Elektrické lokomotivy ř. 362

PŘEHLED AKTUALIZACÍ

2010-11-15

Popis GVD 2010/2011.

2010-12-14

Aktualizovány údaje o obězích v GVD 2010/2011 a stavu vozidlového parku. K 12. 12. 2010 byla do Brna zapůjčena plzeňská lokomotiva 362.131 na vykrytí vozby, kterou měla obstarávat lokomotiva řady 380.

2010-12-24

Od začátku nového GVD je odstavena lokomotiva 362.060, u níž je nutno vyměnit některé trakční motory.

2010-12-28

K datu zahájení GVD 2010/2011 bylo ve stavu DKV Brno 28 lokomotiv (nepočítám jednu zapůjčenou), od 23. 12. 2010 počet vzrostl na 29 příchodem modernizované lokomotivy 362.021 (ex 363.021). Od 17. 12. 2010 je odstavena lokomotiva 362.119 z důvodu přeskoků na trakčních motorech.

2011-01-07

Z DKV Plzeň je od 1. 1. 2011 v DKV Brno zapůjčena lokomotiva 362.127.

2011-01-15

Lokomotiva 362.060 je od 6. 1. 2011 opět provozní.

2011-02-05

Od 29. 1. 2011 je pro závadu na tlumivkách odstavena lokomotiva 362.019.

2011-03-05

Úprava turnusové skupiny 304 k 6. 3. 2011. "Eso" 362.119 odstavené od 17. 12. 2010 se od 21. 1. 2011 podrobuje opravě EVY. Lokomotiva 362.019 je od 9. 2. 2011 opět provozní. Dnem 23. 2. 2010 je lokomotiva 363.042 po modernizaci přeznačena na 362.042 a čeká na vydání průkazu způsobilosti. Několik dnů předtím (19. 2. 2011) byla zapůjčená lokomotiva 362.127 vrácena zpět do DKV Plzeň. Z důvodu hlučné převodovky je od 26. 2. 2011 odstavena lokomotiva 362.124, která plynule přejde (7. 3. 2011) do opravy EVY.

2011-03-13

Lokomotiva 362.042 se dočkala potřebných dokladů, od 10. 3. 2011 je provozní. Stejného dne došlo k uvedení do provozu "esa" 362.119 po opravě EVY.

2011-03-20

Od 14. 3. 2011 je odstavena lokomotiva 362.161 z důvodu prasklé obruče.

2011-04-25

Dnem 20. 4. 2011 se po dokončení opravy EH stalo z lokomotivy 363.109 "rychlé eso" 362.109, nyní čeká na vyřízení potřebných dokladů. Aktualizován snímek lokomotivy 362.174.

2011-05-01

Od 23. 4. 2011 je po opravě EVY v provozu lokomotiva 362.124.

2011-05-15

Zaznamenána změna v TS 304 platná od 1. 5. 2011. Lokomotiva 362.131, zapůjčená do Brna, se 10. 5. 2011 vrátila zpět do DKV Plzeň. Téhož dne se do pravidelného provozu zapojila lokomotiva 362.109.

2011-05-23

Požár lokomotivy 362.165, ke kterému došlo 16. 5. 2011 v Přerově, je důvodem jejího odstavení, bude provedena oprava EH. Opravě EVY v DPOV Přerov se od 18. 5. 2011 podrobuje lokomotiva 362.121.

2011-06-05

Lokomotiva 362.161, které v březnu praskla za jízdy vlaku obruč na nápravě, je od 1. 6. 2011 zpět v provozu.

2011-06-18

Dne 8. 6. 2011 došlo na zastávce Spytihněv ke střetu lokomotivy 362.173 s nákladním autem, "eso" je odstavené.

2011-06-26

Lokomotiva 362.168 se 23. 6. 2011 zamotala v České Třebové do trakčního vedení, je odstavena a 27. 6. 2011 "nastupuje" na opravu EVY.

2011-07-03

Po opravě EVY je od 28. 6. 2011 v provozu lokomotiva 362.121.

2011-07-17

Pro více závad je od 3. 7. 2011 odstavena lokomotiva 362.166.

2011-08-02

Od 23. 7. 2011 je v provozu "eso" 362.168 po opravě EVY a dále je v provozu lokomotiva 362.166, a sice od 1. 8. 2011.

2011-08-07

Po střetu s traktorem je od 4. 8. 2011 odstavená lokomotiva 362.122.

2011-09-18

Lokomotiva 362.122 je od 10. 9. 2011 opět provozní.

2011-10-13

Dnem 30. 9. 2011 se počet brněnských lokomotiv řady 362 zvýšil na 32, a sice modernizací lokomotivy 363.087 na řadu 362 (nyní ještě čeká na vydání dokladů).

2011-10-30

Po opravě (střet s nákladním autem) se vrátila od 16. 10. 2011 do provozu lokomotiva 362.173.

2011-11-20

Lokomotiva 362.109 byla přemístěna do Plzně, ve stavu DKV Brno byla naposledy 4. 11. 2011. Ke dni 7. 11. 2011 naopak přešla pod řadu 362 lokomotiva 362.040 (prozatím stále v ČMŽO Přerov) a o něco později, 15. 11. 2011 do Brna přibylo nové "rychlé eso", a sice 362.080. Počet lokomotivy řady 362 v DKV Brno tak vzrostl z 32 na 33. Od 2. 11. 2011 je po požáru v provozu lokomotiva 362.165. Lokomotiva 362.087 je od 11. 11. 2011 provozní, v listopadu bude využita na odzkušování v Brně přechodně nacházejícího se řídícího vozu Bfhpvee295 002.

2011-12-10

Lokomotiva 362.080 po vystavení potřebných dokladů vyjela do pravidelného provozu 11. 12. 2011.


362 Maximální povolená rychlost 120 km/h lokomotiv řady 363 není pro výkony v osobní dopravě dostačující. V roce 1990 Škoda Plzeň vyrobila jednu lokomotivu s maximální povolenou rychlostí 140 km/h s označením 362.001. Další lokomotivy řady 362 vznikly záměnou podvozků mezi lokomotivami řady 162 a 363. Od roku 2009 se rekonstrukce na řadu 362 provádí již bez výměn podvozků. Ve všech případech je lokomotivám ponecháno původní inventární číslo.

 

Lokomotiv řady 362 je ve stavu DKV Brno 33, turnusy jsou vytvořeny pro 29 lokomotiv.

PJ Maloměřice

Původní označení

Rok / výr. číslo

Současné označení

Poznámka

Aktualizace

ES 499.1019

1985/8130

91 54 7 362.019-2

 

2011-02-09

ES 499.1021

1985/8132

91 54 7 362.021-8

 

2010-12-23

ES 499.1040

1985/8151

91 54 7 362.040-8

odstavena - rekonstrukce v ČMŽO Přerov

2011-11-07

ES 499.1042

1985/8153

91 54 7 362.042-4

 

2011-03-10

363.060

1986/8271

91 54 7 362.060-6

 

2011-01-06

363.080

91 54 7 362.080-4

 

2011-12-11

363.087

91 54 7 362.087-9

 

2011-11-11

363.111

1988/8362

91 54 7 362.111-7

 

2010-12-12

363.112

1988/8363

91 54 7 362.112-5

 

2010-12-12

363.113

1988/8364

91 54 7 362.113-3

 

2010-12-12

363.116

1988/8367

91 54 7 362.116-6

 

2010-12-12

363.118

1988/8369

91 54 7 362.118-2

 

2010-12-12

363.119

1988/8370

91 54 7 362.119-0

 

2011-03-10

363.120

1988/8371

91 54 7 362.120-8

 

2010-12-12

363.121

1988/8372

91 54 7 362.121-6

 

2011-06-28

363.122

1988/8373

91 54 7 362.122-4

 

2011-09-10

363.123

91 54 7 362.123-2

 

2010-12-12

363.124

91 54 7 362.124-0

 

2011-04-23

363.158

1989/8640

91 54 7 362.158-8

 

2010-12-12

363.159

1989/8641

91 54 7 362.159-6

 

2010-12-12

363.161

1989/8643

91 54 7 362.161-2

 

2011-06-01

363.163

1989/8645

91 54 7 362.163-8

 

2010-12-12

363.164

1989/8946

91 54 7 362.164-6

 

2010-12-12

363.165

1989/8647

91 54 7 362.165-3

 

2011-11-02

363.166

1989/8648

91 54 7 362.166-1

 

2011-08-01

363.167

1990/8649

91 54 7 362.167-9

 

2010-12-12

363.168

1989/8650

91 54 7 362.168-7

 

2011-07-23

363.170

1989/8652

91 54 7 362.170-3

 

2010-12-12

363.171

1989/8653

91 54 7 362.171-1

 

2010-12-12

363.172

1989/8654

91 54 7 362.172-9

 

2010-12-12

363.173

91 54 7 362.173-7

 

2011-10-16

363.174

1989/8656

91 54 7 362.174-5

 

2010-12-12

363.175

1989/8657

91 54 7 362.175-2

 

2010-12-12


Lokomotivám řady 362 jsou vyhrazeny čtyři turnusové skupiny 301, 302, 303 a 304. Z počátku GVD 2010/2011 byl turnusový počet větší než inventární. V červnu byl stav již 31 inventárně na 29 turnusovaných lokomotiv.

 

Brněnská "esa" řady 362 bychom měli pravidelně vídat na tratích:


Oběhy 14 lokomotiv řady 362 obsahuje turnusová skupina 301."Esa" vyjíždí např. v čelech R Brno - Bohumín, Brno - Praha (jak přes Havlíčkův Brod, tak i přes Českou Třebovou) nebo Brno - Šumperk. Dálem vybírám obrat Praha-Smíchov - Praha-Radotín Sv 9994 před 7. hodinou a Os 9911 Praha-Radotín 7:12 - Praha hl. n., kde se z něj stává R 867 (to vše v pracovní dny), vozbu R 441 Praha - Přerov / IC 522 Otrokovice - Praha, dále R 915/914 Praha - Jihlava a zpět.

 

V sedmidenní turnusové skupině 302 jezdí lokomotivy řady 362 především na R Praha - Česká Třebová - Brno - Olomouc - Šumperk, tři turnusové dny jsou vyhrazeny pro vozbu R Olomouc - Břeclav. Jezdí též v čele EN 476/477 Břeclav - Praha a zpět.

 

Turnusová skupina 303 představuje třídenní vozbu R Praha - Česká Třebová - Brno - Olomouc - Šumperk, pouze v 3. turnusovém dni se projede v pracovní dny do Bohumína na R 741/746.

 

Poslední pětidenní turnusová skupina 304 je rozdělena na tři samostatné oběhy:
1) R 860/861 Brno - Praha a zpět (v létě měl být oběh kombinovaný s R 1470/1471 "Nesebar", ale toto bylo změnou oběhů k 1. 5. 2011 zrušeno),
1a) vozba Břeclav - Bohumín (533 / 103 / 102 / 532),
1b+2b+3b) opět vozba Břeclav - Bohumín s vlaky vyšší kategorie. Ve dni 1b. se mezi vlaky 407 a 104 "eso" projede v pracovní dny z Břeclavi do Hodonína a zpět na vlacích 4273 / 1772, večer najíždí na R 814 do Brna. V druhém dni - 2b - jezdí na rychlících Brno - Břeclav a obratech 570 / 573 / 1777 do Prahy a zpět (tyto výkony měly být původně od začátku grafikonu vezeny lokomotivami ř. 380) a v třetím dni jezdí z Břeclavi do Bohumína na vlacích 406 / 530 / 136 / 137 / 531. Tento stav platil do 5. 3. 2011. Od 6. 3. 2011 je turnusový den 3b. přeznačen na 1c. a došlo k jiné kombinaci obratů mezi dnem 1b. a 1c.: ve dni 1b. se jedná o vlaky 406 / 530 / 136 / 105 / 814 a ve dni 1c. o obraty 407 / 4273 / 1772 / 104 / 137 / 531.


 

V DKV Brno se již nevyskytují:


Původní označení

Rok / výr. číslo

Současné označení

Poznámka

Aktualizace

363.109

1988/8360

91 54 7 362.109-1

 

2011-11-04

362109

Dne 23. 7. 2011 jela mezi ŽST Lipník nad Bečvou a zastávkou Osek nad Bečvou v čele EC 105 lokomotiva 362.109. Autor snímku ing. Tomáš Kašpařík.

 

 

 

 

Kliknutím zde se dostanete na vršek stránky