PŘEHLED AKTUALIZACÍ |
|
---|---|
2013-11-24 | Popis GVD 2013/2014. |
2013-12-15 | Aktualizovány údaje o obězích v GVD 2013/2014 a stavu vozidlového parku. |
2014-02-02 | Vůz Btx763 006 je od 9. 1. 2014 odstaven z důvodu odlupků na jízdní ploše kol. |
2014-05-11 | Od 11. 3. 2014 je odstaven vůz Bdtx766 002 z důvodu opotřebovaných okolků. |
2014-06-08 | Poslední vůz řady BDdtx764 50 54 82-29 002-8 je od 27. 5. 2014 ve stavu DHV Lužná u Rakovníka. Prozatím je i nadále deponován v Brně, jeho sledování na těchto stránkách však končí. |
2014-06-29 | Dne 16. 5. 2014 byly dva dlouhodobě odstavené vozy řady Btx763 - 014 a 047 - navrženy na zrušení. Po opravě jízdních ploch se vrátily do pravidelného provozu vozy Bdtx766 002 (11. 6. 2014) a Btx763 006 (17. 6. 2014). Vůz BDdtx764 50 54 82-29 002-8 odjel 8. 6. 2014 z Brna směr Lužná u Rakovníka. |
2014-11-16 | Inventární počet vozů řady Btx763 v DKV Brno významně poklesl. Počínaje dnem 7. 11. 2014 jsou zrušené vozy 002, 009, 018, 019, 020, 029, 039 a 041 ve stavu DKV Česká Třebová. Na svoji cestu na odkladiště nepotřebných osobních vozů v České Třebové se konvoj těchto 8 vozů vydal spolu s pomocnými doprovodnými vozy DKV Brno dne 6. 11. 2014 z Brna-Maloměřic (odj. 0:50 h) jako Služ 11412 vedený lokomotivou 362.023. Počet vozů řady Btx763 v DKV Brno nyní činí 14 vozů. Vůz Btx763 001 je veden jako provozní, ale naposledy zatím jel s cetujícími 16. 6. 2014. |
V letech 1958 až 1969 vagónka ve Studénce vyráběla vozy řady Balm. V literatuře se dočteme i o označení Balm-k ("k" jako "krátký") - to pro odlišení od zcela jiných přípojných vozů Balm, dnešní řady Bmx765, která byla naopak popisována jako Balm-d ("d" jako "dlouhý").
V roce 1958 byl vyroben prototyp vozu Balm, sériová výroba pak probíhala v letech 1960 až 1969. Bylo vyrobeno přes 700 (!) vozů. V roce 1983 dostaly vozy nové označení Bix, později (v letech 1994-1995) se změnilo i číselné označení na řadu 020. V období let 1995-1997 proběhla u určitého počtu vozů řady Bix 020 rekonstrukce, při níž vozy prošly úpravou exteriéru i interiéru, např. obdržely nově centrálně ovládané dveře, sedadla byla nahrazena novými, ne nepodobnými tramvajovým sedadlům (takže se v okolí Brna rychle vžilo pojmenování "šalina"), a řada dalších úprav. Takto rekonstruovaná řada byla označena jako řada Bifx, resp. 021. Od roku 2001 se označení řady změnilo na Btx a konečně od roku 2009 na Btx763 s číselným označením 50 54 28-29 0xx.
Vozy řady Btx763 vedené v DKV Brno zde již dožívají, posledním "útočištěm" vozů této řady se stalo Znojemsko. V DKV Brno se nachází celkem 14 vozů (do 6. 11. 2014 to bylo 22 vozů), z nichž 7 je turnusovaných.
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
Balm 5-0245 |
1960/59763 |
Btx763 50 54 28-29 001-7 |
později 70 54 28-05 022, 020.019 a 021.060; odstaven |
2014-06-17 |
Balm 5-0352 |
1960/60335 |
Btx763 50 54 28-29 005-8 |
později 70 54 28-05 124, 020.130 a 021.056 |
2013-12-15 |
Balm 5-0385 |
1960/60681 |
Btx763 50 54 28-29 006-6 |
později 70 54 28-05 157, 020.137 a 021.047 |
2014-06-17 |
Balm 5-0465 |
1961/61077 |
Btx763 50 54 28-29 007-4 |
později 70 54 28-05 232, 020.050 a 021.054 |
2013-12-15 |
Balm 5-0581 |
1961/61670 |
Btx763 50 54 28-29 011-6 |
později 70 54 28-05 346, 020.040 a 021.049 |
2013-12-15 |
Balm 5-0613 |
1962/63226 |
Btx763 50 54 28-29 014-0 |
později 70 54 28-05 378, 020.074 a 021.052; navržen na zrušení |
2014-05-16 |
Balm 5-0714 |
1962/63373 |
Btx763 50 54 28-29 021-5 |
později 70 54 28-05 475, 020.251 a 021.057 |
2013-12-15 |
Balm 5-0717 |
1962/63376 |
Btx763 50 54 28-29 022-3 |
později 70 54 28-05 478, 020.253 a 021.063 |
2013-12-15 |
Balm 5-0724 |
1965/66434 |
Btx763 50 54 28-29 026-4 |
později 70 54 28-05 485, 020.108 a 021.020 |
2013-12-15 |
Balm 5-0795 |
1965/67201 |
Btx763 50 54 28-29 033-0 |
později 70 54 28-05 556, 020.045 a 021.045 |
2013-12-15 |
Balm 70 54 28-05 650-5 |
1969/70660 |
Btx763 50 54 28-29 045-4 |
později 020.089 a 021.015 |
2013-12-15 |
Balm 70 54 28-05 664-6 |
1969/70674 |
Btx763 50 54 28-29 047-0 |
později 020.286 a 021.012; navržen na zrušení |
2014-05-16 |
Balm 70 54 28-05 651-3 |
1969/70661 |
Btx763 50 54 28-29 053-8 |
později 020.090 a 021.029 |
2013-12-15 |
Balm 70 54 28-05 661-2 |
1969/70671 |
Btx763 50 54 28-29 057-9 |
později 020.091 a 021.062 |
2013-12-15 |
Přípojné vozy řady Btx763 zajišťují dopravu cestujících na trati 246 Znojmo - Břeclav, na žádnou jinou trať turnusově nezajíždí. Vozy jsou rozděleny do tří turnusových skupin 032 (třídenní oběh), 033 (dvoudenní oběh) a 034 (jednodenní oběh dvojice vozů). Podobně jako lokomotivy řady 714 jsou vozy Btx763 k vidění v pracovní dny; o víkendech pouze v neděli odpoledne. Oběhy jsou podobné jako v minulém GVD.
V DKV Brno se již nevyskytují:
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
Balm 5-0274 |
1960/59790 |
Btx763 50 54 28-29 002-5 |
později 70 54 28-05 049, 020.181 a 021.061; zrušen |
2014-11-07 |
Balm 5-0508 |
1961/61120 |
Btx763 50 54 28-29 009-0 |
později 70 54 28-05 274, 020.224 a 021.068; zrušen |
2014-11-07 |
Balm 5-0663 |
1962/63322 |
Btx763 50 54 28-29 018-1 |
později 70 54 28-05 427, 020.076 a 021.059; zrušen |
2014-11-07 |
Balm 5-0664 |
1962/63323 |
Btx763 50 54 28-29 019-9 |
později 70 54 28-05 428, 020.077 a 021.044; zrušen |
2014-11-07 |
Balm 5-0690 |
1962/63349 |
Btx763 50 54 28-29 020-7 |
později 70 54 28-05 454, 020.246 a 021.048; zrušen |
2014-11-07 |
Balm 5-0753 |
1965/66463 |
Btx763 50 54 28-29 029-8 |
později 70 54 28-05 514, 020.119 a 021.026; zrušen |
2014-11-07 |
Balm 5-0832 |
1966/67238 |
Btx763 50 54 28-29 039-7 |
později 70 54 28-05 593, 020.273 a 021.046; zrušen |
2014-11-07 |
Balm 70 54 28-05 676-6 |
1969/70688 |
Btx763 50 54 28-29 041-3 |
později 020.063 a 021.013; zrušen |
2014-11-07 |
Ve vagónce Studénka došlo v roce 1961 k výrobě 30 vozů odvozených z řady Balm-k, avšak s částí interiéru upraveného pro přepravu pošty. Vozy nesly označení BFalm. V roce 1983 byly přeznačeny na řadu BixPost, v letech 1994-1995 navíc označeny řadou 022. Od roku 2001 se písmenná řada změnila na BDdtx, a od roku 2009 na BDdtx764 s číselným označením 50 54 82-29 0xx.
Ve stavu DKV Brno - PJ Horní Heršpice se do 26. 5. 2014 nacházel jeden vůz této řady, k 27. 5. 2014 byl předán do DHV Lužná u Rakovníka. Fyzicky z Brna odjel 8. 6. 2014 do České Třebové a dál 14. 6. 2014 do Lužné u Rakovníka.
V DKV Brno se již nevyskytují:
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
BFalm 5-9986 |
1961/62190 |
BDdtx764 50 54 82-29 002-8 |
později 70 54 82-05 016 a 022.005 |
2014-05-27 |
Vozy řady Bdtx766 vznikly v letech 2007-2008 v počtu 5 kusů, roce 2011 doplněné o další dva vozy. Jedná se o úpravu řady Btx763, při níž ve vozech vznikl prostor pro jízdní kola. Potřeba této úpravy byla spjata se stále zhoršujícím se technickým stavem vozů řady BDdtx764 (tehdy označených ještě jako řada BDdtx 022), jež zabezpečovaly přepravu cestujících s jízdními koly na trati 246 Znojmo - Břeclav. K nasazení vozů řady Bdtx766 do provozu došlo na jaře 2008. Vozy nesou označení řady Bdtx766 a číselný interval 50 54 84-29 0xx.
5 vozů řady Bdtx766 se nachází v DKV Brno.
Popisovaných 5 vozů řady Bdtx766 je soustředěno v PP Znojmo, v turnusech jezdí 3, o letních prázdninách 4 vozy.
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
Balm 5-0797 |
1965/67203 |
Bdtx766 50 54 84-29 001-8 |
později 70 54 28-05 558, 020.009 a 021.022 |
2013-12-15 |
Balm 5-0292 |
1960/60275 |
Bdtx766 50 54 84-29 002-6 |
později 70 54 28-05 124, 020.127 a 021.058 |
2014-06-11 |
Balm 70 54 28-05 643-0 |
1969/70653 |
Bdtx766 50 54 84-29 003-4 |
později 020.158 a 021.027 |
2013-12-15 |
Balm 5-0755 |
1965/66465 |
Bdtx766 50 54 84-29 004-2 |
později 70 54 28-05 516, 020.080 a 021.066 |
2013-12-15 |
Balm 5-0758 |
1965/66468 |
Bdtx766 50 54 84-29 005-9 |
později 70 54 28-05 519, 020.082 a 021.055 |
2013-12-15 |
Pro vozy řady Bdtx766 jsou vyhrazeny dvě turnusové skupiny. První z nich - třídenní 031 - je platná celoročně. Druhá skupina 035 je jednodenní a platí jen o letních prázdninách, kdy vůz řady Bdtx766 bude jezdit místo vozu řady Btx763 z oběhu 033. Všechny obraty jsou striktně na trati 246 Znojmo - Břeclav. Vozy můžeme na osobních vlacích spatřit jak v pracovní dny, tak v menší míře i o víkendu.
Provoz v GVD: 2001/2002 | 2002/2003 | 2003/2004 | 2004/2005 | 2005/2006 | 2006/2007 | 2007/2008 | 2008/2009 | 2009/2010 | 2010/2011 | 2011/2012 | 2012/2013