Elektrické lokomotivy ř. 362

PŘEHLED AKTUALIZACÍ

2021-11-21

Popis GVD 2021/2022. Údaje o inventárních počtech a číslech vozidel jsou předběžné a budou upřesněny během přechodu do nového GVD.


362 Maximální povolená rychlost 120 km/h lokomotiv řady 363 nebyla pro výkony v osobní dopravě dostačující. V roce 1990 Škoda Plzeň vyrobila jednu lokomotivu s maximální povolenou rychlostí 140 km/h s označením 362.001. Další lokomotivy řady 362 vznikly záměnou podvozků mezi lokomotivami řady 162 a 363. Od roku 2009 se modernizace na řadu 362 prováděla již bez výměn podvozků. Ve všech případech je lokomotivám ponecháno původní inventární číslo.

 

Lokomotiv řady 362 se ve sledovaných střediscích údržby OCÚ Východ nachází 36, turnusy jsou vytvořeny pro 26 lokomotiv. Ve srovnání s minulým GVD je inventární počet stejný, turnusová potřeba se snížila o 1 lokomotivu.

SÚ Maloměřice


Původní označení

Rok / výr. číslo

Současné označení

Poznámka

Aktualizace

ES 499.1001

1980/6451*

91 54 7 362.001-0

* na výr. štítku rok 1981

2021-07-22

ES 499.1002

1980/6452*

91 54 7 362.002-8

* na výr. štítku rok 1978

2020-12-13

ES 499.1019

1985/8130

91 54 7 362.019-2

ETCS

2021-07-08

ES 499.1021

1985/8132

91 54 7 362.021-8

ETCS

2021-06-11

ES 499.1023

1985/8134

91 54 7 362.023-4

WTB

2020-12-29

ES 499.1024

1985/8135

91 54 7 362.024-2

ETCS

2021-06-16

ES 499.1027

1985/8138

91 54 7 362.027-5

WTB; ETCS

2021-05-14

ES 499.1030

1985/8141

91 54 7 362.030-9

 

2020-12-13

ES 499.1039

1985/8150

91 54 7 362.039-0

 

2020-12-13

ES 499.1042

1985/8153

91 54 7 362.042-4

 

2021-06-01

363.070

91 54 7 362.070-5

WTB; ETCS

2021-09-15

363.080

1987/8291

91 54 7 362.080-4

WTB; ETCS

2021-10-22

363.082

1986/8293

91 54 7 362.082-0

WTB; ETCS

2021-09-09

363.087

1988/8338

91 54 7 362.087-9

WTB; ETCS

2021-10-13

363.118

1988/8369

91 54 7 362.118-2

 

2021-04-16

363.119

1988/8370

91 54 7 362.119-0

 

2021-03-11

363.123

1988/8374

91 54 7 362.123-2

 

2021-05-05

363.124

1988/8375

91 54 7 362.124-0

 

2021-09-04

363.158

1989/8640

91 54 7 362.158-8

 

2021-04-26

363.159

1989/8641

91 54 7 362.159-6

 

2020-12-13

363.160

1989/8642

91 54 7 362.160-4

ETCS

2020-12-13

363.161

1989/8643

91 54 7 362.161-2

 

2021-08-13

363.162

1989/8644*

91 54 7 362.162-0

WTB; * na lokomotivě chybný výr. štítek 1989/8647; odstavena - montáž ETCS

2021-10-11

363.163

1989/8645

91 54 7 362.163-8

 

2021-11-04

363.164

1989/8646

91 54 7 362.164-6

ETCS

2021-07-24

363.165

1989/8647

91 54 7 362.165-3

WTB; ETCS

2021-06-08

363.166

1989/8648

91 54 7 362.166-1

 

2021-03-22

363.167

1990/8649

91 54 7 362.167-9

odstavena - závada na převodovce

2021-10-22

363.168

1989/8650

91 54 7 362.168-7

odstavena - vyvazovací obnova R1

2021-08-02

363.169

1989/8651

91 54 7 362.169-5

 

2020-12-13

363.170

1989/8652

91 54 7 362.170-3

 

2021-09-24

363.171

1989/8653

91 54 7 362.171-1

 

2021-08-29

363.172

1989/8654

91 54 7 362.172-9

 

2020-12-13

363.173

1989/8655

91 54 7 362.173-7

ETCS

2021-05-21

363.174

1989/8656

91 54 7 362.174-5

 

2021-10-13

363.175

1989/8657

91 54 7 362.175-2

 

2021-09-04


Lokomotivám řady 362 jsou vyhrazeny turnusové skupiny 350, 351, 352, 353 a 354. Lokomotivy vybavené komunikační linkou WTB jezdí ve skupině 353, v ostatních TS jezdí "esa" bez komunikační linky WTB.

 

Brněnská "esa" oproti GVD 2020/2021 opouští úseky Praha - Ústí nad Labem - Teplice v Čechách, Brno - Blansko a Česká Třebová - Zábřeh na Moravě. Nově se objevují v úseku Choceň - Kolín. V Praze jezdí ve směru od Kolína nikoli do Prahy-Smíchova, nýbrž do Prahy-Vršovic. V současném GVD je můžeme pravidelně spatřit na tratích:

První turnusová skupina 350 je sestavena pro 10 lokomotiv řady 362. Těžiště výkonů představují rychlíky Brno - Havlíčkův Brod - Praha, Blansko - Česká Třebová - Praha a Brno - Šumperk. Po dva dny zajišťují vozbu osobních a spěšných vlaků v úseku Blansko - Choceň. Kromě noci ze soboty na neděli se maloměřické "eso" objeví v Bohumíně s vlakem kategorie nighjet, kam se dostane z Brna přes Břeclav na obratu 831 (835) / 456 // 457 / 826 (836). O víkendech se můžeme s lokomotivou řady 362 setkat na trati Havlíčkův Brod - Jihlava město, v sobotu přijede na R 961 do Jihlavy města a následně se vrátí jako Sv 29961 do Jihlavy, aby v neděli najelo na Sv 29960 do Jihlavy města a na R 960 odjelo do Prahy.

 

Šest lokomotiv obíhá v turnusové skupině 351. Tři dny "esa" obíhají na vozebním rameni Šumperk - Brno - Havlíčkův Brod - Praha a tři dny se vyskytují na osobních vlacích mezi Žďárem nad Sázavou a Kolínem. V noci ze soboty na neděli provádí lokomotiva výkon z Brna přes Břeclav do Bohumína a zpět na obratu 835 / 456 // 457 / 836.

 

Čisté "šumperky" zajišťují dvě lokomotivy v turnusové skupině 352 v samostatných turnusových dnech 1. a 1a. mezi Brnem a Šumperkem.

 

Osobní vlaky na "ferdinandce" v úseku Břeclav - Přerov v pevném řazení vozidel 362 + Bdmtee275 + Bdmtee281 + Bfhpvee295 vozí lokomotivy vybavené komunikační linkou WTB v již tradiční pětidenní turnusové skupině označené číslem 353. Čtyři "esa" obíhají v 2. až 5. turnusovém dni na trati Břeclav - Přerov, v pracovní dny zajedou na obratu Sv 4221 / Sv 3891 z Přerova do Olomouce na odsátí WC a doplnění vody v řídicím voze.
V 1. turnusovém dni vykonává v pracovní dny lokomotiva výkony na mezi Břeclaví, Židlochovicemi a Tišnovem. Ráno odjede na vlaku 830 do Brna a po provozním ošetření vyráží na odpolední obraty BNO 4926 TIV / 4935 ZID / 4938 TIV / 4947 ZID / 4950 BNO a na vlaku 833 odjede do Hodonína; o prázdninách jsou obraty s osobními vlaky odchylné. O víkendech jezdí "eso" v úseku Hodonín - Břeclav - Brno, resp. se začíná výkonem v 5. turnusovém dni večer v pátek, kdy "eso" odjede z Břeclavi do Brna na vlaku 1788. Následuje popůlnoční sobotní osobní vlak 4629 do Hodonína a nad ránem vlak 832 zpět do Brna, v sobotu večer lokomotiva odjíždí na vlaku 833 do Hodonína. Jiné "eso" provádí ze soboty na neděli tentýž oběh.

Řídicí vozy jsou zařazeny do TS 950 a ještě dodávám, že řazení "sysla" v soupravě je předepsáno čelem směrem ku Břeclavi (nebo Vídni, chcete-li).

 

Podobně jako v minulém GVD zabezpečují maloměřické lokomotivy řady 362 dispečerské výkony v Olomouci, České Třebové a Praze ve formě tří samostatných dnů v jedné turnusové skupině 354:

- 1. den ... dispečerský výkon Olomouc hl. n.;

- 1a. den ... dispečerský výkon Česká Třebová;

- 1b. den ... dispečerský výkon Praha hl. n.

 

Pod čarou se zmíním o nasazení slovenských lokomotiv řady 362 ZSSK. Jedna lokomotiva této řady vedená pod Oblastnou správou depa Bratislava vykonává v Břeclavi stejně jako v předešlém GVD dispečerský výkon.


362001

Lokomotiva 362.001 v nově obnoveném nátěru dne 30. 5. 2021 v ŽST Žďár nad Sázavou s vozy Bdmteeo294 50 54 26-18 112-7 a BDsee454 50 54 82-46 253-6 tvoří soupravu vlaku Os 5908. Autor snímku Jakub Matějka.

362002

R 915 Bouzov vedený "esem" 362.002 byl večer 30. 3. 2021 zachycen v ŽST Vyškov na Moravě. Autor snímku Jakub Matějka.

362019

Do Nezamyslic vjíždí dne 11. 9. 2020 vlak R 906 Bouzov v čele s lokomotivou 362.019. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.

362021

Dne 15. 6. 2020 bylo mezi ŽST Brodek u Přerova a zastávkou Rokytnice u Přerova zachyceno "eso" 362.021 s vlakem R 10916 (odklon R 916 Bouzov). Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.


362023

"Eso" 362.023 v čele Os 4217 dne 31. 5. 2016 mezi ŽST Hulín a zastávkou Břest. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.

362024

R 980 Vysočina vedený lokomotivou 362.024 projíždí dne 30. 7. 2020 mezi Přibyslaví a Přibyslaví zastávkou. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.

362027

Mezi ŽST Hulín a zastávkou Břest projíždí dne 28. 4. 2020 vlak Os 4219 v čele s lokomotivou 362.027. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.

362030

Lokomotiva 362.030 dne 19. 9. 2020 projíždí mezi ŽST Bedihošť a zastávkou Čelčice s vlakem R 914 Bouzov. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.


362039

Dne 1. 6. 2020 bylo mezi ŽST Pivín a zastávkou Čelčice zachyceno "eso" 362.039 s vlakem R 901 Bouzov. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.

362042

Odklon Sp 1438 tažený lokomotivou 362.042 projíždí 11. 6. 2019 mezi ŽST Brodek u Přerova a zastávkou Rokytnice u Přerova. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.

362070

Mezi ŽST Brodek u Přerova a zastávkou Rokytnice u Přerova projíždí 15. 6. 2020 vlak R 10914 (odklon R 914 Bouzov) vedený "esem" 362.070. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.

362080

Dne 30. 6. 2019 byla mezi ŽST Věžky a Přerov přednádraží zachycena lokomotiva 362.080 s odklonem R 907 Bouzov. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.


362082

"Eso" 362.082 projíždí dne 9. 9. 2020 mezi zastávkami Kraličky a Vrahovice v čele R 904 Bouzov. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.

362087

Dne 2. 2. 2021 odjede z ŽST Hustopeče u Brna vlak Os 4636 vedený lokomotivou 362.087. Autor snímku Jakub Matějka.

362118

R 603 "Krušnohor" byl dne 4. 6. 2021 zachycen v čele s lokomotivou 362.118 v ŽST Kralupy nad Vltavou. Autor snímku František Bartoš.

362119

"Eso" 362.119 dne 14. 1. 2021 projíždí mezi ŽST Věžky a Přerov přednádraží s R 10907 - odklonem R 907 Bouzov. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.


362123

R 603 "Krušnohor" v čele s lokomotivou 362.123 vjíždí dne 3. 6. 2021 pod vyhlídkovým altánkem na Hostibejku do ŽST Kralupy nad Vltavou. Autor snímku František Bartoš.

362124

Lokomotiva 362.124 projíždí dne 20. 10. 2020 ŽST Prosenice jako vlak Lv 57178. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.

362158

Mezi ŽST Bedihošť a zastávkou Čelčice byla dne 30. 5. 2020 zachycena lokomotiva 362.158 s vlakem R 914 Bouzov. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.

362159

Dne 8. 1. 2021 byl v Nezamyslicích zachycen R 908 Bouzov v čele s lokomotivou 362.159. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.


362160

Vlak R 908 Bouzov vedený lokomotivou 362.160 projíždí 6. 11. 2020 po blažovické spojce, tedy mezi ŽST Holubice a Blažovice. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.

362161

Mezi ŽST Pivín a zastávkou Doloplazy byl dne 1. 2. 2021 zachycen R 908 Bouzov v čele s brněnským "esem" 362.161. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.

362162

Dne 18. 1. 2021 projíždí mezi zastávkou Břest a ŽST Hulín lokomotiva 362.162 s vlakem Os 4210. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.

362163

Mezi ŽST Věžky a Přerov přednádraží byla dne 14. 1. 2021 zachycena lokomotiva 362.163 s R 10905 - odklonem vlaku R 905 Bouzov. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.


362164

"Eso" 362.164 dne 15. 6. 2020 projíždí s vlakem R 10906 (odklon R 906 Bouzov) mezi zastávkou Měrovice nad Hanou a ŽST Němčice nad Hanou. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.

362165

Dne 14. 1. 2021 byla mezi ŽST Přerov přednádraží a Věžky zachycena lokomotiva 362.165 v čele vlaku R 10910 (odklon R 910 Bouzov). Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.

362166

Do ŽST Kralupy nad Vltavou vjíždí dne 9. 6. 2021 vlak R 603 "Krušnohor" vedený lokomotivou 362.166. Autor snímku František Bartoš.

362167

Vykolejení vozů na vlaku Pn 62310 ráno 4. 8. 2021 v Kralupech nad Vltavou zapříčinilo uvíznutí "esa" 362.167 na rameni Kralupy nad Vltavou - Ústí nad Labem, kde dopravovalo rychlíky až do poledne 5. 8. 2021. Na snímku je tato lokomotiva zachycena v ŽST Kralupy nad Vltavou dne 4. 8. 2021 s R 604 "Krušnohor". Autor snímku František Bartoš.


362168

Dne 26. 1. 2021 byl mezi ŽST Přerov přednádraží a Věžky zachycen R 10908 (odklon vlaku R 908 Bouzov) s "esem" 362.168. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.

362169

Mezi ŽST Luleč a Komořany u Vyškova dne 22. 5. 2020 projíždí R 908 Bouzov tažený lokomotivou 362.169. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.

362170

Lokomotiva 362.170 v čele R 911 Bouzov projíždí mezi ŽST Olomouc přednádraží a Štěpánov dne 13. 7. 2020. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.

362171

V Bludově bylo dne 2. 9. 2020 zachyceno "eso" 362.171 s vlakem R 904 Bouzov. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.


362172

R 613 "Krušnohor" tažený lokomotivou 362.172 projíždí ŽST Kralupy nad Vltavou dne 17. 9. 2020. Autor snímku František Bartoš.

362173

Mezi ŽST Přerov přednádraží a Věžky projíždí dne 14. 1. 2021 vlak R 10912 - odklon R 912 Bouzov v čele s "esem" 362.173. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.

362174

V ŽST Pivín byl dne 19. 9. 2020 zachycen R 912 Bouzov vedený lokomotivou 362.174. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.

362175

"Eso" 362.175 s vlakem R 10906 (odklonem R 906 Bouzov) projíždí dne 28. 7. 2020 mezi ŽST Věžky a Chropyně. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.


Provoz v GVD: 2010/2011 | 2011/2012 | 2012/2013 | 2013/2014 | 2014/2015 | 2015/2016 | 2016/2017 | 2017/2018 (DKV Brno) | 2017/2018 (OCÚ Východ) | 2018/2019 | 2019/2020 | 2020/2021

Kliknutím zde se dostanete na vršek stránky