Motorové vozy ř. 842

PŘEHLED AKTUALIZACÍ

2013-11-24

Popis GVD 2013/2014.

2013-12-15

Aktualizovány údaje o obězích v GVD 2013/2014 a stavu vozidlového parku. DKV Brno obdrželo do GVD 2013/2014 dva motorové vozy, 842.019 z Olomouce (ve stavu od 9. 12. 2013) a 842.022 z Plzně (ve stavu od 12. 12. 2013). Inventární stav vozů se pozvedl z 21 na 23 vozidel této řady.

2014-01-05

Poškozený motorový vůz 842.014 (po střetu na přejezdu v Dyji 6. 12. 2013) odjel 3. 1. 2014 na opravu do CZ LOKO Česká Třebová.

2014-01-19

"Prototypy" jsou konečně zpět v Brně. Jako první zasáhl do provozu motorový vůz 842.002, prvním výkonem se stal 7. 1. 2014 vlak Os 4976 z Brna do Tišnova; ze Šumperku do Brna přijel 6. 1. 2014. Vůz 842.001 přijel ze Šumperka 10. 1. 2014 a poprvé s cestujícími vyjel 11. 1. 2014 z Brna do Ivančic na "čtyřech čtyřkách", tedy na Os 4444. Dne 17. 1. 2014 se z CZ LOKO vrátil opravený motorový vůz 842.014.

2014-05-11

Dne 30. 4. 2014 došlo v Kyjově zastávce ke střetu motorového vozu 842.028 v čele Sp 1725 s automobilem, vůz je odstaven.

2014-06-08

Motorový vůz 842.028 vyjel 30. 5. 2014 po opravě do pravidelného provozu.

2014-10-18

Počet motorových vozů řady 842 v DKV Brno poklesne postupně o několik vozů. První "kvatro" 842.003 bylo předáno do DKV Plzeň ke dni 9. 10. 2014. V Brně se s ním cestující svezli naposledy 6. 10. 2014 (Os 4148).

2014-12-07

Z DKV Brno byla předána do DKV Plzeň "kvatra" 842.008 a 842.034. Ve stavu DKV Brno byly oba vozy do 5. 12. 2014 a cestující se zde jimi naposledy svezli 1. 12. 2014 z Miroslavi do Brna na Os 4407 (842.008) a 4. 12. 2014 ze Zastávky u Brna do Brna na Os 4845 (842.034). Oba vozy následně společně odjely 5. 12. 2014 z Brna do Plzně přes Olomouc (kde dobraly olomoucký řídicí vůz ABfbrdtn795 218) a Prahu jako Sv 124552 / 76593 / 100905 / 100886 / 11504 / 100762.

2014-12-16

Čtvrté "kvatro" 842.036 bylo předáno rovněž do Plzně, ve stavu DKV Brno se nacházelo do 9. 12. 2014. S cestujícími zde jelo naposledy 6. 12. 2014 na Os 14423 / 4413 z Ivančic do Brna, načež z Brna odjelo 8. 12. 2014 po českomoravské transverzální dráze a dále z Horažďovic do Plzně jako Sv 100668 / 101934 / 107954 / 111094. Poslední pátý motorový vůz 842.035 byl předán do DKV Olomouc; s cestujícími jel v Brně naposledy 14. 12. 2014 na Sp 1738 Bylnice - Brno a od 16. 12. 2014 je ve stavu DKV Olomouc. Přesun tohoto vozu proběhl 16. 12. 2014 z Brna přes Nezamyslice do Olomouce na konci vlaku Sv 162101 / 103714 v řazení 749.107 (sic!) + 063.408 + 063.409 + 460.006 + 842.035. Z Olomouce pokračoval už sám jako Sv 100853 do Valašského Meziříčí.


842p 842n Motorové vozy ř. 842, přezdívané "kvatra", byly vyrobeny v letech 1988-1994 ve Studénce. Původně měly nést označení M 273.2, ale toto označení zůstalo nakonec nevyužito a oba dva protypy dokončené koncem roku 1988 nesly již nové označení jako řada 842. Sériová výroba 35 vozů proběhla v letech 1993-1994. Prototypy se od sériově vyráběných vozů liší mírně i vzhledem, proto zde uvádím oba obrázky.

 

V listopadu 2008 vyhlásily ČD výběrové řízení na modernizaci motorových vozů řady 842, které se ujala firma Pars Nova a.s. v Šumperku. Modernizace započaly zkraje roku 2010, k dokončení posledních dvou vozů - 842.001 a 842.002 - došlo v druhé polovině prosince 2013, do pravidelného provozu se však vozy dostaly až 7. 1., resp. 11. 1. 2014.

 

V DKV Brno se po téměř celou dobu GVD nacházelo 23 motorových vozů řady 842 (včetně obou prototypů), z nichž 18 bylo turnusováno. Turnusová potřeba oproti předešlému GVD vzrostla o dva vozy. Na podzim 2014 započala výměna 5 motorových vozů řady 842 za 4 motorové vozy řady 854 pro provoz v GVD 2014/2015. Třiadvacet vozů bylo ve stavu DKV Brno do 8. 10. 2014, poté po předání vozu 842.003 počet klesl na 22. Tento stav se držel do 5. 12. 2014, po předání vozů 842.008 a 842.034 počet vozů klesl na 20 a udržel se jen pár dní (do 9. 12. 2014), neboť odjel vůz 842.036. Počet 19 vozů se udržel opět jen na chvíli, aby se odchodem vozu 842.035 ustálil na konečném číslu 18 (datum doplním).

PJ Horní Heršpice


Původní označení

Rok / výr. číslo

Současné označení

Poznámka

Aktualizace

-

1988/91425

95 54 5 842.001-0

MOJMÍR

2014-01-10

-

1988/91426

95 54 5 842.002-8

RICHARD

2014-01-07

-

1993/92843

95 54 5 842.004-4

 

2013-12-15

-

1993/92848

95 54 5 842.009-3

 

2013-12-15

-

1993/92853

95 54 5 842.014-3

PEPA

2014-01-17

-

1993/92854

95 54 5 842.015-0

 

2013-12-15

-

1993/92855

95 54 5 842.016-8

 

2013-12-15

-

1993/92856

95 54 5 842.017-6

 

2013-12-15

-

1993/92857

95 54 5 842.018-4

 

2013-12-15

-

1993/92858

95 54 5 842.019-2

 

2013-12-15

-

1993/92861

95 54 5 842.022-6

 

2013-12-15

-

1993/93680

95 54 5 842.026-7

ALOIS

2013-12-15

-

1993/93681

95 54 5 842.027-5

ZDENEČEK

2013-12-15

-

1993/93682

95 54 5 842.028-3

 

2014-05-30

-

1993/93685

95 54 5 842.031-7

 

2013-12-15

-

1994/93686

95 54 5 842.032-5

 

2013-12-15

-

1994/93687

95 54 5 842.033-3

HONZÍK

2013-12-15

-

1994/93691

95 54 5 842.037-4

 

2013-12-15


Motorové vozy řady 842 jezdí v turnusových skupinách 842, 843, 844, 845, 846 a 847. Na pravidelných výkonech je můžeme vidět na tratích:

Při srovnání s minulým GVD se "kvatra" pravidelně objeví v úseku Brno - Tišnov a také na trati Nezamyslice - Prostějov hl. n.


První turnusová skupina 842 je čtyřdenní a motorové vozy řady 842 jezdí spojené s řídicími vozy řady Bfbrdtn794 z TS 942. Těžiště výkonů se odehrává na trati Brno - Miroslav a Moravské Bránice - Ivančice. O víkendu zajišťují vozbu mezi Znojmem a Břeclaví, zajíždí na jednom páru osobních vlaků do Rapotic, od dubna do října pak v jednom případě i do Náměště nad Oslavou.

 

"Kočkopsi", nebo-li motorové vozy 842 spojené s řídicími vozy řady Bfbrdtn794 (tentokrát zařazenými do TS 943), jezdí v další dvoudenní turnusové skupině 843. V pracovní dny obíhají výhradně na trati Brno - Miroslav a Moravské Bránice - Ivančice. O víkendech rovněž, avšak s tím, že v pátek večer jedna souprava odjede na vlacích 4155 / 4179 do Veselí nad Moravou, odkud se vrátí v sobotu ráno na obratu 4101 / 4110 zpět do Brna; večer opět odjede na stejných vlacích do Veselí nad Moravou, resp. Starého Města u Uherského Hradiště, v neděli ráno zpět do Brna a opět se zapojí do výkonů na trati 244.

 

Devět motorových vozů řady 842 jezdí v turnusové skupině 844. V hrubých rysech lze říci, že tři dny zajišťují vozbu na trati Znojmo - Břeclav, tři dny jezdí mezi Brnem a Bylnicí, dva dny na trati Brno - Jihlava a jeden den z Brna do Hrušovan nad Jevišovkou. V pracovní dny zajíždí až na zastávku Jihlava-Bosch Diesel (obrat 14862 / 4865) a o víkendech v noci zavítá do Hustopečí u Brna (4651 / 4900).

 

Další brněnské "kvatro" se nalézá v turnusové skupině 845. Jedná se o výkony na osobních vlacích Vyškov na Moravě - Nezamyslice se zájezdem do Přerova (třikrát v pracovním dni). Novinkou je zbrojení v Prostějově hl. n., kam odjíždí z Nezamyslic v pracovní dny jako Sv 21989 v 15:25 h a zpět do Nezamyslic jako Sv 21988 s odjezdem v 16.15 h. Nahrazují se tak soupravové jízdy do Brna; motorový vůz vyjede z Brna-Horních Heršpic v neděli v 5.03 h jako Sv 21993 a zpět se vrátí až následující sobotu ve 20.10 h jako Sv 21990.

 

Jednodenní oběh motorového vozu obsahuje turnusová skupina 846, v níž se "kvatro" celý týden pohybuje mezi Brnem a Starým Městem u Uherského Hradiště, pouze v neděli odpoledne zajede do Jihlavy na obratu 4816 / 4819.

 

Poslední brněnské "kvatro" se nalézá v turnusové skupině 847. Jezdí především s osobními vlaky v úseku Nesovice - Brno - Tišnov, které v minulém GVD dopravovala lokomotiva řady 714. V sobotu vykonává obrat Brno - Náměšť nad Oslavou.


V DKV Brno se již nevyskytují:


Původní označení

Rok / výr. číslo

Současné označení

Poznámka

Aktualizace

-

1993/92842

95 54 5 842.003-6

 

2014-10-09

-

1993/92847

95 54 5 842.008-5

 

2014-12-06

-

1994/93688

95 54 5 842.034-1

 

2014-12-06

-

1994/93689

95 54 5 842.035-8

 

2014-12-10

-

1994/93690

95 54 5 842.036-6

 

2014-12-16


842003

Mezi Nemoticemi a Brankovicemi projíždí 20. 3. 2013 vlak Sp 1720 v čele s motorovým vozem 842.003. Autor snímku ing. Tomáš Kašpařík.

842008

Dne 15. 4. 2013 zastavil v Pitíně zastávce Os 4309 v podobě motorového vozu 842.008. Autor snímku ing. Tomáš Kašpařík.

842034

Os 4309 vedený "kvatrem" 842.034 dne 9. 9. 2012 mezi ŽST Újezdec u Luhačovic a zastávkou Šumice. Autor snímku ing. Tomáš Kašpařík.

842035

Motorový vůz 842.035 vjíždí na Silvestra roku 2012 do ŽST Valtice jako Os 4511. Autor snímku ing. Tomáš Kašpařík.


842036

"Kvatro" 842.036 dne 7. 1. 2013 v Bohuslavicích nad Vláří jako Os 4312. Autor snímku ing. Tomáš Kašpařík.

 

 

 


Provoz v GVD: 2001/2002 | 2002/2003 | 2003/2004 | 2004/2005 | 2005/2006 | 2006/2007 | 2007/2008 | 2008/2009 | 2009/2010 | 2010/2011 | 2011/2012 | 2012/2013

Kliknutím zde se dostanete na vršek stránky