PŘEHLED AKTUALIZACÍ |
|
---|---|
2011-11-20 | Popis GVD 2011/2012. |
2011-12-18 | Aktualizovány údaje o obězích v GVD 2011/2012 a stavu vozidlového parku. Od 10. 12. 2011 jsou ve stavu DKV Brno dva olomoucké motorové vozy 810.254 a 810.586. |
2012-01-15 | Motorový vůz 810.586 je od 19. 12. 2011 pro závadu na topení odstaven. |
2012-03-18 | Ve Velkých Pavlovicích došlo 5. 3. 2012 ke střetnutí motorového vozu 810.469 s nákladním autem (viz např. http://www.dicr.cz/vlak-vykolejil-po-stretnuti-na-prejezdu-ve-velkych) a je tedy odstaven. V pátek 9. 3. 2012 došlo k dalšímu střetu na přejezdu ( http://www.dicr.cz/stretnuti-na-prejezdu-u-kojetic-na-morave-1), jehož aktérem se stal motorový vůz 810.222, který je rovněž odstaven. Od 11. 3. 2012 byl do DKV Brno - PJ Veselí nad Moravou předisponován českotřebovský motorový vůz 810.290. |
2012-04-01 | Motorový vůz 810.222 je od 17. 3. 2012 zpět v provozu, naopak jiný znojemský vůz - 810.569 - je od 27. 3. 2012 odstaven opět po střetu na přejezdu. Dne 22. 3. 2012 byl motorový vůz 810.586 přepraven z PJ Veselí nad Moravou do Pars Nova Šumperk, kde z něj udělají Regionovu. Za své působení v DKV Brno (od 10. 12. 2011) nenajel v pravidelném provozu ani kilometr. |
2012-04-14 | Od 5. 4. 2012 je po opravě násilného poškození provozní motorový vůz 810.569. |
2012-04-29 | Aktér střetu s nákladním automobilem ve Velkých Pavlovicích - motorový vůz 810.469 - je od 24. 4. 2012 opět v provozu. |
2012-06-24 | Motorový vůz 810.254 je od 18. 6. 2012 odstaven, v PARS Nova Šumperk se podrobí rekonstrukci na "Regionovu". Místo něj je od 21. 6. 2012 ve stavu DKV Brno nově (bývalý pražský) motorový vůz 810.486 |
2012-07-05 | Do Pars Nova Šumperk se chystá veselský motorový vůz 810.384. |
2012-08-12 | Motorový vůz 810.384 odjel do PARS Nova Šumperk 9. 7. 2012. Ke dni 24. 7. 2012 je ze stavu DKV Brno vyřazen vůz 810.586, z kterého se stala část plzeňské "Regionovy", a sice vůz 814.195. Dne 7. 8. 2012 dojezdil vůz 810.076, z kterého se v PARS Nova Šumperk stane "Regionova". |
2012-08-26 | Přeprava motorového vozu 810.076 do Pars Nova proběhla 15. 8. 2012. |
2012-09-09 | Ve stavu DKV Brno je od 5. 9. 2012 českotřebovský motorový vůz 810.263, nachází se v PJ Havlíčkův Brod. |
2012-10-14 | Od 23. 9. 2012 je pro závadu na převodovce odstaven motorový vůz 810.123. |
2012-11-04 | Počet motorových vozů řady 810 se v DKV Brno dnem 15. 10. 2012 snížil o jeden, a to po dokončení rekonstrukce vozu 810.254 na "Regionovu" 814.304, která přešla pod DKV Plzeň. Motorový vůz 810.123 je po opravě převodovky od 17. 10. 2012 v provozu; avšak jiná převodovka "odešla" o několik dnů později - 21. 10. 2012 - na motorovém voze 809.057, který je tím pádem odstaven. |
2012-12-08 | Z motorového vozu 810.384 se stala "Regionova" 814.307 a dne 22. 11. 2012 byla "osmsetdesítka" evidenčně v DKV Brno naposledy. Dne 1. 12. 2012 došlo při jízdě Os 15960 ke střetu motorového vozu 810.640 s automobilem, motorový vůz je odstaven. |
Motorové vozy řady 809 vznikly úpravou z řady 810. Důvodem bylo přizpůsobení motorového vozu doprovodu vlaku v síle 0/0-S (tzn. 0 vlakvedoucích / 0 průvodčích - doprovod jen strojvedoucím). Úpravy proběhly v letech 1994-1996 v Moravskoslezské vagonce Studénka. Příčka stanoviště strojvedoucího je upravena, dveře jsou opatřeny výdejním okénkem. Ve voze se nachází informační zařízení pro komunikaci mezi cestujícími a strojvedoucím (vyhlašování zastávek, zajištění zastavení na znamení), kontrola bdělosti strojvedoucího KBS-E a později přibyly i automaty na jízdenky a označovače jízdenek. Vozům byly ponechány původní pořadová čísla.
Ve stavu DKV Brno se nachází 4 motorové vozy řady 809, z nichž 3 jsou turnusované. Oproti minulému GVD 2010/2011 jsou počty nezměněné.
Provozní pracoviště Znojmo má přidělený 1 motorový vůz řady 809 zapojený do turnusu.
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
M 152.0232 |
1977/79611 |
95 54 5 809.232-2 |
později 810.232 |
2011-12-11 |
Motorový vůz je zařazen do turnusové skupiny 837 a zabezpečuje vozbu osobních vlaků v úseku Hrušovany nad Jevišovkou - Miroslav. Turnus je poměrně jednoduchý. V pondělí vyjede motorový vůz ze Znojma na konci Os 4507 do Hrušovan nad Jevišovkou a dále odveze všechny osobní vlaky 245xx mezi Hrušovany nad Jevišovkou a Miroslaví. Večer odjede do Znojma jako Os 4552 a vrátí se zpět do Hrušovan jako Os 4565. V úterý začne ráno vlakem Os 24500 do Miroslavi a takhle to funguje prakticky po celý týden stejně s tím, že v sobotu večer odpadá zájezd do Znojma a v neděli večer se motorový vůz ze Znojma do Hrušovan nad Jevišovkou nevrátí a točí na pondělní Os 4507, na kterém jede k službě pohotový. Oběh je tedy totožný se stavem v GVD 2010/2011.
Tratě s pravidelným provozem motorového vozu ř. 809:
244 Hrušovany nad Jevišovkou - Miroslav;
246 Znojmo - Hrušovany nad Jevišovkou.
3 motorové vozy řady 809 se nachází v PJ Veselí nad Moravou, 2 z nich jsou turnusovány.
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
M 152.0057 |
1976/77741 |
95 54 5 809.057-3 |
později 810.057; odstaven - závada na nápravové převodovce |
2012-10-21 |
M 152.0336 |
1978/80575 |
95 54 5 809.336-1 |
později 810.336 |
2011-12-11 |
M 152.0358 |
1981/84012 |
95 54 5 809.358-5 |
později 810.358 |
2011-12-11 |
Motorové vozy jsou zařazeny do dvoudenního oběhu v turnusové skupině 860. Jedná se zejména o výkony v úseku Veselí nad Moravou - Kyjov a Šakvice - Hustopeče u Brna, celkový přehled tratí, na kterých se vozy pohybují, je následující a oproti GVD 2010/2011 beze změny:
250 Břeclav - Vranovice;
254 Šakvice - Hustopeče u Brna;
330 Moravský Písek - Břeclav;
340 Veselí nad Moravou - Kyjov;
342 Bzenec - Moravský Písek;
343 Veselí nad Moravou - Hodonín.
809.336, 358 |
|||
---|---|---|---|
Den |
Pracovní dny |
Sobota |
Neděle |
1. |
(1): KYV 4163 VNM / poh4108 KYV / 4167 VNM / 4168 KYV / 4173 VNM / 4170 KYV / 4175 VNM [a přechází na (2) 4102]
(2): VNM poh4102 KYV / 4163 VNM / poh4108 KYV / 4167 VNM / 4168 KYV / 4173 VNM / 4170 KYV / 4175 VNM / poh14106 HDN / 21:53 4290 BCV / 4666 VRE / 4667 BCV [a přechází na (3) 4660]
(3): KYV 4163 VNM / poh4108 KYV / 4167 VNM / 4168 KYV / 4173 VNM / 4170 KYV / 4175 VNM [a přechází na (4) 4102]
(4): VNM poh4102 KYV / 4163 VNM / poh4108 KYV / 4167 VNM / 4168 KYV / 4173 VNM / 4170 KYV / 4175 VNM / 4172 KYV / 4177 VNM / [a přechází na (5) 4102]
(5): VNM poh4102 KYV / 4163 VNM / poh4108 KYV / 4167 VNM / 4168 KYV / 4173 VNM / 4170 KYV / 4175 VNM / 4172 KYV / 4177 VNM [a přechází na (6) 14106] |
VNM 14106 HDN / 21:53 4290 BCV / 4666 VRE / 4667 BCV [a přechází na (+) 4662] |
HDN 4210 BCV / 4253 HDN / 14103 VNM / 4168 KYV / 4173 VNM / 4170 KYV / 4175 VNM / 4172 KYV / 4177 VNM / 4174 KYV [a přechází na (1) 4163] |
2. |
(1): BCV 4660 SAK / 4661 HSB / 14602 SAK ... a osobní vlaky SAK - HSB ... HSB 4664 SAK / 4665 BCV / 4666 VRE / 4667 BCV [a přechází na (2) 4660]
(2): BCV 4660 SAK / 4661 HSB / 14602 SAK ... a osobní vlaky SAK - HSB ... HSB 4664 SAK / 4665 BCV / 22:43 24191 MPK / 24190 KYV [a přechází na (3) 4163]
(3): BCV 4660 SAK / 4661 HSB / 14602 SAK ... a osobní vlaky SAK - HSB ... HSB 4664 SAK / 4665 BCV / 4666 VRE / 4667 BCV [a přechází na (4) 4660]
(4): BCV 4660 SAK / 4661 HSB / 14602 SAK ... a osobní vlaky SAK - HSB ... HSB 4664 SAK / 4665 BCV / 4666 VRE / 4667 BCV [a přechází na (5) 4660]
(5): BCV 4660 SAK / 4661 HSB / 14602 SAK ... a osobní vlaky SAK - HSB ... HSB 4664 SAK / 4665 BCV / 4666 VRE / 4667 BCV [a přechází na (6) 4662] |
BCV 4662 SAK / 4663 HSB / 14606 SAK ... a osobní vlaky SAK - HSB ... HSB 4664 SAK / 4665 BCV / 4269 HDN [a přechází na (+) 4210] |
BCV 4662 SAK / 14607 HSB / 14608 SAK ... a osobní vlaky SAK - HSB ... HSB 4664 SAK / 4666 VRE / 4667 BCV [a přechází na (1) 4660] |
Vagonka Tatra Studénka vyrobila v roce 1973 dva prototypy dvounápravových motorových vozů označených M 151.0001 a M 151.0002. Sériová výroba započala v roce 1975 vozem M 152.0003 a skončila v roce 1984, posledním vozem se stal M 152.0678. V roce 1982 byly vyrobeny dva motorové vozy určené na široký rozchod 1520 mm - M 152.5001 a M 152.5002.
Motorový vůz M 151.0001 byl v roce 1974 přeznačen na M 152.0001, avšak v roce 1976 se z něj stal fotogrammetrický vůz FST-1, později označený jako 892.601. V 90. letech byl údajně přeznačen na 810.701.
Druhý prototyp M 151.0002 v roce 1974 obdržel rovněž označení jako řada M 152, tedy M 152.0002 a v roce 1988 přešel - tak jako všechny ostatní motorové vozy řady M 152.0 - na označení řadou 810, konkrétně 810.002.
Z určitého počtu motorových vozů řady 810 se v průběhu 90. let stala řada 809. V době nedávné a současné se část motorových vozů řady 810 přestavuje na motorové vozy v jednotkách řady 814.0 a 814.2.
"Osmsetdesítky" jsou v DKV Brno zastoupeny v počtu 22 vozů (od 11. 3. 2012 do 20. 6. 2012 dvacet tři vozů, do 24. 7. 2012 dvacet čtyři vozů, do 4. 9. 2012 opět dvacet tři vozů, do 14. 10. 2012 dvacet čtyři vozů a do 22. 11. 2012 dvacet tři vozů), z nichž 17 je turnusovaných. Oproti GVD 2010/2011 se jedná o nárůst jednoho vozu v turnusové potřebě. Vozy vedeny v PP Znojmo, PJ Havlíčkův Brod a PJ Veselí nad Moravou.
Ve Znojmě jsou k dispozici 3 motorové vozy řady 810, v turnuse jezdí 3 vozy. Ve srovnání s GVD 2010/2011 se počty nezměnily.
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
M 152.0222 |
1977/79601 |
95 54 5 810.222-0 |
|
2012-03-17 |
M 152.0433 |
1981/84087 |
95 54 5 810.433-3 |
|
2011-12-11 |
M 152.0569 |
1982/85802 |
95 54 5 810.569-4 |
|
2012-04-05 |
Znojemské vozy jezdí v jedné třídenní turnusové skupině 831. Jedná se především o výkony na trati Znojmo - Okříšky a zahlédnout je lze na tratích:
240 Třebíč - Jihlava;
241 Znojmo - Okříšky.
Nejvíc motorových vozů řady 810 se nachází ve Veselí nad Moravou, konkrétně 11 vozů (do 20. 6. 2012 to bylo 13 vozů, do 24. 7. 2012 čtrnáct vozů, do 14. 10. 2012 třináct vozů a do 22. 11. 2012 dvanáct vozů). Turnusy jsou sestaveny pro 9 z nich, což je oproti GVD 2010/2011 nárůst o jeden vůz způsobený novými výkony v úseku Břeclav - Kúty místo dosavadní soupravy tažené elektrickou lokomotivou.
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
M 152.0223 |
1977/79602 |
95 54 5 810.223-8 |
|
2011-12-11 |
M 152.0290 |
1978/80529 |
95 54 5 810.290-7 |
|
2012-03-11 |
M 152.0408 |
1981/84062 |
95 54 5 810.408-5 |
|
2011-12-11 |
M 152.0455 |
1981/84109 |
95 54 5 810.455-6 |
|
2011-12-11 |
M 152.0469 |
1981/84123 |
95 54 5 810.469-7 |
|
2012-04-24 |
M 152.0486 |
1982/85719 |
95 54 5 810.486-1 |
|
2012-06-21 |
M 152.0537 |
1982/85770 |
95 54 5 810.537-1 |
|
2011-12-11 |
M 152.0627 |
1984/87827 |
95 54 5 810.627-0 |
|
2011-12-11 |
M 152.0628 |
1984/87828 |
95 54 5 810.628-8 |
|
2011-12-11 |
M 152.0651 |
1984/87851 |
95 54 5 810.651-5 |
|
2011-12-11 |
M 152.0663 |
1984/87863 |
95 54 5 810.663-5 |
|
2011-12-11 |
Motorové vozy jsou zařazeny do turnusových skupin 857, 858 a 859 a pohybují se pravidelně na těchto tratích (oproti GVD 2010/2011 můžeme vozy nově vídat na trati 250 v úseku Břeclav - Kúty):
250 Břeclav - Kúty;
255 Hodonín - Zaječí;
330 Břeclav - Staré Město u Uherského Hradiště;
340 Kyjov - Veselí nad Moravou - Uherské Hradiště;
341 Staré Město u Uherského Hradiště - Vlárský průsmyk;
342 Bzenec - Moravský Písek;
343 Veselí nad Moravou - Hodonín.
Turnusová skupina 857 je pětidenní. Dá se říct, že se z převážné části jedná o "hodonínské" obraty. Dva dny dopravují motorové vozy osobní vlaky na trati Hodonín - Zaječí a dva dny Hodonín - Břeclav - Kúty. Pátý den zajíždí motorový vůz z Veselí nad Moravou do Bojkovic.
Ve třídenní turnusové skupině 858 se ukrývají oběhy zejména na rameni Kyjov - Veselí nad Moravou - Vlárský průsmyk / Staré Město u Uherského Hradiště. Mimo to provádí motorové vozy např. výkon na Os 12253 Hodonín - Staré Město u Uh. Hradiště - Kunovice, Os 14152 / 14151 z Veselí nad Moravou do Strážnice či Os 14106 Veselí nad Moravou - Hodonín.
Poslední turnusová skupina 859 je jednodenní a jednoduchá. Motorový vůz řady 810 upravený na doprovod vlaku 0/0-S jezdí na "bzenecké kači" neboli na trati Bzenec - Moravský Písek. Přes noc je vždy ve Veselí nad Moravou. "Domovsky" zde jezdí vůz 810.663.
V Havlíčkově Brodě činí inventární stav 8 motorových vozů řady 810, turnusovaných jich je 5.
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
M 152.0076 |
1976/77760 |
95 54 5 810.076-0 |
odstaven - přestavba na ř. 814 v Pars Nova Šumperk |
2012-08-15 |
M 152.0097 |
1976/78607 |
95 54 5 810.097-6 |
PP Telč |
2011-12-11 |
M 152.0123 |
1976/78633 |
95 54 5 810.123-0 |
|
2012-10-17 |
M 152.0212 |
1977/79591 |
95 54 5 810.212-1 |
|
2011-12-11 |
M 152.0263 |
1978/80502 |
95 54 5 810.263-4 |
|
2012-09-05 |
M 152.0449 |
1981/84103 |
95 54 5 810.449-9 |
|
2011-12-11 |
M 152.0640 |
1984/87840 |
95 54 5 810.640-3 |
odstaven - násilné poškození (střet s automobilem) |
2012-12-01 |
M 152.0674 |
1984/87874 |
95 54 5 810.674-2 |
|
2011-12-11 |
Havlíčkobrodské "osmsetdesítky" jezdí ve třech turnusových skupinách 877, 878 a 879 na tratích stejných jako v minulém GVD 2010/2011:
212 Světlá nad Sázavou - Ledeč nad Sázavou;
230 Havlíčkův Brod - Světlá nad Sázavou;
237 Havlíčkův Brod - Humpolec;
238 Havlíčkův Brod - Chotěboř;
250 Havlíčkův Brod - Křižanov;
251 Žďár nad Sázavou - Nedvědice - Tišnov;
252 Křižanov - Studenec.
V jednodenní turnusové skupině 877 se motorový vůz řady 810 pohybuje na trati Havlíčkův Brod - Humpolec a v pracovní dny večer si na obratu 14825 / 14832 zajede do Žďáru nad Sázavou a zpět. O víkendech ráno se vůz objeví v Chotěboři na obratu poh5300 / 5323.
"Osmsetdesítka" na "staré tišnovce" jezdí v TS 878. Tyto oběhy zde rozepíši podrobněji:
810.449 |
|||
---|---|---|---|
Den |
Pracovní dny |
Sobota |
Neděle |
1. |
(1)-(4): NMM pk14903 BYP / 14932 NMM / 14905 NED / pk14905 TIV / 14910 NMM / 14933 NED / 14934 NMM / 14935 NED / 14936 NMM (5): NMM pk14903 BYP / 14932 NMM / 14905 NED / pk14905 TIV / 14910 NMM / 14933 NED / 14934 NMM / 14935 NED / 14936 NMM / poh14974 ZNS / poh24914 HBR |
odstaven v Havlíčkově Brodě |
HBR poh5915 ZNS / poh14977 NMM |
Turnusová skupina 879 je třídenní. V prvním dni jsou to výkony na trati Havlíčkův Brod - Humpolec, druhý a třetí den mezi Křižanovem a Studencem. V závěru třetího dne se vůz vrací zpět na "humpolačku". V neděli si motorový vůz zajede do Ledče nad Sázavou.
V DKV Brno se již nevyskytují:
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
M 152.0254 |
1978/80493 |
95 54 5 810.254-3 |
|
2012-10-14 |
M 152.0384 |
1981/84038 |
95 54 5 810.384-8 |
|
2012-11-23 |
M 152.0586 |
1982/85819 |
95 54 5 810.586-8 |
|
2012-07-24 |
Dne 17. 6. 2011 projíždí mezi zastávkou Mezihoří a ŽST Chornice Os 14705 v podobě motorového vozu 810.254. Autor snímku ing. Tomáš Kašpařík. 810.384 Dne 5. 8. 2011 projíždí Os 23113 mezi ŽST Příbor a zastávkou Skotnice v čele s motorovým vozem 810.586 a k službě pohotovým motorovým vozem 810.533. Autor snímku ing. Tomáš Kašpařík.
|
Provoz v GVD: 2010/2011