Řídicí vozy ř. Bfhpvee295

PŘEHLED AKTUALIZACÍ

2016-11-20

Popis GVD 2016/2017.

2016-12-11

Aktualizovány údaje o obězích v GVD 2016/2017 a stavu vozidlového parku.

2017-01-08

Řídicí vůz Bfhpvee295 028 je od 28. 12. 2016 odstaven z důvodu vyvazovací opravy podvozků v DKV Olomouc.

2017-02-19

Od 15. 2. 2017 je řídicí vůz Bfhpvee295 028 provozní.

2017-04-02

Dne 21. 3. 2017 byl naposledy ve stavu DKV Brno řídicí vůz Bfhpvee295 022 a následně byl předán do DKV Praha.

2017-04-23

Aktualizován snímek řídicího vozu Bfhpvee295 030.

2017-05-28

Dne 12. 5. 2017 odjel do Olomouce na vyvazovací opravu podvozků řídicí vůz Bfhpvee295 030 a je tak odstaven. Řídicí vůz Bfhpvee295 022 si "venku" moc dlouho nepobyl, od 15. 5. 2017 je zpět ve stavu DKV Brno.

2017-07-01

Doplněn snímek řídicího vozu Bfhpvee295 027 a aktualizován snímek řídicího vozu Bfhpvee295 025.

2017-07-30

Řídicí vůz Bfhpvee295 030 je od 16. 7. 2017 provozní, na vyvazovací opravě podvozků v DKV Olomouc jej vystřídal řídicí vůz Bfhpvee295 023, který je odstaven od 18. 7. 2017.


Bfhpvee295 Řídicí vozy řady Bfhpvee295 jsou určeny do souprav vozů osobní dopravy s elektrickými nebo motorovými lokomotivami. Zdrojem pro výrobu řídicích vozů se staly osobní vozy Bdt279 vyráběné ve Vagónce Studénka v letech 1986–1987. V Pars Nova a.s. Šumperk bylo vyrobeno celkem 34 řídicích vozů této řady, původně měly dodávky vozů probíhat v letech 2010–2012. První vůz byl však představen až v červnu 2011 na výstavě Czech Raildays v Ostravě, poslední vozy vyjely až v roce 2013.

 

Pracovním označením pro tyto řídicí vozy se stala řada 961, avšak obsazení této řady není možné vzhledem k mezitím proběhlému vývoji v označování řídicích vozů. Vozy obdržely řadu Bfhpvee295 s číselným označením 50 54 80-30. Řešení čela vozu připomínající buclaté tváře daly tomuto vozu přezdívku sysel (Sysel obecný - Spermophillus citellus, hlodavec z čeledi veverkovitých).

 

Ve stavu DKV Brno se nachází 10 vozů (od 22. 3. do 14. 5. 2017 to bylo jen 9 vozů) řady Bfhpvee295, z nichž 7 je turnusovaných. Oproti minulému GVD turnusová potřeba v novém GVD poklesla o 2 vozy, inventární stav poklesl na začátku GVD o 1 vůz.

PJ Horní Heršpice


Původní označení

Rok / výr. číslo

Současné označení

Poznámka

Aktualizace

Btme 50 54 21-08 067-0

1986/90512

Bfhpvee295 50 54 80-30 010-0

MAREK

2016-12-11

Btme 50 54 21-08 017-5

1986/90462

Bfhpvee295 50 54 80-30 021-7

SILVIE

2016-12-11

Btme 50 54 21-08 061-3

1986/90506

Bfhpvee295 50 54 80-30 022-5

 

2017-05-15

Btme 50 54 21-08 160-3

1987/90605

Bfhpvee295 50 54 80-30 023-3

LOJZÍK; odstaven - vyvazovací oprava podvozků

2017-07-18

Btme 50 54 21-08 161-1

1987/90606

Bfhpvee295 50 54 80-30 024-1

PAVLÍNKA

2016-12-11

Btme 50 54 21-08 016-7

1986/90461

Bfhpvee295 50 54 80-30 025-8

SIMONA

2016-12-11

Btme 50 54 21-08 172-8

1987/90617

Bfhpvee295 50 54 80-30 027-4

 

2016-12-11

Btme 50 54 21-08 155-3

1987/90600

Bfhpvee295 50 54 80-30 028-2

ŠINDELKA

2017-02-15

Btme 50 54 21-08 051-4

1986/90496

Bfhpvee295 50 54 80-30 029-0

MICHAL

2016-12-11

Btme 50 54 21-08 014-2

1986/90459

Bfhpvee295 50 54 80-30 030-8

KAMIL

2017-07-16


Řídicí vozy řady Bfhpvee295 jezdí ve dvou turnusových skupinách 944 a 945. Ve srovnání s minulým GVD 2015/2016 řídicí vozy opustily úsek Rájec-Jestřebí - Pardubice, okruh tratí s jejich pravidelným výskytem je následující:

Turnusová skupina 944 je dvoudenní a zahrnuje obraty osobních vlaků na rameni Křenovice hor. n. - Rájec-Jestřebí a Vranovice - Tišnov. Řídicí vozy jezdí od nedělního večera do sobotního rána a jezdí spolu s lokomotivami řady 242 z TS 204, kde jsou uvedeny i podrobný obraty.

 

Dalších 5 "syslů" se vyskytuje na osobních vlacích převážně v úseku Břeclav - Přerov, jedná se o turnusovou skupinu 945. Popis oběhů je uveden u lokomotiv řady 362, které s řídicími vozy jezdí v TS 305.


295-010

Mezi zastávkou Břest a ŽST Hulín projíždí dne 4. 5. 2014 vlak Os 4214 v čele s řídicím vozem Bfhpvee295 010 a na konci s lokomotivou 362.128. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.

295-021

Řídicí vůz Bfhpvee295 021 vjíždí do Hrušek zastávky s vlakem Os 4220 dne 3. 10. 2012. Autor snímku Jan Rulíšek.

295-022

Po příjezdu z "ferdinandky" řídicí vozy najíždí na heršpickou myčku. Dne 20. 8. 2012 najíždí v Brně hl. n. na myčku přes odstavné nádraží F řídicí vůz Bfhpvee295 022. Autor snímku Jaroslav Stejskal.

295-023

Premiéra řídicího vozu Bfhpvee295 023 na rychlíkové vozbě dne 1. 4. 2013 v Brně hl. n. na odstavném nádraží B před R 815. Autor snímku Jaroslav Stejskal.


295-024

Souprava pro R 811 vjíždí dne 12. 7. 2014 na 2. kolej ŽST Brno hl. n., v čele vlaku bude řídicí vůz Bfhpvee295 024. Autor snímku Alan Butschek.

bfhpvee295-025

Dne 29. 4. 2017 projíždí Os 4208 kolem pivovaru v Záhlinicích v čele s řídicím vozem Bfhpvee295 025. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.

bfhpvee295-027

Na přerovském přednádraží se 4. 6. 2017 nacházela odstavená souprava s řídicím vozem Bfhpvee295 027, v pozadí je vidět lokomotiva 750.132. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.

295-028

Traťovým úsekem Hrušovany u Brna - Vranovice projíždí 13. 1. 2015 řídicí vůz Bfhpvee295 028 tlačený "esem" 362.082 s Sp 1771. Autor snímku Ing. Vojtěch Jelínek.


295-029

Řídicí vůz Bfhpvee295 029 v čele Sp 1773, na jehož konci je lokomotiva 380.019, projíždí 8. 10. 2013 u Vojkovic nad Svratkou. Autor snímku Ing. Vojtěch Jelínek.

Bfpveee295-030

Dne 25. 3. 2017 byl řídicí vůz Bfhpvee295 030 zachycen mezi zastávkou Břest a ŽST Hulín v čele Os 4206, na konci vlaku "eso" 362.162. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.

 

 


Provoz v GVD: 2011/2012 | 2012/2013 | 2013/2014 | 2014/2015 | 2015/2016

Kliknutím zde se dostanete na vršek stránky