Motorové vozy ř. 850

PŘEHLED AKTUALIZACÍ

2010-11-15

Popis GVD 2010/2011. Stav a události v GVD 2009/2010 viz odkaz na konci této stránky.

2010-12-14

Aktualizovány údaje o obězích v GVD 2010/2011 a stavu vozidlového parku.

2011-02-05

Od 24. 1. 2011 je pro závadu na brzdě odstaven motorový vůz 850.021.

2011-03-05

Motorový vůz 850.021 je od 7. 2. 2011 opět provozní.

2011-03-26

Posledním dnem, kdy byl ve stavu DKV Brno motorový vůz 850.032, byl 22. 3. 2011; poté byl předán k fyzické likvidaci. Do běžného provozu zasahují motorové vozy 850.015, 850.021 (oba jsou deponovány v Horních Heršpicích) a 850.030, který je "doma" v PP Znojmo (již od 19. 11. 2010).

2011-08-02

Motorový vůz 850.030 je od 19. 7. 2011 odstaven pro závadu na nápravové převodovce. Na Znojemsko byl proto místo něj ještě týž den převeden vůz 850.015.

2011-08-07

Dobrá zpráva - motorový vůz 850.030 je opraven, provozní je od 5. 8. 2011. Nyní tedy vyjíždí z Heršpic vozy 850.021, 850.030 a ze Znojma 850.015.

2011-10-13

Vůz 850.021 je od 3. 10. 2011 odstaven, do chladícího oběhu se dostal olej. Ze Znojma odjel do Brna vůz 850.015 (poslední výkon na Znojemsku vykonal 4. 10.) a místo něj se ve Znojmě objevil prototyp 850.001.

2011-12-04

Pro odstranění drobné závady na motorovém voze 850.001 tento vůz 29. 11. 2011 přejel ze Znojma do Horních Heršpic (na závěsu Os 4503 a dále z Břeclavi jako Sv 1. nsl 800).


850 V DKV Brno je ve stavu několik posledních exemplářů "krokodýlů", neboli dnes již legendárních motorových vozů řady 850. Dva prototypy byly vyrobeny v roce 1962, sériová výroba proběhla v letech 1966-1967, to vše ve Vagónce Tatra Studénka. Vozy obdržely označení M 286.0, ale je nutné zmínit, že prototypy nesly do roku 1964 označení M 283.1 (druhé obsazení této řady).

 

V Brně se nachází celkem 4 motorové vozy řady 850. Vůz 850.001 je ve stavu DHV Lužná u Rakovníka s deponií a v Brně a měl by být využíván se jen při zvláštních příležitostech.

 

Od prosince 2008 nejsou tyto motorové vozy turnusovány, ale přesto jsou v provozu vidět na záskocích při poklesu provozního stavu motorových vozů řady 842 nebo 854. Občasné poruchy "kvater" a "katrů" s přihlédnutím na modernizaci motorových vozů řady 842 dává dobrý předpoklad k nasazování "krokodýlů" i nadále. Ukončení jejich provozování tak bude záviset na haváriích jejich motorů, převodovek apod., které by je definitivně vyřadily z provozu. Opravy takovýchto havárií totiž prakticky nepřipadají do úvahy.

PS Horní Heršpice


Původní označení

Rok / výr. číslo

Současné označení

Poznámka

Aktualizace

M 283.101II

1962/63739

95 54 5 850.001-9

ve stavu DHV Lužná u Rakovníka

2010-12-12

M 286.0015

1967/68380

95 54 5 850.015-9

 

2010-12-12

M 286.0021

1967/68386

95 54 5 850.021-7

odstaven - olej v chladícím oběhu

2011-10-03

M 286.0030

1967/68978

95 54 5 850.030-8

 

2011-08-05


Zvláštní úpravy motorových vozů:

 

Vzhledem ke skutečnosti, že brněnští "krokodýlové" pějí labutí píseň, uvádím zde zejména pro zpětné dohledání nasazení těchto vozů do provozu. Tabulku budu aktualizovat nepravidelně a na její aktualizaci nebudu zvlášť upozorňovat v horní části této stránky, ani na titulní stránce. Nepište mi prosím dotazy kdy a na čem vozy budou nasazeny. Tyto informace mi nejsou známy. Tabulka je ke stažení zde a naposledy byla editována 10. 12. 2011.


 

V DKV Brno se již nevyskytují:


Původní označení

Rok / výr. číslo

Současné označení

Poznámka

Aktualizace

M 286.0032

1967/68980

95 54 5 850.032-4

zvláštní úpravy vozu: dvojitá okna, textilní potahy sedadel, motor KS 12 V 170 DR (z řady 853), elektrický pohon stěračů, INTELO, vlakový zabezpečovač LS IV, zaslepené čelo na straně motoru, ohřev 3 x 400 V;
20. 7. 2010 navržen na zrušení, 15. 9. 2010 zrušen (č. j. 58551/2010-O12), 23. 3. 2011 předán k fyzické likvidaci

2011-03-23

850032

Motorový vůz 850.032 v čele Os 4443 vjíždí dne 3. 12. 2008 do Moravských Bránic. Autor snímku ing. Tomáš Kašpařík.

 

 

 

 

 

 


Provoz v GVD: 2001/2002 | 2002/2003 | 2003/2004 | 2004/2005 | 2005/2006 | 2006/2007 | 2007/2008 | 2008/2009 | 2009/2010

Kliknutím zde se dostanete na vršek stránky