Elektrické lokomotivy ř. 362

PŘEHLED AKTUALIZACÍ

2016-11-20

Popis GVD 2016/2017.

2016-12-11

Aktualizovány údaje o obězích v GVD 2016/2017 a stavu vozidlového parku.

2017-01-08

Od 27. 12. 2016 je z důvodu opravy v rozsahu EH odstavena lokomotiva 362.121.

2017-02-05

Dne 16. 1. 2017 byla lokomotiva 363.002 převedena na řadu 362 a nese nové označení 362.002. Po více jak půl roce vyjela 22. 1. 2017 do provozu opravená lokomotiva 362.161. O den později, 23. 1. 2017, vyrazila do provozu po opravě EVY i lokomotiva 362.168. Od 31. 1. 2017 je pro závadu na převodovce odstaveno "eso" 362.111.

2017-02-19

"Eso" 362.002 je od 6. 2. 2017 po modernizaci z řady 363 provozní. V provozním stavu se od 12. 2. 2017 nachází lokomotiva 362.111.

2017-03-05

Od 25. 2. 2017 je pro závadu na elektronice odstavena lokomotiva 362.030.

2017-03-19

"Eso" 362.030 je od 5. 3. 2017 provozní. Dne 11. 3. 2017 došlo mezi ŽST Prostějov hl. n. a Vrbátky za jízdy R 912 ke střetu s automobilem, výsledkem je poškozená a odstavená lokomotiva 362.019.

2017-04-02

Pro více závad je od 23. 3. 2017 odstaveno "eso" 362.056. Zpět do provozu se 31. 3. 2017 vrátila lokomotiva 362.033.

2017-04-23

Na opravu EVY odjelo do DPOV Přerov dne 10. 4. 2017 "eso" 362.162 a je tak odstaveno. Po opravách násilných poškození jsou zpět v provozu lokomotivy 362.024 (od 2. 4. 2017) a 362.019 (od 18. 4. 2017). Dále se do provozu vrátila 4. 4. 2017 hned dvě "esa" 362.056 a 362.121.

2017-07-01

Nepřetržitá výluka Brno hl. n. - Brno-Židenice započatá 3. 6. 2017 přinesla změny v turnusových skupinách 301 až 305, vznikly TS 301a, 301b, 303a. Další změnu v turnusech přinesla nepřetržitá výluka Tišnov - Vlkov u Tišnova, a sice v TS 301, 301a, 303; turnusové skupiny 301b, 303a jsou zrušeny. Od 13. 6. 2017 je zpět v provozu lokomotiva 362.162.

2017-07-30

Lokomotiva 362.023 je od 10. 7. odstavena, nejdříve pro závadu na přepojovači, za několik dní byla přistavena do opravu EVY do DPOV Přerov.

2017-09-24

Ke dni 11. 9. 2017 byla upravena TS 301. "Eso" 362.166 je od 30. 8. 2017 odstavené z důvodu poškození čelníku. Od 21. 9. 2017 je lokomotiva 362.023 opět provozní.

2017-10-29

Od 14. 10. 2017 je opět provozní lokomotiva 362.166.

2017-12-02

Pro více závad je od 28. 10. 2017 odstavena lokomotiva 362.023. Oprava dvojkolí je důvodem odstavení "esa" 362.119 od 10. 11. 2017. V Brně hl. n. došlo 24. 11. 2017 k prudkému najetí "plechovky" 242.235 do "esa" 362.172, které je tak odstavené.

2017-12-10

Od 3. 12. 2017 je z důvodu více závad odstaveno "eso" 362.162. Lokomotiva 362.023 je od 5. 12. 2017 provozní. Z DKV Brno mají být redislokovány do DKV Plzeň 4 lokomotivy řady 362, a sice 362.056, 362.060, 362.123 a 362.128. Lokomotivy 362.060 a 362.128 odjely do Plzně 9. 12. 2017, datum předání doplním. Zbylé dvě lokomotivy budou předány později.


362 Maximální povolená rychlost 120 km/h lokomotiv řady 363 není pro výkony v osobní dopravě dostačující. V roce 1990 Škoda Plzeň vyrobila jednu lokomotivu s maximální povolenou rychlostí 140 km/h s označením 362.001. Další lokomotivy řady 362 vznikly záměnou podvozků mezi lokomotivami řady 162 a 363. Od roku 2009 se modernizace na řadu 362 provádí již bez výměn podvozků. Ve všech případech je lokomotivám ponecháno původní inventární číslo.

 

Lokomotiv řady 362 je ve stavu DKV Brno 42 lokomotiv (do 15. 1. 2017 to bylo 41 lokomotiv), turnusy jsou vytvořeny pro 34 lokomotiv. Ve srovnání s minulým GVD narostla turnusová potřeba o 1 lokomotivu, inventární stav ve srovnání s minulým GVD v době před redislokací vozidel poklesl o 3 stroje.

PJ Maloměřice


Původní označení

Rok / výr. číslo

Současné označení

Poznámka

Aktualizace

ES 499.1001

1980/6451*

91 54 7 362.001-0

* na výr. štítku rok 1981

2016-12-11

ES 499.1002

1980/6452*

91 54 7 362.002-8

* na výr. štítku rok 1978

2017-02-06

ES 499.1019

1985/8130

91 54 7 362.019-2

 

2017-04-18

ES 499.1021

1985/8132

91 54 7 362.021-8

 

2016-12-11

ES 499.1023

1985/8134

91 54 7 362.023-4

WTB

2017-12-05

ES 499.1024

1985/8135

91 54 7 362.024-2

 

2017-04-18

ES 499.1027

1985/8138

91 54 7 362.027-5

WTB

2016-12-11

ES 499.1030

1985/8141

91 54 7 362.030-9

 

2017-03-05

ES 499.1033

1985/8144

91 54 7 362.033-3

WTB

2017-03-31

ES 499.1039

1985/8150

91 54 7 362.039-0

 

2016-12-11

ES 499.1040

1985/8151

91 54 7 362.040-8

 

2016-12-11

ES 499.1042

1985/8153

91 54 7 362.042-4

 

2016-12-11

363.056

1986/8267

91 54 7 362.056-4

WTB

2017-04-04

363.060

1986/8271

91 54 7 362.060-6

 

2016-12-11

363.109

1988/8360

91 54 7 362.109-1

 

2016-12-11

363.111

1988/8362

91 54 7 362.111-7

 

2017-02-12

363.112

1988/8363

91 54 7 362.112-5

 

2016-12-11

363.113

1988/8364

91 54 7 362.113-3

 

2016-12-11

363.118

1988/8369

91 54 7 362.118-2

 

2016-12-11

363.119

1988/8370

91 54 7 362.119-0

odstavena - oprava dvojkolí

2017-11-10

363.121

1988/8372

91 54 7 362.121-6

 

2017-04-04

363.123

1988/8374

91 54 7 362.123-2

 

2016-12-11

363.124

91 54 7 362.124-0

 

2016-12-11

363.128

1988/8379

91 54 7 362.128-1

WTB

2016-12-11

363.158

1989/8640

91 54 7 362.158-8

 

2016-12-11

363.159

1989/8641

91 54 7 362.159-6

 

2016-12-11

363.160

1989/8642

91 54 7 362.160-4

 

2016-12-11

363.161

1989/8643

91 54 7 362.161-2

 

2017-01-22

363.162

1989/8644*

91 54 7 362.162-0

WTB; * na lokomotivě chybný výr. štítek 1989/8647; odstavena - více závad

2017-12-03

363.163

1989/8645

91 54 7 362.163-8

 

2016-12-11

363.164

1989/8646

91 54 7 362.164-6

 

2016-12-11

363.165

1989/8647

91 54 7 362.165-3

WTB

2016-12-11

363.166

1989/8648

91 54 7 362.166-1

 

2017-10-14

363.167

1990/8649

91 54 7 362.167-9

 

2016-12-11

363.168

1989/8650

91 54 7 362.168-7

 

2017-01-23

363.169

1989/8651

91 54 7 362.169-5

 

2016-12-11

363.170

1989/8652

91 54 7 362.170-3

 

2016-12-11

363.171

1989/8653

91 54 7 362.171-1

 

2016-12-11

363.172

1989/8654

91 54 7 362.172-9

odstavena - po násilném poškození (najetí lokomotivou 242.235)

2017-11-24

363.173

1989/8655

91 54 7 362.173-7

 

2016-12-11

363.174

1989/8656

91 54 7 362.174-5

 

2016-12-11

363.175

1989/8657

91 54 7 362.175-2

 

2016-12-11


Lokomotivám řady 362 je vyhrazeno 7 turnusových skupin 301, 302, 303, 304, 305 a 307. Lokomotivy vybavené komunikační linkou WTB jezdí ve skupině 305, ve zbývajících TS jezdí "esa" bez komunikační linky WTB. Oproti minulému GVD tedy skončila vozba souprav lokomotiv řady 362 s řídicími vozy řady Bfhpvee295 na rameni Brno - Česká Třebová - Pardubice.

 

Brněnská "rychlá esa" oproti GVD 2015/2016 jezdí nově na jednom páru osobních vlaků v úseku Kolín - Nymburk hl. n. V platném GVD je můžeme pravidelně spatřit na tratích:

První turnusová skupina 301 je sestavena pro 18 lokomotiv řady 362, které v ní dopravují vlaky dálkové dopravy na ramenech Brno - Havlíčkův Brod - Praha, Brno - Bohumín a expresní vlaky Brno - Česká Třebová - Praha. Na obratu 961 // 960 "eso" zajíždí z Prahy do Jihlavy, na obratu 817 // 816 se projede na trati Brno - Břeclav (jediný výkon na rychlících Brno - Břeclav po převzetí výkonů elektrickými jednotkami řady 660), od 11. 9. 2017 se přidal další obrat Sv 573 / 574. Ve 3. turnusovém dni večer přechází na vozbu vlaků Os Žďár nad Sázavou - Havlíčkův Brod - Kolín, kde vydrží až do konce 6. turnusového dne, v 7. dni se opět vrací na vlaky dálkové dopravy (od 11. 9. 2017 se tyto dny posunuly o jeden vzad, tedy 2., 5. a 6. den). V pracovní dny zajede i z Kolína do Nymburku na vlacích 5904 / poh5879.


Dvě lokomotivy jezdí v turnusové skupině 302 na obězích Brno - Olomouc - Šumperk:


362

Den

Pracovní dny

Sobota

Neděle

1.

SPK 1638 BNO / 907 SPK / 908 BNO / 915 SPK

SPK 914 BNO / 907 SPK / 906 BNO / 915 SPK / 900 BNO

BNO 917 SPK

2.

SPK 914 BNO / 909 SPK / 906 BNO / 917 SPK

SPK 912 BNO / 909 OLC / 908 BNO / 913 SPK / 902 BNO

BNO 903 SPK


Mezi Brnem a Ústím nad Orlicí na straně jedné a Brnem a Šumperkem na straně druhé se pohybují 4 lokomotivy v turnusové skupině 303; po dobu nepřetržité výluky Brno hl. n. - Brno-Židenice od 3. 6. do 10. 9. 2017 tyto oběhy neplatily:


362

Den

Pracovní dny

Sobota

Neděle

1.

BNO 1974 CST / 4763 LET

CST 1973 BNO / 905 SPK / 910 BNO / 911 SPK / 904 BNO

LET 4762 CST / 4763 LET

2.

(1)–(4): LET 4766 UNO / 5077 CST / 1977 BNO / 1976 CST / 4765 LET

 

(5): LET 4766 UNO / 5077 CST / 1977 BNO / 1976 CST [a přechází na (6) 1973]

LET 4762 CST / 4763 LET [a přechází na (+) 4762]

BNO 905 SPK / 910 BNO / 911 SPK / 904 BNO / 18:50 21970 CST / 4765 LET

3.

LET 4760 CST / 1973 BNO / 905 SPK / 910 BNO / 913 SPK / 902 BNO

BNO 917 OLC

SPK 912 BNO / 909 OLC / 908 BNO / 913 SPK / 902 BNO

4.

BNO 901 SPK / 912 BNO / 911 SPK / 904 BNO [a v (5) přechází na (6) 917]

BNO 903 SPK [a přechází na (+) 912]

OLC 914 BNO / 907 SPK / 906 BNO / 915 SPK / 900 BNO


Lokomotiva v jednodenní turnusové skupině 304 jezdí na rameni Brno - Česká Třebová - Pardubice:


362

Den

Pracovní dny

Sobota

Neděle

1.

(1)–(4): LET 4764 CST / 1975 BNO / 1972 CHN / 4761 LET

 

(5): LET 4764 CST / 1975 BNO / 1972 CHN / 4761 LET / 4768 CST / 4765 LET

LET 4766 CST / 5006 PCE / 5009 CST / 4761 LET

LET 4766 CST / 5006 PCE / 5009 CST / 4761 LET


Osobní vlaky na "ferdinandce", resp. v úseku Břeclav - Přerov - Olomouc v pevném řazení vozidel 362 + Bdmtee275 + Bdmtee281 + Bfhpvee295 vozí lokomotivy v pětidenní turnusové skupině 305. Oběhy jsou stejné jako v minulém GVD. Napojení s Brnem se odehrává pomocí Os 4640 (pracovní dny), Os 4612 (sobota ráno) a Os 4666/4658 (sobota večer). V opačném směru najíždí lokomotivy na Os 4635 (pracovní dny) a Os 4633 (nepracovní dny). V pracovní dny odpoledne se stejně jako v minulém GVD "esa" projedou mezi Brnem a Tišnovem na vlacích 4972 / 4979 / 4980 / 4635. Řídicí vozy jsou zařazeny do turnusové skupiny 945 a ještě dodávám, že řazení "sysla" v soupravě je předepsáno čelem směrem ku Břeclavi (nebo Vídni, chcete-li).


Poslední turnusová skupina 307 obsahuje čtyři naprosto samostatné dny pro dispečerské lokomotivy na mimobrněnských stanovištích, a to v Břeclavi, Olomouci hl. n., České Třebové a Praze hl. n.:


362

Den

Pracovní dny

Sobota

Neděle

1a.

(1)–(4): BCV 8:20 - 19:30 dispečerské HV

 

(5): BCV 5:09 Lv 90049 BHM / 409 BCV / 11:10 - 19:30 dispečerské HV

BCV 8:20 - 19:30 dispečerské HV

BCV 8:20 - 19:30 dispečerské HV / 408 BHM / 22:22 Lv 90048 BCV

1b.

OLC 5:30 - 18:30 dispečerské HV

OLC 5:30 - 18:30 dispečerské HV

OLC 5:30 - 18:30 dispečerské HV

1c.

CST 05:00 - 11:00, 13:00 - 21:00 dispečerské HV

CST 05:00 - 11:00, 13:00 - 21:00 dispečerské HV

CST 05:00 - 11:00, 13:00 - 21:00 dispečerské HV

1d.

PHA 7:30 - 19:45 dispečerské HV

PHA 7:30 - 19:45 dispečerské HV

PHA 7:00 - 20:00 dispečerské HV


Z důvodu nepřetržité výluky Brno hl. n. - Brno-Židenice byly od 3. 6. do 30. 6. 2017 turnusové skupiny upraveny takto:
- TS 301 je rozdělena na 3 samostatné turnusové skupiny:
-- 301 ... 7denní oběh Brno - Bohumín s ranním "zubem" s vlaky 4951 / 4956 z Brna hl. n. do Hrušovan u Brna a v pracovní dny návoz cestujících z Brna hl. n. do Modřic k EN 477;
-- 301a ... 8denní oběh Brno - Šumperk, Břeclav - Brno - Česká Třebová - Praha, Brno-Královo Pole - Havlíčkův Brod - Praha, Jihlava - Praha;
-- 301b ... 3denní oběh Žďár nad Sázavou - Havlíčkův Brod - Kolín - Nymburk;
- TS 302 ... beze změny, oběhy ve výše uvedené tabulce platí i nadále;
- TS 303 je "roztržena" na dvě 2denní samostatné turnusové skupiny 303 a 303a;
- TS 304 ... beze změny, oběhy ve výše uvedené tabulce platí i nadále;
- TS 305 ... zůstává 5denní, namísto výkonů Brno - Tišnov "eso" jezdí v úseku Brno hl. n. - Křenovice horní n. a Brno hl. n. - Hrušovany u Brna;
- TS 307 ... beze změny, oběhy ve výše uvedené tabulce platí i nadále.

 

K výše uvedené výluce se připojila nepřetržitá výluka Tišnov - Vlkov u Tišnova, a tím došlo pro období od 1. 7. do 10. 9. 2017 k další úpravě turnusových skupin:
- TS 301 ... zůstává 7denní oběh Brno - Bohumín a v pracovní dny návoz cestujících z Brna hl. n. do Modřic k EN 477 (ranní vlaky 4951 / 4956 o prázdninách nejezdí);
- TS 301a ... 11denní oběh vlaků R Křižanov - Praha, Jihlava - Praha, osobních vlaků Žďár nad Sázavou - Havlíčkův Brod - Kolín - Nymburk a vozba Ex 570, 571, 574 a 577 Břeclav - Brno - Česká Třebová - Praha;
- TS 301b ... zrušena;
- TS 302 ... beze změny, oběhy ve výše uvedené tabulce platí i nadále;
- TS 303 ... 4denní oběh na rameni Brno - Olomouc - Šumperk a Brno - Česká Třebová - Ústí nad Orlicí;
- TS 303a ... zrušena;
- TS 304 ... beze změny, oběhy ve výše uvedené tabulce platí i nadále;
- TS 305 ... zůstává 5denní, namísto výkonů Brno - Tišnov "eso" jezdí v úseku Brno hl. n. - Křenovice horní n. a Brno hl. n. - Hrušovany u Brna;
- TS 307 ... beze změny, oběhy ve výše uvedené tabulce platí i nadále.


V DKV Brno se již nevyskytují:


Původní označení

Rok / výr. číslo

Současné označení

Poznámka

Aktualizace

363.060

1986/8271

91 54 7 362.060-6

 

2017-12-09

363.128

1988/8379

91 54 7 362.128-1

WTB

2017-12-09


362060

R 904 projíždí dne 27. 9. 2017 mezi AHr Zámeček a ŽST Bludov v čele s lokomotivou 362.060. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.

362128

Dne 14. 7. 2014 v ŽST Hodonín vlak Os 4214 s "esem" 362.128. Autor snímku David Prause.

 

 


Provoz v GVD: 2010/2011 | 2011/2012 | 2012/2013 | 2013/2014 | 2014/2015 | 2015/2016

Kliknutím zde se dostanete na vršek stránky