Ukázka barevného provedení lepenkových jízdenek:

11. Jízdenky na osobní vlak na 2. třídu

 

     
Přířez - prozatím ještě nepotištěný karton. Základní typ - bez barevného rozlišení cílových stanic. Do doby zrušení 3. třídy však byla barva jízdenek pro 2. třídu zelená!!   Přířez - prozatím ještě nepotištěný karton. Typ jízdenky s barevným rozlišením cílové stanice červenou barvou.    
Jízdenka na osobní vlak 2. třídy z výdejny Praha hl. n. B9 s datem platnosti 1. 8. 1941. Barva jízdenky vzhledem k době vydání ještě zelená. Text německý a český. A ještě jedna jízdenka na osobní vlak 2. třídy zelené barvy. Tentokrát vydána na den 24. 7. 1942 výdejnou Brno (hl. n.) M do Prostějova. Na této straně je text německý .... ..... a zde český.Pro úplnost čísla otisku kleští: trojúhelníková dírka (stanice) - číslo 6, kruhová dírka (průvodčí ve vlaku) -číslo 441. Běžná jízdenka s ústřižkem na 2. třídu osobního vlaku, vydaná výdejnou Rosice u Brna dne 2. 4. 1986. Zajímavostí budiž nepřesné vyznačení pásma - místo Sokolnic zde má být správně Újezd u Brna (38 km od Rosic). A právě do Újezdu u Brna na tuto jízdenku jel můj děda k mé tetě. :-) Výrobna jízdenek Vrútky. I tohle je "běžná" jízdenka na 2. třídu osobního vlaku. V 80. letech se šetřilo všelijak, mimo jiné výrobou bílých jízdenek namísto hnědých. Na tuto jízdenku nikdo nikdy necestoval - tu jsem si jako pokladník výdejny Brno hl. n. 15 koupil ze své pokladny za své 2 koruny československé. Období přelomu roku 1989 a 1990. Výrobna jízdenek Vrútky. Tato jízdenka moji sbírku uzavírá.
 
Jízdenka na osobní vlak 2. třídy s bílým okrajem - v tomto případě vyznačuje cílovou stanici Praha hl. n. nebo Praha střed. Jízdenka má vyraženo datum platnosti 22. 5. 1977. Byl to první den, kdy začal platit nový tarif ČSD. Tato jízdenka zároveň zahajuje moji sbírku. Další jízdenka s bílými okraji. Tentokrát jízdenka za poloviční jízdné vydaná z výdejny Čelákovice B do pásem, kde je mimo jiné Praha hl. n. (kvůli tomu ten bílý okraj) a zpět. Jízda byla nastoupena 27. 5. 1977 (5 dní od spuštění nového tarifu). Výrobna jízdenek Praha-Žižkov. Jízdenka za poloviční jízdné z výdejny Náchod-Běloves mířící mimo jiné opět do Prahy hl. n. Výrobna jízdenek Praha-Žižkov. Jízdenka nebyla nikdy využita, jedná se o zachovaný zbylý nevydaný kus. Za povšimnutí stojí poněkud žlutější (a tím i nepatřičnější) barva jízdenky. Po těchto jízdenkách jsem vždy pátral. Jedná se o jízdenkou vytištěnou výrobnou jízdenek ve Vrútkách po výdejnu spadající pod výrobnu jízdenek Praha-Žižkov. Za léta sbírání jsem získal dojem, že Vrútky tiskly barevné provedení jízdenek pro "pražský" obvod poctivěji než sama výrobna na Žižkově (třeba i tím, že barva byla mnohdy i na rubu jízdenky). Za povšimnutí stojí nedokonalé písmeno "d" ve slově "střed" - vypadá spíš jako "a".  
   
Režijní jízdenka na 2. třídu osobního vlaku z výdejny Svoboda nad Úpou D. Tisk ve výrobně jízdenek Praha-Žižkov, pravděpodobně 2. polovina 70. let. Jedná se o zbylý neprodaný kus. Jízdenka za poloviční jízdné na 2. třídu osobního vlaku vydaná na den 12. 5. 1994 výdejnou Chotyně. Výrobna jízdenek Praha-Žižkov. Výrobna jízdenek Vrútky pro výdejnu jízdenek Uhlířské Janovice A, kterou jinak jízdenkami vybavovala výdejna jízdenek Praha-Žižkov. Rozdíl mezi výrobnami jízdenek byl patrný na první pohled - Vrútky (kromě řádku s vozovou třídou a platností jízdenky) nepoužívaly patkové písmo.