PŘEHLED AKTUALIZACÍ |
|
---|---|
2020-11-22 | Popis GVD 2020/2021. |
2021-02-21 | Přípojný vůz Bdtn756 309 odjel 8. 2. 2021 na vyvazovací obnovu do DPOV Nymburk a je tak odstaven. |
2021-04-18 | Dne 11. 4. 2021 vyjel do provozu přípojný vůz Bdtn756 309. U vozů řady Bdtn757 deponovaných v SÚ Znojmo došlo k výměně; ze Znojma odjely do SÚ Horní Heršpice vozy 232 (26. 3. 2021), 233 (5. 4. 2021) a naopak do Znojma najely vozy 228 (29. 3. 2021) a 230 (6. 4. 2021). |
Vozy řady Bdtn756 vznikly modernizací vozů, které vyrobila v letech 1969–1970 Vagónka Studénka pod označením řady Baim. ČSD tehdy odebraly těchto vozů celkem 120.
V roce 1983 byla vozům řada změněna na Bmnp, v roce 1990 na Bnp a konečně v roce 2001 na Btn. Co se týče číselného označení, vozy v letech 1994–1995 obdržely řadu 053.
V roce 2004 představila firma KOS Krnov modernizaci jednoho vozu, dostal řadové označení Bdtn 054. Modernizace se ukázala jako zdařilá a v následujících letech následovala modernizace dalších vozů ukončená v roce 2011. Celkem bylo modernizováno 64 vozů. Od 1. 1. 2009 se označení vozu upřesnilo na řadu Bdtn756 a vozy nesou číselný interval 50 54 21-29 3xx.
Pro provoz ve sledovaných střediscích údržby OCÚ Východ je k dispozici 18 vozů, z nichž 13 je turnusovaných. Ve srovnání s minulým GVD je inventární a turnusovaný počet vozů stejný.
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
Baim 70 54 20-09 240-9 |
1970/71495 |
Bdtn756 50 54 21-29 301-8 |
později 053.072 a 054.240; nátěr "Najbrt" |
2020-12-13 |
Baim 70 54 20-09 217-7 |
1970/71472 |
Bdtn756 50 54 21-29 302-6 |
později 053.017 a 054.217 |
2020-12-13 |
Baim 70 54 20-09 248-2 |
1970/71503 |
Bdtn756 50 54 21-29 303-4 |
později 053.077 a 054.248 |
2020-12-13 |
Baim 70 54 20-09 236-7 |
1970/71491 |
Bdtn756 50 54 21-29 304-2 |
později 053.021 a 054.236 |
2020-12-13 |
Baim 70 54 20-09 222-7 |
1970/71477 |
Bdtn756 50 54 21-29 305-9 |
později 053.019 a 054.222 |
2020-12-13 |
Baim 70 54 20-09 286-2 |
1970/71878 |
Bdtn756 50 54 21-29 306-7 |
později 053.040 a 054.286 |
2020-12-13 |
Baim 70 54 20-09 303-5 |
1970/71895 |
Bdtn756 50 54 21-29 307-5 |
později 053.026 a 054.303 |
2020-12-13 |
Baim 70 54 20-09 229-2 |
1970/71484 |
Bdtn756 50 54 21-29 308-3 |
později 053.069 a 054.229 |
2020-12-13 |
Baim 70 54 20-09 296-1 |
1970/71888 |
Bdtn756 50 54 21-29 309-1 |
později 053.056 a 054.296 |
2021-04-11 |
Baim 70 54 20-09 207-8 |
1970/71462 |
Bdtn756 50 54 21-29 310-9 |
později 053.012 a 054.207; nátěr "Najbrt" |
2020-12-13 |
Baim 70 54 20-09 261-5 |
1970/71853 |
Bdtn756 50 54 21-29 311-7 |
později 053.036 a 054.261; nátěr "Najbrt" |
2020-12-13 |
Baim 70 54 20-09 269-8 |
1970/71861 |
Bdtn756 50 54 21-29 312-5 |
později 053.004 a 054.269 |
2020-12-13 |
Baim 70 54 20-09 244-1 |
1970/71499 |
Bdtn756 50 54 21-29 313-3 |
později 053.074 a 054.244 |
2020-12-13 |
Baim 70 54 20-09 295-3 |
1970/71887 |
Bdtn756 50 54 21-29 314-1 |
později 053.043 a 054.295 |
2020-12-13 |
Baim 70 54 20-09 243-3 |
1970/71498 |
Bdtn756 50 54 21-29 315-8 |
později 053.073 a 054.243 |
2020-12-13 |
Baim 70 54 20-09 256-5 |
1970/71511 |
Bdtn756 50 54 21-29 316-6 |
později 053.082 a 054.256 |
2020-12-13 |
Baim 70 54 20-09 274-8 |
1970/71866 |
Bdtn756 50 54 21-29 317-4 |
později ŽSR/ZSSK a 054.274 |
2020-12-13 |
Baim 70 54 20-09 283-9 |
1970/71875 |
Bdtn756 50 54 21-29 318-2 |
později ŽSR/ZSSK a 054.283 |
2020-12-13 |
Obraty vozů řady Bdtn756 jsou zapracovány do 7 turnusových skupin 007, 007a, 008, 009, 010, 011 a 012. Ve srovnání s minulým GVD nedochází ke změně vozebních ramen, vozy jsou pravidelně jsou nasazeny na následujících tratích:
240 Brno - Jihlava;
244 Brno - Hrušovany nad Jevišovkou-Šanov;
340 Brno - Uherské Hradiště;
341 Staré Město u Uherského Hradiště - Vlárský průsmyk.
V prvních dvou turnusových skupinách 007 a 007a jezdí 3 plus 1 přípojné vozy řady Bdtn756 ve spojení s motorovým vozem řady 854 (TS 807, 807a) a řídicím vozem řady ABfbrdtn795 (TS 907, 907a). Stručný popis oběhů je uveden u motorových vozů řady 854.
Dva přípojné vozy obíhají v turnusové skupině 008 mezi Brnem a Starým Městem u Uherského Hradiště. Jeden vůz jede na pátečně-nedělním obratu Brno - Vlárský průsmyk 1769 / 21990 /// 21991 / 1776.
Turnusová skupina 009 je dvoudenní, ale oba vozy jezdí stále spolu. Zajišťují vozbu páru vlaků Brno - Kyjov 4151 // 4144. O víkendu jsou vozy odstaveny.
Další dva vozy obíhají v turnusové skupině 010. První vůz v pracovní dny vůz přijede z Nesovic do Brna na vlaku 4142, pak je nasazen na páru spěšných vlaků Brno - Staré Město u Uherského Hradiště 1761 / 1766 a pak opět odjede do Nesovic na vlaku 4159. Odchylně v pátek jede na spěšném vlaku 1777 do Veselí nad Moravou, zde je v sobotu odstaven a v neděli odpoledne odjede na spěšném vlaku 1767 do Starého Města u Uherského Hradiště a 1772 do Brna, načež odjede do Nesovic na vlaku 4159. Druhý vůz ráno přijede na vlaku 11573 z Hrušovan nad Jevišovkou-Šanova do Brna, vykoná obrat na spěšných vlacích 1765 / 1770 do Starého Města u Uherského Hradiště, načež opět odjíždí do Hrušovan nad Jevišovkou-Šanova na vlaku 11578. V sobotu jede z Hrušovan nad Jevišovkou-Šanova na vlaku 11505 , do Starého Města u Uherského Hradiště jede na vlacích 1763 / 1768 a pak je odstaven v Brně do nedělního obratu 1765 / 1770 a do Hrušovan nad Jevišovkou-Šanova odjede na vlaku 11516.
Oběhy vedené v turnusové skupině 011 jsou jednoduché. Dvojice vozů je provozu v pracovní dny mezi Brnem a Hrušovany nad Jevišovkou-Šanovem na páru vlaků 11574 // 11503.
Poslední vůz jezdí jako jediný této řady na trati Brno - Jihlava v turnusové skupině 012 na osobních a spěšných vlacích. Obraty jsou stejné jako u motorových vozů řady 854 v TS 813a.
Modernizace vozů na novou řadu Bdtn756 50 54 21-29 byla ukončena v roce 2011, posledním vozem se stal vůz s číslem 364. Od července 2011 do února 2013 probíhala modernizace stejné původní řady Btn755 dál, ale modernizované vozy nesou nové označení Bdtn757 50 54 20-29 2xx. Od vozů řady Bdtn756 se odlišují větším prostorem na přepravu spoluzavazadel (jízdních kol) na úkor jednoho oddílu k sezení.
Ve sledovaných střediscích údržby OCÚ Východ je ve stavu 8 vozů, z toho 6 je turnusovaných. Oproti předešlému GVD je inventární a turnusovaný počet vozů na stejné úrovni. Vozy čady Bdtn757 jsou vedeny v SÚ Horní Heršpice, ale zabezpečují i vozbu vedenou pod SÚ Znojmo.
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
Baim 70 54 20-09 221-9 |
1970/71476 |
Bdtn757 50 54 20-29 225-0 |
později 053.018 a 50 54 21-29 017 |
2020-12-13 |
Baim 70 54 20-09 311-8 |
1970/71903 |
Bdtn757 50 54 20-29 226-8 |
později 053.059 a 50 54 21-29 065 |
2020-12-13 |
Baim 70 54 20-09 307-6 |
1970/71899 |
Bdtn757 50 54 20-29 228-4 |
později 053.009 a 50 54 21-29 062; deponie SÚ Znojmo |
2021-03-29 |
Baim 70 54 20-09 262-3 |
1970/71854 |
Bdtn757 50 54 20-29 229-2 |
později 053.023 a 50 54 21-29 038 |
2020-12-13 |
Baim 70 54 20-09 312-6 |
1970/71904 |
Bdtn757 50 54 20-29 230-0 |
později 053.047 a 50 54 21-29 066; deponie SÚ Znojmo |
2021-04-06 |
Baim 70 54 20-09 267-2 |
1970/71859 |
Bdtn757 50 54 20-29 231-8 |
později 053.002 a 50 54 21-29 043; deponie SÚ Znojmo |
2020-12-13 |
Baim 70 54 20-09 272-2 |
1970/71864 |
Bdtn757 50 54 20-29 232-6 |
později 053.007 a 50 54 21-29 047 |
2021-03-26 |
Baim 70 54 20-09 216-9 |
1970/71471 |
Bdtn757 50 54 20-29 233-4 |
později 053.016 a 50 54 21-29 013 |
2021-04-05 |
Pro přípojné vozy řady Bdtn757 jsou vyhrazeny dvě turnusové skupiny 005 a 006. Ve srovnání s minulým GVD jsou vozy pravidelně vedeny na stejných vozebních ramenech. Pravidelně je můžeme vídat na těchto tratích:
244 Brno - Hrušovany nad Jevišovkou-Šanov;
340 Brno - Uherské Hradiště;
341 Staré Město u Uherského Hradiště - Vlárský průsmyk.
Turnusová skupina 005 je jednodenní a zahrnuje vozební ramena z Brna do Hrušovan nad Jevišovkou-Šanova a Starého Města u Uherského Hradiště. Oběhy jsou v pracovní dny totožné jako u vozu řady Bdtn756 jezdícího v TS 010 - viz výše, text o "druhém vozu". Odlišný je víkend. Zatímco vůz řady Bdtn756 je po vlaku 1768 odstaven, vůz řady Bdtn757 ještě vykoná obraty 1771 / 1774, následně jede do Veselí nad Moravou na vlaku 1777 a k vozu řady Bdtn756 se připojí v neděli ve Veselí nad Moravou na vlaku 1765.
Po "vlárské" trati se pohybují dva přípojné vozy zařazené do turnusové skupiny 006, a to na osobních a spěšných vlacích mezi Brnem a Starým Městem u Uherského Hradiště. Jeden vůz jede na pátečně-nedělním obratu Brno - Vlárský průsmyk 1769 / 21990 /// 21991 / 1776.
Pod SÚ Znojmo je pro oběhy vozů řady Bdtn757 vyhrazena jedna turnusová skupina 096. Oproti minulému GVD se vůz nově objevuje, byť sporadicky, na trati Brno - Břeclav. Pravidelně se s vozy řady Bdtn757 můžeme setkat na trati:
246 Znojmo - Břeclav;
251 Brno - Šakvice;
252 Šakvice - Břeclav.
Turnusová skupina 096 je třídenní a vozy vedené pod SÚ Horní Heršpice vykonávají po všechny tři dny vozbu osobních vlaků (a také nově zavedeného nedělního spěšného vlaku) mezi Znojmem a Břeclaví. V sobotu jezdí dva vozy, v neděli dopoledne pouze jeden, odpoledne dva; po dobu cyklistického léta jezdí v sobotu i neděle dva vozy, v neděli pozdě večer vyjíždí i třetí vůz. Novinkou je způsob návozu a odvozu vozu z Brna. Vůz řady Bdtn757 vyjede v pondělí brzy ráno z Brna do Břeclavi na spěšném vlaku 1789 a do Brna se vrací v neděli pozdě večer na spěšném vlaku 1788.
Provoz v GVD: 2006/2007 | 2007/2008 | 2008/2009 | 2009/2010 | 2010/2011 | 2011/2012 | 2012/2013 | 2013/2014 | 2014/2015 | 2015/2016 | 2016/2017 | 2017/2018 (DKV Brno) | 2017/2018 (OCÚ Východ) | 2018/2019 | 2019/2020