PŘEHLED AKTUALIZACÍ |
|
---|---|
2012-11-25 | Popis GVD 2012/2013. |
2012-12-09 | Aktualizovány údaje o obězích v GVD 2012/2013 a stavu vozidlového parku. |
2012-12-16 | Ještě koncem minulého GVD, 7. 12. 2012, došlo na motorovém voze 810.486 k závadě na spalovacím motoru a je odstaven, naopak od 10. 12. 2012 je zpět v provozu motorový vůz 810.640. |
2012-12-29 | Po rekonstrukci na "Regionovu" byl 16. 12. 2012 naposledy ve stavu DKV Brno motorový vůz 810.076. Dne 14. 12. 2012 vznikla závada na nápravové převodovce motorového vozu 809.232, který je tímto odstaven; naopak od 15. 12. 2012 je s opravenou nápravovou převodovkou zpět v provozu motorový vůz 809.057. |
2013-02-02 | Závada na nápravě je důvodem odstavení motorového vozu 810.449 od 8. 1. 2013. Na opravu MVY odjel do DPOV Veselí nad Moravou motorový vůz 809.057, v provozu byl nasazován do 15. 1. 2013. Od 24. 1. 2013 je po opravě převodovky v provozu motorový vůz 809.232. |
2013-02-24 | Od 11. 2. 2013 je opět v pravidelném provozu motorový vůz 810.486. Motorový vůz 810.263, který vypomáhá v PJ Veselí nad Moravou od 16. 11. 2012, byl 18. 2. 2013 do Veselí nad Moravou převeden z Havlíčkova Brodu nadobro. |
2013-03-03 | Motorový vůz 810.449 je od 17. 2. 2013 zpět v provozu. |
2013-03-24 | Po opravě MVY byl 18. 3. 2013 zařazen do provozu motorový vůz 809.057. Od 19. 3. 2013 je pro závadu na motoru odstaven motorový vůz 810.123. |
2013-04-06 | Motorový vůz 810.123 vyjel po opravě jednorázově 25. 3. 2013 a od 2. 4. 2013 už opět jezdí v pravidelném provozu. |
2013-05-26 | Na motorovém voze 810.651 došlo k závadě na nápravové převodovce, od 17. 5. 2013 je odstavený. |
2013-06-02 | Uvedeny změny v turnusové skupině 861 platné od 9. 6. 2013. |
2013-06-23 | Zaznačena změna v TS 832 od 9. 6. 2013; oběhy motorového vozu řady 809 se od 13. 6. do 20. 9. 2013 v důsledku výluky Střelice - Oslavany rozšířily, vůz jezdí každý den až do Moravských Bránic. |
2013-06-29 | Motorový vůz 810.212 je od 18. 6. 2013 neprovozní. |
2013-07-21 | Od května odstavený motorový vůz 810.651 se od 3. 7. 2013 podrobuje opravě MVY. |
2013-09-01 | Do DKV Brno - PP Znojmo byl redislokován pražský motorový vůz 810.667, ve stavu DKV Brno je od 24. 8. 2013. Prvním výkonem se stal Os 24806 ze Znojma do Okříšek dne 26. 8. 2013. |
2013-09-08 | Závada na nápravové převodovce je důvodem odstavení motorového vozu 810.123 od 20. 8. 2013. |
2013-09-15 | Dne 12. 9. 2013 došlo při jízdě vlaku Os 24808 ke střetu motorového vozu 810.433 s traktorem na přejezdu u obce Lesůňky. Vůz je poškozen a odstaven. Krátká zpráva Drážní inspekce vč. fotodokumentace je zde. |
2013-11-03 | Od 20. 10. 2013 je zpět v provozu motorový vůz 810.123. |
2013-11-16 | Motorový vůz 810.651 je po opravě MVY od 7. 11. 2013 opět provozní. |
Motorové vozy řady 809 vznikly úpravou z řady 810. Důvodem bylo přizpůsobení motorového vozu doprovodu vlaku v síle 0/0-S (tzn. 0 vlakvedoucích / 0 průvodčích - doprovod jen strojvedoucím). Úpravy proběhly v letech 1994-1996 v Moravskoslezské vagonce Studénka. Příčka stanoviště strojvedoucího je upravena, dveře jsou opatřeny výdejním okénkem. Ve voze se nachází informační zařízení pro komunikaci mezi cestujícími a strojvedoucím (vyhlašování zastávek, zajištění zastavení na znamení), kontrola bdělosti strojvedoucího KBS-E a později přibyly i automaty na jízdenky a označovače jízdenek. Vozům byly ponechány původní pořadová čísla.
Ve stavu DKV Brno se nachází 4 motorové vozy řady 809, z nichž 3 jsou turnusované. Oproti minulému GVD 2011/2012 jsou počty nezměněné.
Provozní pracoviště Znojmo má přidělený 1 motorový vůz řady 809 zapojený do turnusu a můžeme jej (nově jen o víkendech) vídat na tratích:
244 Hrušovany nad Jevišovkou - Miroslav;
246 Znojmo - Hrušovany nad Jevišovkou.
Dne 17. 8. 2013 je motorový vůz řady 809 plánovaný na Os 24540 / 24541 / 24542 / 24543 na trati Hrušovany nad Jevišovkou - Hevlín (viz Železniční jízdní řád 2013 SŽDC - str. 806).
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
M 152.0232 |
1977/79611 |
95 54 5 809.232-2 |
později 810.232 |
2013-01-24 |
Motorový vůz je zařazen do turnusové skupiny 832 a zabezpečuje vozbu osobních vlaků v úseku Hrušovany nad Jevišovkou - Miroslav, avšak jen o víkendech, neboť v pracovní dny byly vlaky doposud vedené tímto motorovým vozem od 10. 12. 2012 zrušeny. Změna od 9. 6. 2013 vyznačena červeně:
809.232 |
|||
---|---|---|---|
Den |
Pracovní dny |
Sobota |
Neděle |
1. |
odstaven ZNO |
ZNO |
HNJ 24501 MRS / 24500 HNJ / 24503 MRS / 24502 HNJ / 24507 MRS / 24506 HNJ / 24509 MRS / 24508 HNJ / 24511 MRS / 24510 HNJ / 24513 MRS / 24512 HNJ / 4524 ZNO |
V důsledku nepřetržité výluky Střelice - Oslavany v době od 13. 6. do 20. 9. 2013 si motorový vůz řady 809 (zálohovaný motorovým vozem řady 810) zajezdil na "akátce" daleko více, spolu s motorovými vozy řady 842 zajišťoval vozbu osobních a spěšných vlaků v úseku Moravské Bránice - Hrušovany nad Jevišovkou. Turnusová skupina 832 vypadala v uvedeném období takto:
809 |
|||
---|---|---|---|
Den |
Pracovní dny |
Sobota |
Neděle |
1. |
(1): ZNO poh4503 HNJ / 1921 MBR / 4402 MRS / 4405 MBR / 4404 MRS / 4407 MBR / 4406 MRS / 4409 MBR / 4408 MRS / 4411 MBR / 4464 BHE / 4465 MBR / 1922 HNJ / 4524 ZNO / 4561 HNJ
(2)-(4): HNJ 1921 MBR / 4402 MRS / 4405 MBR / 4404 MRS / 4407 MBR / 4406 MRS / 4409 MBR / 4408 MRS / 4411 MBR / 4464 BHE / 4465 MBR / 1922 HNJ / 4524 ZNO / 4561 HNJ
(5): HNJ 1921 MBR / 4402 MRS / 4405 MBR / 4404 MRS / 4407 MBR / 4406 MRS / 4409 MBR / 4408 MRS / 4411 MBR / 4464 BHE / 4465 MBR / 1922 HNJ |
HNJ 4500 ZNO / 4507poh HNJ / 24501-4405 MBR / 4404-24502 HNJ / 24507-4411 MBR / 4410-24508 HNJ / 24511-4415 MBR / 4414-24512 HNJ / 4524poh ZNO |
ZNO 4507poh HNJ / 24501-4405 MBR / 4404-24502 HNJ / 24507-4411 MBR / 4410-24508 HNJ / 24511-4415 MBR / 4414-24512 HNJ / 4524 ZNO |
3 motorové vozy řady 809 se nachází v PJ Veselí nad Moravou, 2 z nich jsou turnusovány.
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
M 152.0057 |
1976/77741 |
95 54 5 809.057-3 |
později 810.057 |
2013-03-18 |
M 152.0336 |
1978/80575 |
95 54 5 809.336-1 |
později 810.336 |
2012-12-09 |
M 152.0358 |
1981/84012 |
95 54 5 809.358-5 |
později 810.358 |
2012-12-09 |
Motorové vozy jsou zařazeny do turnusových skupin 860 a 861. Výčet tratí, na kterých jsou tyto vozy pravidelně nasazeny se oproti GVD 2011/2012 zúžil o úseky Rohatec - Moravský Písek a Moravský Písek - Bzenec:
250 Břeclav - Vranovice;
254 Šakvice - Hustopeče u Brna;
330 Břeclav - Hodonín;
340 Veselí nad Moravou - Kyjov;
343 Veselí nad Moravou - Hodonín.
Oběhy na trati Šakvice - Hustopeče u Brna s provázáním s depem ve Veselí nad Moravou jsou zapracovány v jednodenní turnusové skupině 860. V GVD 2012/2013 jsou o víkendech zrušeny osobní vlaky na trati 254 (změna od 9. 6. 2013 vyznačena červeně):
809.336 |
|||
---|---|---|---|
Den |
Pracovní dny |
Sobota |
Neděle |
1. |
BCV 4660 SAK / 4661 HSB ... a dále všechny osobní vlaky HSB - SAK ... |
BCV 2731 VNM / 2746 HDN |
HDN 4210 BCV |
Druhý motorový vůz obíhá v turnusové skupině 861, což jsou osobní vlaky mezi Veselím nad Moravou a Kyjovem:
Oběh platný do 8. 6. 2013:
810 |
|||
---|---|---|---|
Den |
Pracovní dny |
Sobota |
Neděle |
1. |
|
|
|
Oběh platný od 9. 6. 2013:
810.408, 469, ... |
|||
---|---|---|---|
Den |
Pracovní dny |
Sobota |
Neděle |
1. |
(1): KYV 4163 VNM / pk4108 KYV / 4167 VNM / 4166 KYV / 4173 VNM / 4168 KYV / 4175 VNM / 4170 KYV / 4177 VNM |
odstaven VNM |
VNM 4166 KYV / 4173 VNM / 4168 KYV / 4175 VNM / 4170 KYV / 4177 VNM / 4172 KYV |
Vagonka Tatra Studénka vyrobila v roce 1973 dva prototypy dvounápravových motorových vozů označených M 151.0001 a M 151.0002. Sériová výroba započala v roce 1975 vozem M 152.0003 a skončila v roce 1984, posledním vozem se stal M 152.0678. V roce 1982 byly vyrobeny dva motorové vozy určené na široký rozchod 1520 mm - M 152.5001 a M 152.5002.
Motorový vůz M 151.0001 byl v roce 1974 přeznačen na M 152.0001, avšak v roce 1976 se z něj stal fotogrammetrický vůz FST-1, později označený jako 892.601. V 90. letech byl údajně přeznačen na 810.701.
Druhý prototyp M 151.0002 v roce 1974 obdržel rovněž označení jako řada M 152, tedy M 152.0002 a v roce 1988 přešel - tak jako všechny ostatní motorové vozy řady M 152.0 - na označení řadou 810, konkrétně 810.002.
Z určitého počtu motorových vozů řady 810 se v průběhu 90. let stala řada 809. V době nedávné a současné se část motorových vozů řady 810 přestavuje na motorové vozy v jednotkách řady 814.0 a 814.2.
"Osmsetdesítky" jsou v DKV Brno zastoupeny v počtu 22 vozů, z nichž 14 je turnusovaných. Oproti GVD 2011/2012 se jedná o pokles tří turnusovaných vozů. Vozy jsou vedeny v PP Znojmo, PJ Veselí nad Moravou a PJ Havlíčkův Brod.
Ve Znojmě jsou k dispozici 4 (do 23. 8. 2013 to byly 3 vozy) motorové vozy řady 810, v turnusu jezdí 3 vozy. Ve srovnání s GVD 2011/2012 se počty zprvu nezměnily, až s příchodem motorového vozu 810.667 se od 24. 8. 2013 navýšil inventární počet vozů na 4.
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
M 152.0222 |
1977/79601 |
95 54 5 810.222-0 |
|
2012-12-09 |
M 152.0433 |
1981/84087 |
95 54 5 810.433-3 |
odstaven po násilném poškození (střet s traktorem) |
2013-09-12 |
M 152.0569 |
1982/85802 |
95 54 5 810.569-4 |
|
2012-12-09 |
M 152.0667 |
1984/87867 |
95 54 5 810.667-6 |
|
2013-08-24 |
Znojemské vozy jezdí v jedné třídenní turnusové skupině 831. Jedná se především o výkony na trati Znojmo - Okříšky a zahlédnout je lze na tratích:
240 Okříšky - Jihlava;
241 Znojmo - Okříšky.
Oproti GVD 2011/2012 již nejezdí v úseku Okříšky - Třebíč.
Nejvíc motorových vozů řady 810 se nachází ve Veselí nad Moravou, konkrétně 12 vozů (do 17. 2. 2013 to bylo 11 vozů). Turnusy jsou sestaveny pro 9 z nich, což je stejný stav jako v předchozím GVD.
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
M 152.0223 |
1977/79602 |
95 54 5 810.223-8 |
|
2012-12-09 |
M 152.0263 |
1978/80502 |
95 54 5 810.263-4 |
|
2013-02-18 |
M 152.0290 |
1978/80529 |
95 54 5 810.290-7 |
|
2012-12-09 |
M 152.0408 |
1981/84062 |
95 54 5 810.408-5 |
|
2012-12-09 |
M 152.0455 |
1981/84109 |
95 54 5 810.455-6 |
|
2012-12-09 |
M 152.0469 |
1981/84123 |
95 54 5 810.469-7 |
|
2012-12-09 |
M 152.0486 |
1982/85719 |
95 54 5 810.486-1 |
|
2013-02-11 |
M 152.0537 |
1982/85770 |
95 54 5 810.537-1 |
|
2012-12-09 |
M 152.0627 |
1984/87827 |
95 54 5 810.627-0 |
|
2012-12-09 |
M 152.0628 |
1984/87828 |
95 54 5 810.628-8 |
|
2012-12-09 |
M 152.0651 |
1984/87851 |
95 54 5 810.651-5 |
|
2013-11-07 |
M 152.0663 |
1984/87863 |
95 54 5 810.663-5 |
KAČENKA; |
2012-12-09 |
Motorové vozy jsou zařazeny do turnusových skupin 857, 858 a 859 a pohybují se pravidelně na stejných tratích, jako v předešlém GVD:
250 Břeclav - Kúty;
255 Hodonín - Zaječí;
330 Břeclav - Staré Město u Uherského Hradiště;
340 Kyjov - Veselí nad Moravou - Uherské Hradiště;
341 Staré Město u Uherského Hradiště - Vlárský průsmyk;
342 Bzenec - Moravský Písek;
343 Veselí nad Moravou - Hodonín.
Turnusová skupina 857 je pětidenní. Čtyři dny motorové vozy zajišťují vozbu na tratích Hodonín - Zaječí a Hodonín - Břeclav - Kúty. Pátý den zajíždí motorový vůz z Veselí nad Moravou do Bojkovic.
Ve třídenní turnusové skupině 858 se ukrývají oběhy zejména na rameni Kyjov - Veselí nad Moravou - Vlárský průsmyk / Staré Město u Uherského Hradiště. Mimo to provádí motorové vozy např. výkon na Os 12253 Hodonín - Staré Město u Uh. Hradiště - Kunovice, Os 2734 / 2733 z Veselí nad Moravou do Strážnice či Os 2744 Veselí nad Moravou - Hodonín.
Poslední turnusová skupina 859 je jednodenní a jednoduchá. Motorový vůz řady 810 upravený na doprovod vlaku 0/0-S jezdí na "bzenecké kači" neboli na trati Bzenec - Moravský Písek. Přes noc je vždy ve Veselí nad Moravou. "Domovsky" zde jezdí vůz 810.663.
V Havlíčkově Brodě činí inventární stav 6 motorových vozů řady 810 (do 17. 2. 2013 to bylo 7 vozů), turnusované jsou 2, což je pokles o 3 turnusované vozy oproti GVD 2011/2012.
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
M 152.0097 |
1976/78607 |
95 54 5 810.097-6 |
deponie PP Telč |
2012-12-09 |
M 152.0123 |
1976/78633 |
95 54 5 810.123-0 |
výpomoc v PP Znojmo |
2013-10-20 |
M 152.0212 |
1977/79591 |
95 54 5 810.212-1 |
odstaven |
2013-06-18 |
M 152.0449 |
1981/84103 |
95 54 5 810.449-9 |
|
2013-02-17 |
M 152.0640 |
1984/87840 |
95 54 5 810.640-3 |
|
2012-12-10 |
M 152.0674 |
1984/87874 |
95 54 5 810.674-2 |
|
2012-12-09 |
Havlíčkobrodské "osmsetdesítky" jezdí ve dvou turnusových skupinách 880 a 881. Oproti GVD 2011/2012 pravidelně motorové vozy řady 810 nepotkáme na tratích Světlá nad Sázavou - Ledeč nad Sázavou, Žďár nad Sázavou - Křižanov a Křižanov - Studenec. Naopak nově budou jezdit v úseku Světlá nad Sázavou - Čáslav a Chotěboř - Žďárec u Skutče. V současném GVD budou vozy jezdit na tratích:
230 Havlíčkův Brod - Čáslav;
237 Havlíčkův Brod - Humpolec;
238 Havlíčkův Brod - Žďárec u Skutče;
250 Havlíčkův Brod - Žďár nad Sázavou;
251 Žďár nad Sázavou - Nedvědice - Tišnov.
První motorový vůz je zařazen do turnusové skupiny 880, což jsou výkony na "staré tišnovce":
810.640 |
|||
---|---|---|---|
Den |
Pracovní dny |
Sobota |
Neděle |
1. |
(1)-(4): NMM poh14903 BYP / 14932 NMM / 14905 NED / poh14905 TIV / 14910 NMM / 14933 NED / 14934 NMM / 14935 NED / 14936 NMM (5): NMM poh14903 BYP / 14932 NMM / 14905 NED / poh14905 TIV / 14910 NMM / 14933 NED / 14934 NMM / 14935 NED / 14936 NMM / poh14974 ZNS / poh24914 HBR |
odstaven HBR |
HBR poh5915 ZNS / poh14979 NMM |
Druhá "osmsetdesítka" jezdí v TS 881. V pracovní dny zajišťuje vozbu z Havlíčkova Brod do Humpolce, o víkendech nocuje v Čáslavi, v neděli zajede do Ždírce nad Doubravou i Žďárce u Skutče:
810.674 |
|||
---|---|---|---|
Den |
Pracovní dny |
Sobota |
Neděle |
1. |
(1): ZUS 5323 HBR / 15956 HUC / 15957 HBR / 15960 HUC / 15961 HBR |
CAV 5933 HBR / 5932 CAV |
CAV 5933 HBR / pk1990 ZDO / př1989 HBR / 5308 ZUS |
V DKV Brno se již nevyskytují:
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
M 152.0076 |
1976/77760 |
95 54 5 810.076-0 |
|
2012-12-17 |