PŘEHLED AKTUALIZACÍ |
|
---|---|
2020-11-22 | Popis GVD 2020/2021. |
2020-12-23 | Řídicí vůz Bfhpvee295 029 je od 17. 12. 2020 odstaven z důvodu více závad. Aktualizovány snímky řídicích vozů Bfhpvee295 023 a 028. |
2021-01-10 | Aktualizovány snímky řídicích vozů Bfhpvee295 023 a 028. |
2021-01-24 | Aktualizován snímek řídicího vozu Bfhpvee295 028. |
2021-02-07 | Odstaveny jsou řídicí vozy Bfhpvee295 025 od 26. 1. 2021 z důvodu závady na elektronice a Bfhpvee295 024 od 29. 1. 2021 z důvodu zahoření. Zpět do provozu se 29. 1. 2021 vrátil řídicí vůz Bfhpvee295 029. Aktualizován snímek řídicího vozu Bfhpvee295 024. |
2021-02-21 | Řídicí vůz Bfhpvee295 025 je od 18. 2. 2021 opět v provozu. |
2021-03-07 | Aktualizován snímek řídicího vozu Bfhpvee295 022. |
Řídicí vozy řady Bfhpvee295 jsou určeny do souprav vozů osobní dopravy s elektrickými nebo motorovými lokomotivami. Zdrojem pro výrobu řídicích vozů se staly osobní vozy Bdt279 vyráběné ve Vagónce Studénka v letech 1986–1987. V Pars Nova a.s. v Šumperku bylo vyrobeno celkem 34 řídicích vozů této řady, původně měly dodávky vozů probíhat v letech 2010–2012. První vůz byl však představen až v červnu 2011 na výstavě Czech Raildays v Ostravě, poslední vozy vyjely až v roce 2013.
Pracovním označením pro tyto řídicí vozy se stala řada 961, avšak obsazení této řady není možné vzhledem k mezitím proběhlému vývoji v označování řídicích vozů. Vozy obdržely řadu Bfhpvee295 s číselným označením 50 54 80-30. Řešení čela vozu připomínající buclaté tváře daly tomuto vozu přezdívku sysel (Sysel obecný - Spermophillus citellus, hlodavec z čeledi veverkovitých).
Ve sledovaných střediscích údržby OCÚ Východ se nachází 9 vozů řady Bfhpvee295, z nichž 7 je turnusovaných. Inventární a zaturnusované počty řídicích vozů jsou stejné jako v předchozím GVD.
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
Btme 50 54 21-08 017-5 |
1986/90462 |
Bfhpvee295 50 54 80-30 021-7 |
SILVIE |
2020-12-13 |
Btme 50 54 21-08 061-3 |
1986/90506 |
Bfhpvee295 50 54 80-30 022-5 |
|
2020-12-13 |
Btme 50 54 21-08 160-3 |
1987/90605 |
Bfhpvee295 50 54 80-30 023-3 |
LOJZÍK |
2020-12-13 |
Btme 50 54 21-08 161-1 |
1987/90606 |
Bfhpvee295 50 54 80-30 024-1 |
PAVLÍNKA; odstaven - po zahoření |
2021-01-29 |
Btme 50 54 21-08 016-7 |
1986/90461 |
Bfhpvee295 50 54 80-30 025-8 |
SIMONA |
2021-02-18 |
Btme 50 54 21-08 158-7 |
1987/90603 |
Bfhpvee295 50 54 80-30 026-6 |
RASŤA |
2020-12-13 |
Btme 50 54 21-08 172-8 |
1987/90617 |
Bfhpvee295 50 54 80-30 027-4 |
LUCINKA |
2020-12-13 |
Btme 50 54 21-08 155-3 |
1987/90600 |
Bfhpvee295 50 54 80-30 028-2 |
ŠINDELKA |
2020-12-13 |
Btme 50 54 21-08 051-4 |
1986/90496 |
Bfhpvee295 50 54 80-30 029-0 |
MICHAL |
2021-01-29 |
Řídicí vozy řady Bfhpvee295 jezdí ve dvou turnusových skupinách 901 a 902. Ve srovnání s minulým GVD řídicí vozy jezdí i na nově elektrizované trati Šakvice - Hustopeče u Brna. Se "sysly" se můžeme pravidelně setkat na tratích:
251 Tišnov - Brno - Hustopeče u Brna, Hrušovany u Brna - Židlochovice;
252 Šakvice - Břeclav;
270 Přerov - Olomouc;
330 Břeclav - Přerov.
Pět řídicích vozů řady Bfhpvee295 jezdí s lokomotivami řady 362 (tzv. "esosysel") a dva řídicí vozy jezdí s lokomotivami řady 242 (tzv. "plechosysel"). Oběhy jsou popsány v sekci lokomotiv řady 242 a 362. Zde pouze stručné shrnutí:
- turnusová skupina 901 ... pětidenní oběh, elektrické lokomotivy řady 362 v TS 304;
- turnusová skupina 902 ... dvoudenní oběh, elektrické lokomotivy řady 242 v TS 202.
Řídicí vůz Bfhpvee295 021 vjíždí do Hrušek zastávky s vlakem Os 4220 dne 3. 10. 2012. Autor snímku Jan Rulíšek. Dne 12. 7. 2020 projíždí Os 4210 v čele s řídicím vozem Bfhpvee295 022 a na konci vlaku s "esem" 362.087 mezi zastávkou Záhlinice a ŽST Tlumačov. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík. Mezi zastávkou Záhlinice a ŽST Tlumačov byl dne 28. 4. 2020 zachycen Os 4216 v čele s řídicím vozem Bfhpvee295 023 a na konci s lokomotivou 362.027. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík. |
Dne 23. 9. 2018 projíždí Os 4210 mezi ŽST Hodonín a Lužice v čele s řídicím vozem Bfhpvee295 025. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík. Řídicí vůz Bfhpvee295 026 v čele Os 4216, na jehož konci vyvíjí výkon lokomotiva 362.080, mezi zastávkou Záhlinice a ŽST Tlumačov dne 27. 3. 2020. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík. Dne 2. 2. 2020 byl mezi zastávkami Rajhrad a Vojkovice nad Svratkou zachycen řídicí vůz Bfhpvee295 027 v čele Os 4917, na konci s lokomotivou 242.240. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík. |
Provoz v GVD: 2011/2012 | 2012/2013 | 2013/2014 | 2014/2015 | 2015/2016 | 2016/2017 | 2017/2018 (DKV Brno) | 2017/2018 (OCÚ Východ) | 2018/2019 | 2019/2020