v čele Os 4217 dne 31. 5. 2016 mezi ŽST Hulín a zastávkou Břest. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík. 362.024 |
Lokomotiva 362.030 byla dne 4. 9. 2021 zachycena v ŽST Šumperk se soupravou vlaku R 908 Bouzov. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík. Po dolnoloučském viaduktu projíždí 17. 4. 2022 vlak R 96976 Vysočina tažený lokomotivou 362.033. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík. Dne 3. 12. 2021 bylo mezi ŽST Rájec-Jestřebí a zastávkou Doubravice nad Svitavou zachyceno "eso" 362.039 s vlakem Sp 1752. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík. Vlak R 904 Bouzov tažený lokomotivou 362.042 projíždí 11. 5. 2022 Bludovem. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík. |
Dne 5. 1. 2023 projíždí mezi zastávkou Babice u Šternberka a ŽST Šternberk vlak Os 13714 v čele s "esem" 362.056. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík. Vlak Os 3734 s lokomotivou 362.062 byl dne 31. 5. 2023 zachycen mezi ŽST Bedihošť a Prostějov hl. n. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík. Mezi ŽST Prostějov hl. n. a Bedihošť projíždí dne 18. 5. 2022 vlak R 914 Bouzov v čele s "esem" 362.064. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík. |
"Eso" 362.111 bylo dne 19. 6. 2023 zachyceno s vlakem Sp 12416 mezi zastávkou Hlušovice a ŽST Olomouc hl. n. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík. Dne 19. 6. 2023 projíždí mezi ŽST Šternberk a zastávkou Štarnov vlak Os 12484 tažený lokomotivou 362.113. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík. 362.128 Mezi zastávkami Kraličky a Vrahovice projíždí dne 23. 11. 2021 lokomotiva 362.158 s vlakem R 912 Bouzov. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík. |
Dne 4. 4. 2022 byl mezi zastávkou Hoštice-Heroltice a AHr Topolany zachycen R 904 Bouzov v čele s lokomotivou 362.159. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík. Mezi zastávkou Rokytnice u Přerova a ŽST Brodek u Přerova byl dne 9. 5. 2022 zachycen odklonový vlak R 10911 Bouzov v čele s "esem" 362.161. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík. V ŽST Ostrov nad Oslavou byla dne 6. 7. 2023 zachycena lokomotiva 362.163 s R 972 Vysočina. Autor snímku Jakub Matějka. "Eso" 362.164 dne 6. 9. 2021 projíždí s vlakem R 903 Bouzov mezi zastávkami Nemilany a Olomouc-Nové Sady. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík. |
Dne 16. 5. 2022 byla mezi ŽST Hulín a zastávkou Břest zachycena lokomotiva 362.165 v čele Os 4219. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík. Mezi zastávkou Rokytnice u Přerova a ŽST Brodek u Přerova projíždí dne 25. 8. 2021 vlak R 10911 (odklon vlaku R 911 Bouzov) vedený lokomotivou 362.166. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík. Vykolejení vozů na vlaku Pn 62310 ráno 4. 8. 2021 v Kralupech nad Vltavou zapříčinilo uvíznutí "esa" 362.167 na rameni Kralupy nad Vltavou - Ústí nad Labem, kde dopravovalo rychlíky až do poledne 5. 8. 2021. Na snímku je tato lokomotiva zachycena v ŽST Kralupy nad Vltavou dne 4. 8. 2021 s R 604 "Krušnohor". Autor snímku František Bartoš. Dne 29. 6. 2021 byl mezi ŽST Chropyně a Věžky zachycen R 10903 (odklon vlaku R 903 Bouzov) s "esem" 362.168. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík. |
Mezi ŽST Přerov přednádraží a Věžky projíždí 31. 3. 2021 vlak R 10908 (odklon R 908 Bouzov) tažený lokomotivou 362.169. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík. Lokomotiva 362.170 v čele R 914 Bouzov projíždí dne 9. 4. 2021 mezi ŽST Bedihošť a zastávkou Čelčice. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík. V ŽST Lukavice na Moravě bylo dne 21. 2. 2022 zachyceno "eso" 362.171 s vlakem R 906 Bouzov. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík. Dne 16. 2. 2022 byla v Blatci zachycena lokomotiva 362.172 s vlakem R 903 Bouzov. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík. |
Mezi ŽST Světlá nad Sázavou a zastávkou Světlá nad Sázavou-Josefodol projíždí dne 30. 7. 2021 vlak R 988 Vysočina v čele s "esem" 362.173. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík. V ŽST Sázava u Žďáru byl dne 20. 10. 2021 zachycen Os 8750 vedený lokomotivou 362.174. Autor snímku Peťo Káčer. "Eso" 362.175 projíždí dne 11. 5. 2022 s vlakem R 902 Bouzov mezi ŽST Postřelmov a AHr vkm 1,700. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.
|
Provoz v GVD: 2010/2011 | 2011/2012 | 2012/2013 | 2013/2014 | 2014/2015 | 2015/2016 | 2016/2017 | 2017/2018 (DKV Brno) | 2017/2018 (OCÚ Východ) | 2018/2019 | 2019/2020 | 2020/2021 | 2021/2022 | 2022/2023